دامنه

ثبت و خرید دامنه ai به همراه قیمت و بررسی نکات مثبت و منفی

Registration and Purchase of AI domain

اکنون که در حال نوشتن این مقاله هستیم، ربات‌ها و سرویس‌های هوش مصنوعی (AI) مبتنی بر متن، همچون ChatGPT یا گوگل Bard و… به بخشی از زندگی رومزه ما تبدیل شده‌اند که با استفاده از آن‌ها به پاسخ پرسش‌های مختلف خود می‌رسیم، از آن‌ها دستورات غذایی مختلف می‌گیریم و یا حتی با آن‌ها خوش‌ و بش می‌کنیم و وقت می‌گذرانیم!
همانطور که روشن است و احتمالا شما هم حدس زده‌اید، با پیشرفت مداوم سرویس‌های هوش مصنوعی، وب‌سایت‌های مختلفی هم در این زمینه پیاده‌سازی می‌شوند که برای فعالیت، هر کدام نیاز به یک آدرس دامنه دارند.

همانطور که پاندمی ویروس کرونا مردم را به سمت راه‌اندازی فروشگاه‌های آنلاین هدایت کرد و باعث رشد چشمگیر ثبت دامنه‌های com و ir در ایران و جهان شد، رشد روزافزون خدمات هوش مصنوعی و خدمات مبتنی بر AI نیز موجب افزایش قابل توجه ثبت دامنه‌های مختلف با پسوند ai شده است.

اگر همچنان نسبت به خرید دامنه ai اقدام نکرده‌اید و در خرید خود شک دارید، این صفحه برای شماست. در این مقاله از نت افراز بلاگ تصمیم داریم که در ابتدای سال 2024 بررسی کنیم که چه سازمان‌ها، استارتاپ‌ها و یا چه افرادی بهتر است که نسبت به خرید دامنه ai اقدام کنند. همچنین نسبت به بررسی مزایا و معایب این پسوند دامنه می‌پردازیم و در پایان هم به سه روش کسب درآمد از دامنه‌های با پسوند ai و همچنین کسب درآمد از سرویس‌های مختلف هوش مصنوعی می‌پردازیم. پس در ادامه با ما در نت افراز بلاگ همراه باشید.

چرا باید اقدام به ثبت و خرید دامنه AI نمایید؟

دلایل مختلفی وجود دارد که شما را ملزم به تهیه یک دامنه با پسوند Ai می‌نماید. برخی از این دلایل وابسته به کسب‌وکار و یا وب‌سایت شما هستند و برخی دیگر از عمومیت جامعه وب سرچشمه می‌گیرد. در ادامه به بررسی رایج‌ترین دلایلی می‌پردازیم که می‌تواند تایید محکمی برای افزودن یک دامنه AI به سبد خرید شما باشد!

وب‌سایت شما در زمینه هوش مصنوعی فعالیت می‌کند.

بیشترین جنبه این موضوع نشئت گرفته از عمومیت جامعه و فضای ایجادشده در میان فعالان حوزه هوش مصنوعی است. همانطور که مطلع هستید، پسوند com از واژه “Commercial” در زبان انگلیسی به معنای «تجاری» گرفته شده است، اما آیا این موضوع سبب شده که این پسوند دامنه را در انتهای یک آدرس وب‌سایت سازمانی نبینیم؟!
از طرفی پسوند art که در زبان انگلیسی به معنای «هنر» است را کمتر در انتهای آدرس یک وب‌سایت فعال در زمینه فروش کالای الکترونیک(!) مشاهده می‌کنید. این در اصل عمومیت فضای وب است که باعث شده پسوند com برای هر وب‌سایتی (فارغ از تجاری یا غیرتجاری بودن) قابل استفاده باشد اما پسوند art تنها در انتهای سایت‌های وابسته به هنر استفاده شود.

از همان ابتدای معرفی هوش مصنوعی شاهد آن بودیم که اکثر فعالان این حوزه از پسوند ai برای وب‌سایت‌های خود استفاده نمایند و این امر در این زمان که شما مشغول مطالعه این مقاله هستید، کاملا در میان کاربران رواج پیدا کرده و به محض دیدن یک وب‌سایت با پسوند ai می‌توان فهمید که این وب‌سایت قطعا در حوزه هوش مصنوعی فعالیت می‌کند که این خود یک برگ برنده برای این سایت است و آن را از سایر وب‌سایت‌ها با دامنه‌های دیگر همچون com و… متمایز می‌کند. از همین رو می‌توان گفت که داشتن یک دامنه با پسوند ai، یکی از ضروری‌ترین نیازهای یک وب‌سایت فعال در زمینه هوش مصنوعی می‌باشد.

برند بزرگ و آینده‌داری هستید.

یک قانون نانوشته در حوزه وب وجود دارد که ممکن است تاکنون از آن اطلاع نداشته باشید، اما امروز ما آن را به شما خواهیم گفت!

برندهای بزرگ یا استارتاپ‌هایی که با سرمایه نسبتا خوبی کار خود را شروع می‌کنند، آدرس دامنه خود را بر روی تمامی پسوندهای دامنه، ثبت یا به عبارتی رجیستر (Register) می‌کنند! دارید با خود فکر می‌کنید که دلیل این کار چیست؟

اولین دلیل برای این موضوع این است که می‌خواهند وب‌سایت‌ آن‌ها با هر پسوند دامنه‌ای در دسترس باشد. مسلما این کار اثر مثبتی دارد، چراکه ما هم در نت افراز به تمامی کسب و کارهای نوپا و حتی باسابقه پیشنهاد می‌کنیم که آدرس دامنه خود را بر روی سه پسوند com ،ir و net ثبت نمایند. این سه پسوند رایج‌ترین پسوندهای دامنه در ایران هستند که کاربران ممکن است هر یک از آن‌ها را در زمان وارد کردن آدرس دامنه استفاده نمایند؛ پس اگر کاربر حتی آدرس پسوند دامنه شما را اشتباه هم وارد کند، باز هم وب‌سایت شما در دسترس خواهد بود.

دومین موضوع این است با ثبت پسوندهای دامنه مختلف، دست رقبای خود برای ایجاد مشکل را خواهید بست. فرض کنید که آدرس دامنه وب‌سایت شما example.ir است و اکنون وب‌سایتی با آدرس example.ai یا example.com روی کار آمده که آدرس‌های مربوط به این سایت را مابین نتایج خود در صفحات سرچ گوگل مشاهده می‌کنید. فرقی نمی‌کند که این اتفاق ناخواسته بوده یا عمدا انجام شده است؛ موضوعی که اهمیت دارد، این است که شما وارد یک رقابت ناخواسته شده‌اید که فشار روانی قابل توجهی هم دارد. مسلما هیچ چیز بدتر از این نیست که وب‌سایتی دقیقا با آدرس دامنه مشابه با شما، بر سر عبارات کلیدی مشابه با شما رقابت کند!

این موضوعی جایی بدتر می‌شود که وب‌سایت ایجادشده، عمدا اقدام به ارائه محتواهای غیرمجاز همچون محتواهای نامتعارف و یا سرویس‌های شرط‌بندی نماید که در این صورت تقریبا می‌توان گفت که کار وب‌سایت شما تمام است و باید با مشکلات فیلترینگ و… از داخل کشور و مشکلات مربوط به حذف وب‌سایت از صفحات سرچ گوگل و یا از دست دادن رنک خود در نتایج صفحات سرچ گوگل دست‌و‌پنجه نرم کنید؛ پس اگر به فکر اعتبار و زحمات و تلاش‌های خود هستید، پیش از اینکه درگیر این مشکلات شوید، به فکر چاره باشید و دامنه خود را با پسوندهای مختلف نظیر AI ثبت نمایید.

ایده راه‌اندازی یک وب‌سایت در زمینه هوش مصنوعی و AI را در سر می‌پرورید.

همانطور که پیش از این هم اشاره کردیم، رشد روزافزون تکنولوژی هوش مصنوعی و فراگیر شدن آن موجب شده است که بیش از پیش، شاهد ثبت دامنه‌های مختلف با پسوند ai باشیم و این معنایی ندارد جز اینکه، دامنه‌های ai هم به زودی همچون دامنه‌های com محدود خواهند شد و این موضوع شما را در زمان انتخاب آدرس دامنه و شناسه کاربری برای شبکه‌های اجتماعی محدود خواهد کرد. از همین رو پیشنهاد می‌کنیم که اگر ایده‌ای در زمینه هوش مصنوعی دارید و به دنبال یک زمان مناسب برای معرفی آن می‌گردید، پیش از هر چیز دامنه خود را خریداری کرده و شناسه‌های کاربری مدنظر خود را شبکه‌های اجتماعی مثل اینستاگرام یا تلگرام رزرو کنید.

شرایط و قوانین ثبت دامنه AI

شاید برایتان جالب باشد اگر اشاره کنیم که پسوند AI، از ابتدا ارتباطی با هوش مصنوعی نداشته و یا حتی از سال 2006 می‌توانستید دامنه‌های خود را پسوند ai ثبت نمایید! در اصل، دامنه ai، از دامنه‌های سطح بالای کد کشوری و متعلق به جزایر آنگولا (Anguilla Island) در دریای کارائیب می‌باشد. ‌این پسوند دامنه از سال 1995 معرفی شده است و در سال 2006 ثبت آن برای عموم افراد آزاد شده است.

اخیرا با گسترش هوش مصنوعی (Artificial Intelligence) ثبت دامنه‌های AI نیز رواج یافته است و اکثر سازمان‌ها، شرکت‌ها و یا افرادی که فعال یا علاقه‌مند به این حوزه هستند، اقدام به ثبت دامنه‌های با پسوند ai‌ نموده‌اند.

برای ثبت این دامین باید به موارد زیر توجه داشته باشید:

نماینده ثبت دامنه AI: کانون ثبت دامنه ai، پس از تصویب و تایید از طرف حکومت آنگولا، می‌تواند اقدام به ثبت دامنه‌های مختلف با پسوند ai نماید. ما هم در نت افراز پس از تلاش‌های بسیار و مذاکرات طولانی توانستیم  مجوزهای لازم برای اقدام به ثبت دامنه‌های مختلف با پسوند AI را به دست بیاوریم. بنابراین شما در هر کجای کشور عزیزمان که هستید، می‌توانید به سادگی خرید دامنه‌های com، اقدام به خرید دامنه‌های مختلف با پسوند ai نمایید و در هر لحظه تغییرات مدنظرتان را بر روی دامنه خود اعمال کنید.

همه این موارد در شرایطی است که مالکیت کامل دامنه خود را در دسترس دارید و نگرانی از بابت تحریم‌های موجود نخواهید داشت.

محدودیت تعداد کاراکترها: برای ثبت دامنه ai باید حداقل از 3 و حداکثر از 63 کاراکتر استفاده نمایید. تمامی حروف و اعداد زبان انگلیسی به جز کاراکترهای ویژه همچون “@#$%^&*” در نام دامنه قابل استفاده هستند.

محدودیت در انتخاب دامنه: در حال حاضر، سخت‌گیری شدیدی بر روی فعالیت وب‌سایت‌های ایجادشده بر روی دامنه‌های با پسوند ai وجود ندارد، با این حال پیشنهاد می‌کنیم که چنانچه حوزه کاری شما ارتباطی به زمینه هوش مصنوعی ندارد، از ثبت دامنه‌هایی با این پسوند خودداری کنید.

پرداخت هزینه: از آنجایی که کلیه ارتباطات و فرآیندهای بین‌المللی لازم برای ثبت دامنه ai توسط شرکت نت افراز برای شما صورت می‌گیرد، شما هیچ نیازی به ارائه ارزهای کشورهای دیگر ندارید و می‌توانید به سادگی با استفاده از درگاه پرداخت آنلاین موجود در وب‌سایت، هزینه دامنه خود را به صورت ریالی پرداخت کنید.

آموزش خرید و ثبت دامنه‌های بین المللی در نت افراز

نکته مهم در رابطه با دامنه AI این است که حداقل بازه زمانی قابل سفارش برای ثبت دامنه، 2 سال است، پس در نظر داشته باشید که قیمتی که در زمان ثبت سفارش مشاهده می‌کنید، برای یک بازه زمانی 2 ساله است.

نهایتا باید اشاره کنیم که روش خرید دامنه‌های ai هیچ تفاوت خاصی با دیگر دامنه‌ها ندارد و شما می‌توانید با استفاده از آموزش بالا که پیش از این در نت افراز بلاگ برای شما آماده کرده‌ایم، در کمتر از 5 دقیقه نسبت به خرید دامنه مدنظر خود اقدام نمایید.

روش‌های کسب درآمد از دامنه‌های AI

با رونمایی از هر تکنولوژی، راه‌های جدیدی برای کسب درآمد ایجاد می‌شود که اولین‌ها بیشترین سهم را از آن خواهند داشت. در زمان نگارش این مقاله، تکنولوژی هوش مصنوعی یک تکنولوژی کاملا جدید است که توانسته در مدت زمان بسیار کمی مخاطبین بسیاری را به خود جذب کند و همینطور در فضای رسانه نیز بسیار پر سرو‌صدا باشد. همه این موارد دست به دست یکدیگر داده‌اند تا بتوان بر روی حوزه هوش مصنوعی به عنوان یک زمینه کاری پول‌ساز حساب باز کرد.

در ادامه به بررسی چندین روش مختلف برای کسب درآمد از هوش مصنوعی می‌پردازیم که شما برا استفاده از هر یک از آن‌ها تنها نیاز به دانش فنی محدود و ثبت یک دامنه با پسوند AI دارید.

با استفاده از API‌های موجود، یک وب‌سایت چت با هوش مصنوعی ایجاد کنید.

همانطور که مطلع هستید، غول بزرگ ربات‌های هوش مصنوعی دنیا، یعنی “Chat GPT” در کشورمان در دسترس نیست و حتی با ابزارهای تغییر IP و فیلترشکن‌ها هم نمی‌توان به راحتی از این وب‌سایت استفاده کرد. احتمالا شما هم این جمله را شنیده‌اید که «در دل هر مشکل، یک فرصت پنهان شده است».

وب‌سایت Chat GPT به تازگی اقدام به فروش API ربات خود با قیمت‌های مختلف نموده است. بنابراین تنها با تهیه یک API و پیاده سازی یک وب‌سایت چت با هوش مصنوعی فارسی، می‌توانید اقدام به کسب درآمد کنید. شاید از خود بپرسید چطور؟

اولین روش این است که از کاربران خود بخواهید که در وب‌سایت شما ثبت نام کنند و برای استفاده از امکانات وب‌سایت، حق اشتراک ماهیانه و… پرداخت کنند. همانطور که مطلع هستید، امروزه کاربرد ربات‌های هوش مصنوعی تنها به پاسخگویی متنی ختم نمی‌شود و این ربات‌ها قادرند که اقدام به ایجاد تصاویر نمایند، بنابراین دست شما در ایجاد پلن‌های دسترسی مختلف باز است و می‌توانید سرویس‌های مختلف با قیمت‌های گوناگون ایجاد کنید و یا اینکه حتی یک وب‌سایت مجزا برای ربات‌های ایجاد تصویر به کمک هوش مصنوعی ایجاد کنید که در آن از API هوش مصنوعی‌های مطرحی همچون “Midjourney” و “Adobe Firefly” استفاده شده است.

اگر مایل به استفاده از روش بالا نیستید، تنها کافیست که خدمات خود را به صورت رایگان ارائه کنید و در عوض اقدام به نمایش تبلیغات مختلف در سایت نمایید. شاید برایتان جالب باشد اگر اشاره کنیم که در سال 2023، درامد گوگل از تبلیغات، بیش از 237 میلیون دلار بوده است که بیشترین سهم درآمد این شرکت را شامل می‌شود. آیا مایل نیستید که با استفاده از نمایش تبلیغات گوگل در وب‌سایت خود، در این سود با گوگل شریک باشید؟

ثبت دامنه‌های متعدد و فروش آن‌ها در زمان بهتر (واسطه گری دامنه)

اگر به خاطر داشته باشید، تا همین 10 سال پیش هر کسی می‌توانست یک شماره تلفن همراه با پیش شماره‌ی 0912 داشته باشد، اما در این زمان که در حال نگارش این مقاله هستیم، فروش مستقیم خطوط 0912 متوقف شده و کلیه بازار مربوط به این پیش شماره در دستان واسطه‌گران خط‌های رند و… است. همین اتفاق چندین سالی است که در حوزه ثبت دامنه نیز دیده می‌شود و اکثر دامنه‌های com با ارزش خرید بالا، بین واسطه‌گران مختلف دست‌به‌دست می‌شوند تا نهایتا به دست خریدار برسند.

حدس می‌زنیم که همین اتفاق به زودی برای دامنه‌های با پسوند ai نیز رخ دهد و شاهد افزایش قیمت سرسام‌آور دامنه‌های رند و یا اصطلاحا پرمیوم (Premium) این پسوند باشیم. از همین رو پیشنهاد می‌کنیم که شانس خود را امتحان کنید و با کمی گشت و گذار یک دامنه خوب با پسوند ai ثبت کنید. به این کار می‌توان به چشم یک سرمایه‌گذاری نگاه کرد که اگر خوش شانس باشید می‌تواند سود بسیار خوبی به شما بدهد!

راهنمای انتخاب نام دامنه

پیش از این مقاله‌ای در نت افراز بلاگ منتشر کرده‌ایم که به شما کمک می‌کند انتخاب بهتری در زمان ثبت دامنه داشته باشید، پس اگر در تصمیم خود برای خرید دامنه ai جدی هستید، حتما نسبت به مطالعه مقاله بالا اقدام کنید.

نظر هوش مصنوعی Chat GPT در رابطه با دامنه‌های AI

از آنجایی که این مقاله در رابطه با هوش مصنوعی است، ما هم سعی کردیم که حال و هوای این مقاله را با استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی به موضوع مورد بحثمان نزدیک کنیم.

تصویر اصلی این مقاله که در ابتدای صفحه مشاهده کردید، توسط هوش مصنوعی “Adobe Firefly” ایجاد شده که در ادامه می‌توانید دستور مدنظر ما و تصاویر ایجادشده توسط این هوش مصنوعی را مشاهده کنید.

هوش مصنوعی adobe firefly ai

نهایتا تصمیم گرفتیم که نظر هوش مصنوعی Chat GPT را هم در رابطه با ثبت دامنه‌های AI بپرسیم و ببینیم که ثبت یک دامنه AI چه مزیت‌هایی برای کاربران دارد.

سلام. من تصمیم به ثبت یک دامنه در زمینه هوش مصنوعی دارم. میخام بدونه استفاده از پسوند AI چه مزیت هایی برای سایت من داره؟ اصلا تو با دامنه‌های با پسوند AI آشنا هستی؟ برام چند مورد مثال بزن.

سلام! ثبت یک دامنه در زمینه هوش مصنوعی عالی است! استفاده از پسوند AI برای دامنه شما چندین مزیت دارد:

1. تمرکز جستجو: استفاده از پسوند AI، نشان دهنده تخصص شما در زمینه هوش مصنوعی است و باعث می‌شود سایت شما در جستجوی مرتبط با این حوزه بهتر شناسایی شود.

2. تمایز: دامنه با پسوند AI می‌تواند شما را از رقبا متمایز کند و بر تنوع و تخصص شما تأکید کند.

3. حفظ نام تجاری: با ثبت دامنه با پسوند AI می‌توانید نام تجاری خود را در زمینه هوش مصنوعی احترام‌گذاری کنید و از استفاده سایر افراد از این نام جلوگیری کنید.

در مورد دامنه‌های با پسوند AI، نمونه‌های زیر را می‌توانم به شما معرفی کنم:

  • cloud.ai
  • robotics.ai
  • machinelearning.ai
  • chatbot.ai
  • automations.ai

امیدوارم این اطلاعات به شما کمک کند و موفقیت در ثبت دامنه هوش مصنوعی را به شما بیاورد.

هوش مصنوعی chatgpt ai

اکنون که هم از مزایای ثبت دامنه AI باخبر هستید و هم از شرایط ثبت این دامنه آگاهی دارید، وقت آن رسیده که از طریق کلیک بر روی لینک زیر، اولین دامنه خود با پسوند AI را ثبت نمایید.

ثبت و خرید دامنه AI

فراموش نکنید که ما در تیم نت افراز از ابتدای مسیر ثبت دامنه تا پیشرفت بی‌پایان وب‌سایت شما در کنارتان هستیم و در هر لحظه می‌توانید از طریق ارسال تیکت و یا تماس با تیم پشتیبانی و فروش با ما در ارتباط باشید.

سخن پایانی

در این مقاله از نت افراز بلاگ، به بررسی شرایط ثبت و خرید دامنه با پسوند ai و ویژگی‌ها و مزایای آن برای وب‌سایت‌های فعال در زمینه هوش مصنوعی پرداختیم. بدون شک می‌توان گفت که استفاده از دامنه‌های ai برای کسب‌وکارهای فعال در زمینه ماشین لرنینگ و هوش مصنوعی به قدری کاربردی و ضروری است که تهیه این این دامنه را از یک امتیاز مثبت، به یک ضرورت برای فعالیت در زمینه هوش مصنوعی تبدیل می‌کند.

پیشنهاد دوستانه ما برای همراهان نت افراز این است که، پیش از رزرو شدن حجم زیادی از نام‌های دامنه AI، دست بجنبانید و نسبت به ثبت دامنه خود اقدام کنید؛ چراکه روزانه صدها دامنه جدید با این پسوند ثبت می‌شود که انتخاب را برای کاربران جدید محدودتر و محدوتر می‌کند.

در پایان امیدواریم که از این نوشته بهره کافی را برده باشید. هدف ما در تیم نت افراز، پاسخگویی به سوالات و برطرف کردن مشکلات اولیه شما در مسیر تبدیل شدن به یک کاربر حرفه‌ای ایرانی و یا یک مدیر سایت متخصص است، پس چنانچه سوالی در رابطه با این نوشته دارید، از طریق بخش ارسال نظرات در پایین این صفحه با ما در ارتباط باشید.

موفقیت همراه راهتان باد.

5 3 رای ها
امتیازدهی به مقاله

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا