تجارت الکترونیکمقالات

ویژگی های یک وب سایت فست فود و رستوران

در جهان امروزی، اگر هنوز کسب و کار خود را آنلاین نکرده اید، تعداد بسیار زیادی مشتری را از دست داده اید. این عبارت برای هر نوع بیزنسی صدق می کند، مخصوصا برای فست فود و فست فود و رستوران . با توجه به آمارها ” 57 درصد کسانی که در فست فود و رستوران ها حضور می یابند، از قبل سری به وبسایت آن فست فود و رستوران زده اند”، شما تنها یک وبسایت نمی خواهید، بلکه به یک وبسایت عالی نیازمند هستید. خب پس چه مواردی باید در وبسایت درجه یک خود قرار دهید؟ با ما همراه باشید تا با 7 آیتم الزامی برای یک وب سایت فست فود و رستوران آشنا شوید.

روی عناصر زیر تمرکز کنید

  1. طراحی با کیفیت
  2. منوی بروزرسانی شده
  3. گزینه رزرو کردن
  4. سفارش آنلاین
  5. اطلاعات تماس
  6. لینک شبکه های اجتماعی
  7. اعداد و آمار
  1. طراحی با کیفیت

اولین موردی که وبسایت فست فود یا رستوران شما نیاز دارد، چیزی نیست جز یک طراحی مدرن که برند و ظاهر رستوران شما را به رخ بکشد. اگر بودجه لازم برای استخدام یک طراح وبسایت را ندارید، می توانید از قالب های آماده که مخصوص فست فود و رستوران اند استفاده کنید. استفاده یکی از این قالب ها به همراه عکس های حرفه ای از کارکنان، فضای داخلی، و غذاها می تواند آن قالب را به قالبی فوق العاده و منحصر به فرد تبدیل کند.

اگر علاقه ای به این مورد ندارید پس بهتر است که حجم زیادی از وقت و کار خود را صرف استخدام متخصصان مربوط به طراحی وب سایت کنید. با یک جستجوی ساده می توانید سایت های متعددی را برای این منظور پیدا کنید.

طراحی خوب چیزی فراتر از جلوه زیباست؛ کاربردی بودن آن هم حائز اهمیت است. قالب های اکثر وبسایت ها معمولا بهینه شده برای موبایل نیز هستند و همچنین یک طراح وبسایت کاربلد، اهمیت طراحی موبایل و تبلت را درک می کند. با توجه به این آمار که 52 درصد فعالیت های اینترنتی برروی دستگاه های همراه صورت می گیرند، خیلی مهم است که خدماتی که قصد ارائه آن را دارید به صورت کامل در تلفن های هوشمند قابل مشاهده باشد.

  1. منو بروزرسانی شده

اگر کسی هرگز از فست فود و رستوران شما بازدید نکرده باشد، به احتمال زیاد آن شخص اولین چیزی که به سراغش می رود، منوی شما در وب سایتتان است.

نکاتی مهم در زمینه ی طراحی منوی سایت :

فقط به اپلود یک عکس یا پی دی اف بسنده نکنید:

در صورتی که به آپلود عکس یه غذا بسنده کنید این مورد برای افرادی که از تلفن همراه و سرچ استفاده می کنند کمی پیچیده و گنگ خواهد بود. در عوض برروی طراحی مناسب یک پیج همراه با عکس و نوشته برای منو خود تمرکز کنید، درست همانند منویی که در فست فود و رستوران در اختیار مشتری هایتان قرار می دهید.

قیمت ها را هم مشخص کنید:

مردم برای انتخاب فست فود و رستوران مورد نظر خود، گزینه های زیادی را در نظر می گیرند که مهم ترین آنها قیمت غذاها و مواردی است که شما سرو می کنید. اگر قیمت غذاهایتان در دسترس نباشد، افراد سراغ گزینه های دیگری برای انتخاب می روند.

