آموزشدامنه

مراحل انتقال دامنه بین المللی به نت‌افراز

How to transfer a domain to Netafraz

در نگاه اول ممکن است مفاهیم مختلفی از عبارت ” انتقال دامنه “ برداشت شود. انتقال دامنه ممکن است از یک رجیسترر (ثبت کننده دامنه) به یک رجیسترر دیگر و یا داخل همان رجیسترر انجام شود. همچنین انتقال دامنه از یک پنل کاربری به پنل کاربری دیگر نیز امکان پذیر است که برای انجام چنین کاری می بایست از طریق تیکت پشتیبانی با نت‌افراز در ارتباط باشید.

همچنین برای اطلاعات بیشتر در مورد رجیسترر و ثبت دامنه، می توانید از لینک زیر استفاده کنید.

چرخه حیات دامنه از دیدگاه ICANN

چرا دامنه را منتقل می‌کنیم؟

انتقال دامنه ممکن است دلایل مختلفی داشته باشد. از متداول‌ترین دلایل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • هاست من در یک شرکت و دامنه در شرکت دیگری است. می‌خواهم هر دو در یک شرکت باشند.
  • قیمت‌ دامنه ارائه شده ارزان تر است.
  • به دلیل مشکلات تحریم دامنه، از رجیسترر معتبر می‌خواهم استفاده کنم.
  • پشتیبانی شرکت ارائه دهنده دامنه بهتر است.

در لیست فوق، دلایل سوم و چهارم از بقیه موارد بسیار مهم‌تر می‌باشند. در مورد مسائل تحریم و از دست رفتن دامنه‌های بین المللی برای سایت‌هایی مانند آپارات، رجیسترر معتبر یکی از مهم‌ترین مسائلی است که باید به آن توجه شود.

شرایط لازم برای انتقال دامنه :

قبل از شروع فرایند انتقال دامنه، برای بررسی امکان انجام چنین فرایندی، باید دامنه شرایط خاصی را دارا باشد. مطابق با قوانین ICANN این شرایط عبارتند از :

  • حداقل 60 روز از ثبت و یا انتقال دامنه به رجیسترر فعلی گذشته باشد.

به دلیل مسائل امنیتی و جلوگیری از کلاهبرداری‌های مربوط به دامنه، طبق قوانین ICANN حتما این مدت زمان باید رعایت شود.

  • دامنه منقضی یا نزدیک به تاریخ انقضاء (کمتر از 10 روز) خود نباشد.

در صورتی که دامنه شما منقضی شده و یا کمتر از 10 روز به انقضاء دامنه مانده باشد، شرایط برای انتقال دامنه مقداری متفاوت خواهد بود.بهترین زمان برای انتقال دامنه، حداقل 10 روز مانده به انقضاء دامنه است. البته کمتر از 10 روز نیز قابل انتقال است، اما ممکن است در مدت زمان انتقال، دامنه منقضی شود و تا پایان فرآیند انتقال دامنه، منقضی باقی بماند.

در صورت منقضی بودن دامنه، قبل از سفارش انتقال دامنه، با ارسال تیکت پشتیبانی به بخش امور دامنه‌ها، بررسی این موضوع را بر عهده‌ی کارشناسان ما قرار دهید.

البته در خصوص مورد دوم، جای نگرانی وجود ندارد و در اکثر موارد با انجام تمهیداتی از جانب نت افراز، دامنه منقضی نیز قابل انتقال است.

  • قفل انتقال دامنه غیرفعال باشد.

فعال یا غیرفعال کردن قفل انتقال در اصل اجازه‌ی انتقال دامنه را به رجیسترر می‌دهد. برای اطلاع از فعال بودن قفل انتقال می‌توان از آن دامنه Whois گرفت. اگر در قسمت Domain Status ، گزینه “clientTransferProhibited” نمایش داده شود، یعنی قفل دامنه فعال است. برای اینکه بتوان دامنه را منتقل کرد، گزینه “clientTransferProhibited” در اطلاعات هویز نباید وجود داشته باشد.

غیرفعال کردن قفل انتقال دامنه از طریق پنل کاربری و یا از طریق ارسال تیکت به پشتیبانی شرکت ارائه دهنده دامنه فعلی امکان پذیر است.

  • تغییرات DNS ثبت شده باشد.

توجه داشته باشید که هرگونه تغییرات در DNS در طی فرایند انتقال دامنه غیرممکن است. پس اگر می‌خواهید دامنه خود را به هاست متصل کنید پس از تکمیل فرآیند انتقال، نسبت به تغییر DNS اقدام کنید. برای آموزش تغییر نیم‌سرور از لینک زیر استفاده نمایید.

تغییر و تنظیم DNS دامنه

  • اطلاعات Whois و ایمیل به درستی ثبت شده باشد.

