مقالاتهاست

چرا شرکت نت افراز کنترل پنل سی پنل را ارائه نمی‌دهد؟

Why Netafraz Doesn't Support Cpanel

کنترل پنل هاست، ابزاریست که امکانات و تنظیمات سرویس میزبانی وب(هاست) را از طریق بستر وب در اختیار کاربران قرار می‌دهد. در حال حاضر کنترل پنل‌های متعددی در صنعت هاستینگ وجود دارد، که هر کدام دارای مزایا و معایبی می‌باشد. از معروف‌ترین کنترل پنل‌ها در حال حاضر می‌توان به Cpanel و Directadmin اشاره کرد. شرکت نت‌افراز بنا به دلایلی از پنل ادمین سی پنل استفاده نمی‌کند.

البته که پنل ادمین Cpanel یکی از بهترین کنترل پنل‌های ادمین هاست می‌باشد. اما استفاده از این پنل در ایران ممکن است خطراتی را برای اطلاعات کاربران به همراه داشته باشد.

در این آموزش قصد داریم به شما بگوییم که چرا نت افراز پنل ادمین Cpanel را ارائه نمی‌دهد.

پس با ما همراه باشید.

تحریم کاربران توسط سی پنل

اول از همه توجه داشته باشید که ما از امکانات کنترل پنل میزبانی وب “سی پنل” -به عنوان یکی از محبوب‌ترین کنترل پنل‌های موجود در صنعت میزبانی وب- آگاه هستیم.

با توجه به اهمیت بالای نظر کاربران در ارائه سرویس‌ها برای شرکت نت افراز، انتخاب اول ما در ارائه خدمات میزبانی وب، استفاده از کنترل پنل سی پنل بوده است.

ولی متاسفانه با اعمال تحریم های وزارت خزانه داری کشور آمریکا، این شرکت در حال حاضر اجازه ارائه خدمات به “کاربران” ایرانی را ندارد. همچنین طی مکاتبات فراوانی که شرکت نت افراز با بخش حقوقی سی پنل داشته، تا این تاریخ، کاربران ایرانی به صورت قانونی امکان استفاده از خدمات شرکت گفته شده را ندارند.

متن تحریم ذکر شده در وب‌سایت اصلی Cpanel، در بخش شرایط و ضوابط نیز گویای همین قضیه است.

متن تحریم ایران توسط سی پنل

با توجه به موارد ذکر شده، در صورتی که استفاده کاربران ایرانی از سرویس‌های سی پنل برای این شرکت محرز شود، شرکت Cpanel، مجوز (لایسنس) سرور را غیر فعال می‌کند. بنابراین تنها در صورت خرید لایسنس جدید و یا تغییر آی پی سرور امکان فعالسازی مجوز مقدور خواهد بود.

بنابراین با توجه به مواردی که گفته شد، ارائه کنترل پنل سی پنل به عنوان کنترل پنل هاست، تنها در موارد زیر قابل ارائه می‌باشد:

شرایط ارائه کنترل پنل Cpanel در ایران:

استفاده از نسخه های نال یا کرک شده:

در این حالت امکان اتصال سرور به سرورهای سی پنل با دستکاری فایل‌های سی پنل غیر فعال می‌شود. این امر در نهایت باعث عدم امکان بررسی هویت کاربران بر روی سرور می‌شود. همچنین این در حالیست که امکان بروز رسانی‌های مهم(از جمله بروزرسانی های امنیتی) و خودکار نیز در این حالت غیر فعال می‌شود.
ضمن اینکه نسخه‌های کرک شده سی پنل می‌تواند توسط افراد سودجو دستکاری شده باشد، بنابراین هیچ تضمین امنیتی در نگهداری و حفظ اطلاعات کاربران وجود نخواهد داشت.

محدود کردن دسترسی سی پنل به دسترسی به سرور:

همانند روش قبلی، در این روش امکان دسترسی سی پنل به محتوای سرورها با استفاده از ترفندهای مدیریت شبکه غیر فعال می‌شود. در حال حاضر شاید حتی امکان بروزرسانی‌های مهم نیز با استفاده از این روش امکان پذیر باشد، اما هیچ تضمینی وجود ندارد که سی پنل در آینده‌ای نزدیک و با وضع قوانینی سختگیرانه‌تر، امکان استفاده از راه های میانبر گفته شده را محدود کند.

ما متوجه این موضوع هستیم که عدم استفاده از سی پنل می‌تواند منجر به تبلیغات منفی فراوانی در عرصه مارکتینگ برای شرکت نت‌افراز شود. اما ریسک امنیتی بالا در ارائه خدمات سی پنل، نهایتا ما را مجبور به استفاده از خدمات جایگزین کرده است.

چرا از دایرکت ادمین به عنوان پنل هاست جایگزین استفاده کردیم؟

مطابق با موارد گفته شده، شرکت نت افراز در نهایت تصمیم به استفاده از یک کنترل پنل جایگزین شد. معیارهایی که شرکت نت افراز در انتخاب کنترل پنل میزبانی وب جایگزین مد نظر قرار داده است به صورت زیر می‌باشد:

  • عدم تحریم
  • امنیت
  • پایداری
  • امکانات
  • سرعت
  • توسعه پذیری

با توجه به بررسی‌های فراوان انجام شده و تحقیق در میان کنترل پنل های موجود، در نهایت کنترل پنل “دایرکت ادمین” به عنوان کنترل پنل قابل ارائه توسط شرکت نت افراز انتخاب شد.

درباره‌ی دایرکت ادمین بیشتر بدانیم:

کنترل پنل دایرکت ادمین توسعه یافته شده توسط شرکت نرم افزاری JBMC واقع در کشور کانادا می‌باشد. این شرکت تا کنون هیچ محدودیتی در ارایه خدمات به کاربران ایرانی ندارد. همچنین مطابق با قوانین کشور کانادا، این شرکت بدون هیچ مشکلی، مجاز به ارائه خدمات به کاربران ایرانی می‌باشد.

از محاسن کنترل پنل دایرکت ادمین، می‌توان به:

  • امنیت و پایداری بالا
  • ساختار بسیار منطقی با امکان توسعه پذیری بالا
  • مصرف بهینه منابع
  • سرعت بارگذاری بالا

اشاره نمود.

ما بر این امر آگاه هستیم که کنترل پنل سی پنل در برخی زمینه‌ها – خصوصا در سمت رابط کاربری – دارای برتری‌هایی نسبت به نسخه پایه کنترل پنل دایرکت ادمین می‌باشد.

اما با توجه به امکان توسعه پذیری و ساختار الگوریتمی منطقی کنترل پنل دایرکت ادمین، تیم تحقیق و توسعه‌ی نت افراز، موفق به شخصی سازی و بهبود کنترل پنل شده است.

یعنی کنترل پنل دایرکت ادمین ارائه شده توسط نت‌افراز، ورژن شخصی سازی شده می‌باشد. بنابراین تا حد امکان از نظر رابط کاربری و همچنین پشتیبانی زبان فارسی، بهبود یافته است.
در این راستا ضمن ارتقاء امنیت سرویس دایرکت ادمین، امکانات بسیار زیادی به پنل مذکور به صورت انحصاری توسط شرکت نت افراز اضافه گردیده است که موارد زیر تنها قسمتی از آن است:

  • مدیریت فایل انحصاری و قدرتمند (AxFilePro)
  • مدیریت تنظیمات برنامه وردپرس (Wp Quick Fix)
  • نصب آسان و خودکار برنامه‌های مدیریت محتوای فارسی مانند وردپرس (CMS Installer)
  • امکان ایجاد بک آپ بر روی سرور خارجی (Remote Backup)

کلام آخر …

متخصصان شرکت نت افراز، همواره در تلاش جهت ارائه خدمات جدید و منحصر به فرد می‌باشند. تمامی این تلاش‌ها در جهت ایجاد بستری امن و بهبود امکانات در اختیار شما عزیزان می‌باشد.

در این مقاله سعی شد تا حد امکان، دلیل استفاده نکردن از کنترل پنل سی پنل توسط نت افراز، توضیح داده شود.

امیدوارم که این مقاله برای شما مفید باشد.

خوشحال می‌شویم که سوالات خود را در این مورد از طریق دیدگاه، با ما در میان بگذارید.

شاد و پیروز باشید.

4.5 15 رای ها
امتیازدهی به مقاله

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

8 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مارال وردپرس
3 سال قبل

درود بر شما

قطعا یکی از دلایل ما برای انتخاب نت افراز، همین موردی بود که شما در این مقاله به آن اشاره کردید.

موفق و پایدار باشید.

سجاد
پاسخ به  مارال وردپرس
1 سال قبل

خسته نباشید میگم خدمت بچه های عزیز نت افراز . کارتون عالیه

حسینی
8 ماه قبل

اگه از لحاظ دسترس پذیری و آسانی هیچ مشکلی نباشه عالیه.و ای کاش میشد کل منو رو فارسی سازی میکردین.در کل از پاسخگویی شما مچکریم

سالار نصیری
7 ماه قبل

متاسفانه نسخه دایرکت ادمین شما بسیار بسیار قدیمی‌ست. کاش عوض شعار که ما نگران امنیت کاربران هستیم کمی هم به تجربه کاربری میپرداختید

مهدی
4 ماه قبل

چرا داخل نت افراز نمیشه سی پنل خرید ؟

دکمه بازگشت به بالا