تصاویری از پرفروش ترین آیتم هایتان را به اشتراک بگذارید:

همه ما با چشم هایمان لذت غذا را حس می کنیم، پس مشتری هایتان را با عکس های حرفه از دو یا سه غذای برتر و پرفروش خود، جذب کنید.

مطمئن شوید که منوی شما بروز است:

برای بروزرسانی منوی خود وقت بگذارید. هیچ موقعیتی بدتر از این نیست که مشتری به وب سایت شما به منظور سفارش غذا مراجعه کند، و به او بگویید که غذای مورد نظرش در فصل قبل سرو می شده و دیگر آن غذا را سرو نمی کنید.

  1. گزینه هایی مربوط به رزرو کردن

باید مکانی مشخص را در صفحه اصلی وبسایتتان به گزینه های مربوط به رزرو، اختصاص دهید. همچنین شرایط خود را مانند الزامات رزرو برای برپا کردن جشن یا نمایش یا موارد مربوط به رزرو، ذکر کنید. به علاوه می توانید ساعات کاری خود را نیز در این مکان به اطلاع مشتری ها برسانید.

اگر شما همچنان علاقه به رزرو آنلاین دارید، این گزینه را هم قرار دهید ( بوسیله ایمیل یا سایت های واسطه). این سایت ها به شما امکان تایید یک رزرو را با انجام یک کلیک می دهند، و همچنین باعث تسهیل در پروسه شده و آسودگی خاطر را برای مشتری هایتان به ارمغان می آورد. همچنین بدلیل اینکه بعضی افراد برای یافتن فست فود و رستوران های جدید، سایت های واسطه را بازدید می کنند، این مکان ها می توانند باعث جذب مشتری های متعددی برای شما شوند.

  1. سفارش آنلاین

تغییر نحوه سفارش غذا به صورت آنلاین در سال های جاری، پیشرفت چشمگیری داشته است. با توجه به این آمار که 60 درصد مشتری ها حداقل یک بار در هفته به صورت آنلاین سفارش غذا می دهند، اگر از قابلیت سفارش آنلاین استفاده نمی کنید، پس حجم بالایی از مشتری ها را از دست داده اید.

استفاده از سایت های واسطه برای خدمات رسانی سفارش غذا به صورت آنلاین، می تواند بودجه زیادی را برای تمدید قرارداد شما با سایت های مربوطه، طلب کند.

استفاده از سیستم سفارش غذای آنلاینی که مستقیما با فست فود و رستوران شما درارتباط باشد، می تواند تمام آن بودجه را در جیبتان نگه دارد.

گزینه و قابلیت سفارش بدون واسطه به معنی این است که سفارشات به صورت مستقیم به پایانه فروش شما فرستاده شده و درآنجا ثبت و ضبط می گردد و دیگر خبری از دریافت سفارشات تاخیر دار از منبع سومی نیست. فقط شما و مشتری.

  1. اطلاعات تماس

مشتری هایتان از طراحی راضی بوده اند، منوی شما آنها را برای مراجعه به فست فود و رستورانتان راضی کرده، ولی حالا چگونه مهمان هایتان به شما دسترسی داشته باشند؟ صفحه ارتباط با شما باید حداقل چهار عنصر را دارا باشد:

  • شماره تماس:

مطمئن شوید که لینک هم قرار داده باشید ( برای آنهایی که از تلفن های همراه استفاده می کنند، تا با کلیک برروی لینک، بتوانند با شما تماس بگیرند )

  • آدرس:

این مورد برای همه ضروری است، مخصوصا برای فست فود و رستوران هایی چند شعبه ای هستند.

  • ایمیل:

اگر که ایمیل یا فرم تماسی را برای مشتری هایتان فراهم آورید، آنها می توانند در رابطه با مشکلات فرعی یا غیر فوری، با شما تماس بگیرند.