برای شروع انتقال دامنه و همچنین تایید اطلاعات هویز، ایمیلی از سمت رجیسترر مقصد برای شما ارسال می‌شود. توجه داشته باشید که اطلاعات هویز و ایمیل ثبت شده شما باید صحیح باشد. اطلاعات هویز و ایمیل در اصل اطلاعات ثبت شده در پنل کاربری هنگام ثبت سفارش انتقال دامنه می‌باشد، در نتیجه این اطلاعات باید با دقت کافی پر شود.

  • کد انتقال دامنه ارسال شود.

برای رعایت امنیت در انتقال دامنه و همچنین جلوگیری از کلاهبرداری‌های مربوط به دامنه، بجز قفل انتقال، کدی برای انتقال دامنه نیز وجود دارد. این کد برای امنیت بیشتر نزد شرکت ثبت کننده دامنه می‌باشد که می‌توان آن را از طریق پشتیبانی شرکت مربوطه دریافت کرد.

مراحل انتقال دامنه بین المللی به نت‌افراز :

برای انتقال دامنه به نت‌افراز، در صورتی که شرایط بالا برقرار باشد، با طی مراحل زیر نسبت به ایجاد سفارش انتقال اقدام کنید.

ابتدا وارد پنل کاربری شوید.

ورود به پنل کاربری

سپس با کلیک بر روی “دامنه‌ها -> انتقال دامنه به ما” وارد پنل انتقال دامنه شوید.

انتقال دامنه به ما

در این صفحه دامنه و کد انتقال دامنه را که از پشتیبانی شرکت مبدا دریافت کرده‌اید وارد کنید. سپس بر روی “افزودن به سبد خرید” کلیک کنید.

توجه داشته باشید که لازم است تا کد انتقال خود را دریافت و در بخش “کد انتقال” وارد کنید. در غیر این صورت، امکان انتقال دامنه وجود نخواهد داشت.

نام دامنه و کد انتقال را وارد کنید

در این صفحه، اگر می‌خواهید برای دامنه منتقل شده هاست انتخاب کنید بر روی “[هاست ندارید! برای افزودن کلیک کنید]” . اما در صورتی که قبلا از نت‌افراز هاست تهیه کرده اید می‌توانید در آینده با اضافه کردن دامنه به هاست، از هاست قبلی خود استفاده کنید.

سپس بر روی “ادامه” کلیک کنید.

پیکربندی دامنه منتقل شده

 

حال بر روی “تکمیل سفارش” کلیک کنید.

تکمیل سفارش انتقال دامنه

در این صفحه اطلاعات نهایی، که در واقع مشخصات هویز دامنه ی شما را شامل می شوند، قابل مشاهده خواهد بود. در صورتی که می‌خواهید اطلاعات جدیدی را وارد کنید در قسمت اطلاعات ثبت دامنه، گزینه “افزودن فرد جدید…” را انتخاب نمایید.

سپس با انتخاب درگاه پرداخت مورد نظر و تایید شرایط سرویس بر روی “پرداخت نهایی” کلیک کنید.

مرحله نهایی انتقال دامنه

پس از پرداخت با پیغام زیر مواجه می‌شوید.

تایید نهایی سفارش

مشاهده پیغام فوق به منزله ی این است که دامنه شما پس از تایید کارشناسان بخش دامنه در نت‌افراز وارد لیست انتقال خواهد شد. همچنین جهت حفظ امنیت بیشتر، پس از شروع فرایند انتقال دامنه، اطلاع رسانی به شما از طریق ایمیل و پیامک انجام خواهد شد.

مدت زمان انتقال دامنه :

انتقال دامنه بین المللی، به 5 تا 7 روز زمان نیاز داشته باشد. در طی این مدت ایمیلی از سمت رجیسترر مبدا به شما ارسال می‌شود. در صورتی که این ایمیل گزینه تایید انتقال را داشته باشد، انتقال زودتر از زمان گفته شده انجام خواهد شد.

در غیر این صورت پس از مدت زمان گفته شده انتقال دامنه انجام شده و پس از اتمام فرایند، از طریق ایمیل به شما اطلاع رسانی خواهد شد.

همچنین توجه داشته باشید که پس از انتقال، دامنه به مدت یک سال از تاریخ انقضای قبلی تمدید خواهد شد.

در ضمن نت‌افراز هزینه‌ای بابت انتقال دامنه از کاربران گرامی نمی‌گیرد. این هزینه صرفا برای تمدید دامنه لحاظ می شود.

 

شاد و پیروز باشید.

4.7 7 رای ها
امتیازدهی به مقاله

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

4 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
نیکی
10 ماه قبل

سپاس از نت افراز بابت خدمات با کیفیت و عالیش

نیلوفر
2 ماه قبل

حتما باید دامنه رو تمدید کنیم؟

دکمه بازگشت به بالا