مقالاتدامنه

شرایط ثبت دامنه با پسوند Us.

The Requirements of .US Domains Registration

دامنه با پسوند Us. یکی از پر طرفدارترین دامنه‌های موجود در بین کاربران ایرانی است. همچنین در بسیاری از شرکت‌های ثبت کننده دامنه بعضا با تخفیف مناسب فروخته می‌شود. اما ثبت دامنه با پسوند Us. شرایط و ضوابط خاصی دارد که بسیاری به آن توجه نمی‌کنند. در این پست قصد داریم به سوالات زیر پاسخ دهیم:

  • پسوند دامنه Us. مربوط به چه کشوری است؟
  • آیا شرایط ثبت دامنه خاصی وجود دارد؟
  • در صورت ثبت این دامنه چه خطراتی دامنه من را تهدید می‌کند؟

با ما همراه باشید.

پسوند دامنه Us. مربوط به چه کشوری است؟

پسوند دامنه Us مربوط به چه کشوری است؟

پسوند Us. همانطور که از اسمش مشخص است، مخفف United States و برای ایالات متحده آمریکا می‌باشد. رجیستری این دامنه Neustar است و ثبت دامنه با این پسوند حتما باید شامل قوانین کشور آمریکا باشد. همانند دامنه ir. که رجیستری آن ایرنیک می‌باشد و مطابق قوانین جمهوری اسلامی ایران این قوانین نوشته شده است.

شرایط و ضوابط ثبت دامنه Us. چیست؟

اشخاص حقیقی یا حقوقی با دارا بودن شرایط زیر می توانند دامنه هایی با این پسوند را ثبت نمایند:

  1. یک شخص حقیقی که  شهروند امریکا باشد. یا اقامت دائم امریکا را داشته باشد و یا محل زندگی اصلی اش در یکی از 50 ایالت امریکا باشد.
  2. یک سازمان یا شرکت امریکایی که در یکی از 50 ایالت امریکا ثبت شده باشد و تحت قوانین امریکا فعالیت قانونی نماید.
  3. یک شرکت یا ارگان که در امریکا ثبت نشده باشد اما در آنجا حضور موثر و جدی داشته باشد.

شرایط فوق در زیر به صورت کامل توضیح داده شده است.

شرایط و ضوابط ثبت دامنه Us.

ثبت دامنه با پسوند Us. چه خطراتی را برای من به همراه دارد؟

افراد یا ارگان‌هایی که قصد ثبت دامنه Us. را دارند باید مطلع باشند که رجیستری این پسوند، برای بررسی شرایط گفته شده (یعنی داشتن حضور موثر در ایالات متحده یا داشتن فعالیت قانونی در یکی از ایالت های آن) به صورت تصادفی صحت اطلاعات ثبت شده در پنل دامنه را بررسی می‌کند.

به عبارت بهتر شرکت NeuStar از بین تمامی دامنه‌های ثبت شده، به صورت تصادفی درخواستی مبنی بر ارسال مدارک قانونی مالک دامنه به ایمیل آن فرد یا شرکت ارسال می‌کند.

با توجه به اینکه در نت‌افراز دامنه‌هایی با پسوند Us. در قالب شرط شماره 3 ثبت می‌شوند، در نتیجه در صورتی که به صورت تصادفی ایمیل از سمت رجیستری ارسال شد، مالک دامنه موظف است حداقل یکی از مدارک زیر را ظرف مدت 30 روز به ایمیل این شرکت ارسال نماید:

  • اگر سازمان یا شرکت شما در ایالات متحده واقع است، سند ملکی، اجاره نامه یا دیگر سند رسمی که آدرس شما در آن ثبت شده باشد.
  • یک فاکتور فروش رسمی که خریدار کالا یا استفاده کننده از خدمات شما شخصی در ایالات متحده بوده باشد.

اطلاعات کامل تر در خصوص امکان ارسال دیگر مدارک را می توانید از طریق لینک زیر بدست آورید.

مدارک لازم جهت ارسال برای ثبت دامنه

همچنین راهنمای کامل جهت ارسال اطلاعات، داخل ایمیل مربوطه به شما ارسال می‌شود.

پس از دریافت ایمیل از سمت این رجیستری، در صورتی که قادر بودید یکی از مدارک فوق را ارسال نمایید می‌توانید از این پس نیز مالکیت دامنه را در اختیار داشته باشید. در غیر این صورت دامنه شما آزاد شده، (بدون امکان عودت وجه) و امکان ثبت آن برای دیگر کاربران فراهم می باشد.

کلام آخر …

ثبت دامنه Us. خطرات و ریسک‌های منحصر به فرد خود را دارد. البته ارسال ایمیل تایید اطلاعات از سمت رجیستری بصورت رندوم بوده اما با هر احتمالی امکان از دست رفتن دامنه وجود دارد.

توجه داشته باشید که امکان ثبت دامنه با بیش از 40 پسوند مختلف در نت‌افراز وجود دارد. شما می‌توانید دامنه خود را با پسوند‌های مختلف ثبت کنید. توجه داشته باشید که نت‌افراز طرف قرار داد رجیسترر Tucows دومین شرکت ثبت کننده دامنه می‌باشد. جهت مشاهده تعرفه قیمت شما می‌توانید تعرفه قیمتی ثبت دامنه‌ها را در پایین مشاهده کنید.

تعرفه ثبت دامنه در نت‌افراز

همچنین توجه داشته باشید که بعضا برخی پسوند‌ها با تخفیف ویژه‌ای جهت ثبت دامنه ارائه می‌گردند. این تخفیف‌ها در کانال تلگرام نت‌افراز اطلاع رسانی می‌شود. کافیست در تلگرام Netafraz@ را جستجو کنید یا از لینک زیر استفاده کنید.

کانال تلگرام نت‌افراز

شاد و پیروز باشید.

5 2 رای ها
امتیازدهی به مقاله

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

2 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
بی نام
3 سال قبل

آیا پسوند me. هم نیاز به مدارک داره و ثبتش با ریسک هست؟

دکمه بازگشت به بالا