  • ساعات کاری:

یکی از دلایل متعددی که مشتری ها با فست فود و رستوران ها تماس می گیرند این است که می خواهند بدانند فست فود و رستوران باز است یا نه. استفاده از اطلاعات مربوط به ساعات کاریتان در این پیج باعث می شود که هم برای شما و هم مشتری، صرفه جویی در تماس تلفنی صورت گیرد.

اگر فست فود و رستوران شما رویداد ها و یا خدمات خاصی را هم شامل می شود، در این پیج می توانید آنهارا نام ببرید.

  1. اکانت های مختلف در شبکه های اجتماعی

وبسایت شما باید با حساب شبکه های اجتماعی شما در ارتباط باشد، پس یعنی باید حواستان به حساب هایتان هم باشد. اکانتی که رنگ هیچ گونه فعالیت و یا اطلاع رسانی برای ماه ها به خود ندیده، می تواند چراغ قرمزی برای مشتری های حساسی باشد که تصور کنند شما دست از کسب و کار خود کشیده اید. بهتر است در ابتدا تمام تمرکزتان را برروی یک اکانت در یک شبکه اجتماعی بگذارید.

یک حساب مناسب در شبکه اجتماعی، حسابی است که چند بار در هفته بروز رسانی شود و مشتری – محور باشد. اینجا جاییست که با مشتری هایتان در ارتباط هستید، خدمه خود را معرفی می کنید، تصاویر استثنایی را به صورت روزانه آپلود می کنید، رویداد های خاصی را تبلیغ می کنید، و کارهای بیشتری که حتی ذهن مشتری هایتان هم به آن نمی رسد.

با وجود 3.2 میلیارد کاربر فعال در شبکه های اجتماعی، برای فست فود و رستوران ها ضروری است که عنصر شبکه های اجتماعی را در بازاریابی و تبلیغات خود، پیاده کنند.

اکثر وبسایت ها نمادهایی را که دارای لینک های ارتباطی با شبکه های اجتماعیشان اند، در گوشه قسمت بالایی سمت راست پیج اصلی خود یا فوتر، ارائه می دهند. اکثر مردم این لینک هارا در مکان ذکر شده پیدا می کنند.

  1. آمار و اعداد

آمار و اعداد، و تجزیه و تحلیل وبسایت شما چیزی نیست که مشتری هایتان آنها را مشاهده کنند. اما باعث نمی شود تا از اهمیت کمتری برخوردار باشند.

اگرچه، زمانی کاملا با تجزیه و تحلیل و آمار گوگل آشنایی پیدا کردید، می توانید داده های با ارزشی را مربوط به بازدید کاربران از وبسایتتان را مشاهده کنید، و از آنها برای بروزرسانی و ایجاد تغییرات در وبسایتتان، براساس تجربیات مشتری های خود استفاده کنید. مثلا اگر دیدید که آمار بازدید کنندگان از وبسایت شما بعد از تماشای محتوایتان در پیجی کاهش یافته است، می توانید تغییراتی در آن پیج ایجاد کنید تا کاربران بیشتری را جذب کند و حتی دیگر باعث از دست دادن مشتری نشود.

برای شروع

ساختن وبسایت جدید یا نوسازی یک وبسایت قدیمی امری مهم است، مخصوصا زمانی بخواهید اینکار را خودتان برعهده بگیرید. اما زمانی که این وبسایت راه اندازی شود، سود و نتایج به دست آمده درقبال آن همه زحمتی که کشیده اید، ارزشش را خواهد داشت. حتی شاید تعجب کنید که چرا زودتر اینکار را انجام نداده اید.

در کنار موارد بالا یک وب سایت نیازمند یک میزبان همیشه در دسترس می باشد که پیشنهاد ما خرید هاست و دامنه از نت افراز بوده و در شروع کار می توانید هاست لینوکس اقتصادی را سفارش دهید و تا ۷ روز به صورت رایگان آن را امتحان کنید و هم پشتیبانی نت افراز را بسنجید و هم سرعت و آپتایم (۹۹٪) سرویس ها را بررسی کنید.

منبع: constantcontact

شاد باشید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا