گواهینامه اس اس الآموزشاپن کارت

راهنمای فعال سازی گواهینامه اس اس ال اپن کارت

حتما پس از تهیه گواهینامه اس اس ال ( رایگان و یا غیر رایگان) برای فروشگاه ساز اپن کارت خود دچار مشکلات زیادی شده اید. مشکلی که وجود دارد این است که می بایست تنظیمات و تغییر آدرس ها بعد از نصب اس اس ال به صورت دستی انجام شود تا فروشگاه ساز شما به صورت کامل گواهینامه را نمایش دهد. در این راهنما به صورت کامل روش فعال سازی گواهینامه اس اس ال را بر روی سایت اپن کارت به شما معرفی می کنیم. با نت افراز همراه باشید.

1- اطمینان از نصب بودن گواهینامه اپن کارت : پس از اینکه از نصب اس اس ال بر روی سرویس خود اطمینان حاصل نمودید ( می توانید در سایت ssllabs.com این موضوع را بررسی کنید) می بایست به مدیریت فایل خود مراجعه کنید.

همانطور که می دانید در سرویس های ما افزونه ای به نام AXFilePro توسط برنامه نویسان خبره نت افراز نوشته شده است که می توانید جهت مدیریت فایل ها در دایرکت ادمین از آن استفاده کنید

افزونه AXFilePro
افزونه AXFilePro

2- ویرایش فایل config.php در روت اصلی : در فایل منجر هاست خود، به شاخه ای که اپن کارت در آن نصب است مراجعه کنید. در همین شاخه فایل config.php را با ویرایشگر خود باز کنید :

راهنمای فعال سازی گواهینامه اس اس ال اپن کارت

سپس در خط

// HTTPS

define (‘HTTPS_SERVER’, ‘http://domain///’);

 

آدرس سایت را به https اصلاح کنید.

راهنمای فعال سازی گواهینامه اس اس ال اپن کارت

3- ویرایش فایل config.php در شاخه admin : یک فایل دیگر نیز باید ویرایش گردد تا مشکل به صورت کامل رفع شود. پس از این تغییرات به شاخه admin مراجعه کنید و فایل دیگر با نام config.php نیز را در ویرایشگر باز کنید و در قسمت https آدرس سایت را نیز اصلاح و به https تبدیل نمایید:

راهنمای فعال سازی گواهینامه اس اس ال اپن کارت

// HTTPS

define (‘HTTPS_SERVER’, ‘http:// domain ///admin/’);

define (‘HTTPS_CATALOG’, ‘http://domain///’);

 

4- تغییر آدرس های پیش فرض به https : پس از اعمال تغییرات جهت افزایش سئو سایت، می بایست تمامی آدرس های ورودی به سایت را به https تبدیل کنید. برای این منظور کد زیر را فایل htaccess. در مسیر زیرقرار دهید :

public_html/.htaccess/

البته به صورت پیش فرض فایل htaccess.txt. در مسیر بالا قرار دارد و می بایست پسوند آن را حذف کنید (txt.) و سپس کد زیر را به ابتدا آن اضافه نمایید :

RewriteEngine On

RewriteCond %{HTTPS} !=on

RewriteRule ^(.*)$ https://%{HTTP_HOST}%{REQUEST_URI} [L,R=301,NE]

البته این قابلیت در کنترل پنل فارسی دایرکت ادمین در نت افراز وجود دارد و می توانید در قسمت گواهینامه اس اس ال تیک گزینه ی Force SSL with https redirect را بزنید تا کد بالا به صورت خودکار در سایت اعمال گردد.

Force SSL IN Direct Admin

5- تغییرات در پنل مدیریت : در آخر هم به پنل مدیریت فروشگاه ساز اپن کارت خود رفته و گزینه زیر را بر روی بله قرار دهید و تنظیمات را ذخیره نمایید :

پنل مدیریت اپن کارت>>تنظیمات >>سرور>> استفاده از اس اس ال (SSL)

پس از انجام مراحل بالا کش مروگر خود را حذف کنید و سایت را فراخوانی نمایید.

امیدواریم از مطالعه این راهنما لذت برده باشید.

شاد باشید !!

5 1 رای
امتیازدهی به مقاله

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا