هاست نمایندگی نت افراز

شروع کار با پنل هاست نمایندگی نت افراز

Start to Work with Netafraz Reseller Host

پس از اینکه در مقاله قبلی به بررسی هاست‌ نمایندگی نت افراز و امکانات و مزایای آن پرداختیم، در این مقاله می‌خواهیم به سراغ پنل دایرکت ادمین هاست نمایندگی خود برویم و ببینیم که یک نماینده چه امکاناتی را در پنل هاست نمایندگی خود در اختیار دارد. همانطور که در مقاله‌ی اولیه نیز اشاره کردیم، شما به‌عنوان یک نماینده‌ی هاستینگ، باید دسترسی مناسبی به امکانات موردنیاز خود داشته باشید تا بتوانید علاوه بر سرویس‌دهی مناسب به مشتریانتان، تجربه لذت‌بخشی از هاست نمایندگی را تجربه کنید.

لازم است اشاره کنیم که کلیه محتوای این مقاله بر اساس هاست نمایندگی نت افراز تهیه شده و موارد معرفی شده در این نوشته، شامل قالب‌ها، ترجمه‌ها، امکانات و ماژول‌های مختلف ممکن است در هاست نمایندگی سایر شرکت‌ها موجود نباشد یا به‌شکل دیگری در دسترس باشد.

اگر از همراهان قدیمی ما در نت افراز هستید و زمان زیادی از خرید هاست نمایندگی توسط شما می‌گذرد، حتما با پوسته‌ی اختصاصی هاست نمایندگی نت افراز آشنا هستید. این پوسته بر اساس قالب Enhanced ایجاد شده و به بهترین شکل ممکن به زبان فارسی ترجمه شده است. تصویری از داشبورد این پنل هاست نمایندگی را می‌توانید در ادامه مشاهده کنید.

پنل هاست نمایندگی نت افراز

همانطور که می‌بینید، این پوسته رنگ‌وبویی قدیمی دارد و یادآور اولین اقدامات ما در جهت ارائه خدماتی بهتر به همراهان نت افراز است. پس از گذشت چندین سال از ارائه این پوسته، متوجه شدیم که دیگر این قالب همسو با زبان طراحی امروزه نیست؛ از همین رو در جهت پیدا کردن قالبی جدید با طراحی مدرن در کنار سرعت مناسب اقدام به بررسی قالب‌های مختلف پنل دایرکت ادمین کردیم تا نهایتا به قالب “Evolution” رسیدیم. این قالب در کنار ظاهر بسیار جذاب خود از چندین حالت چینش مختلف هم بهره می‌برد که در ادامه به بررسی صفر تا صد آن خواهیم پرداخت.

فرقی نمی‌کند که از همراهان قدیمی ما هستید و کار خود با هاست نمایندگی را با قالب نت افراز شروع کرده‌اید یا به‌تازگی به جمع ما پیوسته‌اید و می‌خواهید به پنل هاست نمایندگی خود مسلط شوید؛ در این مقاله از نت افراز بلاگ، می‌خواهیم از نگاه کاربری که برای اولین بار وارد پنل هاست نمایندگی خود شده است به پنل دایرکت ادمین نمایندگان نگاه کنیم و ببینیم که یک نماینده‌ی هاستینگ در نت افراز چه امکاناتی را در اختیار دارد.

بد نیست اگر در همین ابتدا اشاره کنیم که قابلیت‌های پنل نمایندگان نت افراز روزبه‌روز در حال افزایش است و این مقاله نیز با توجه به قابلیت‌های جدید، بروزرسانی خواهد شد.

دلایل انتخاب پوسته Evolution برای هاست نمایندگی نت افراز

زمانی که شما در حال مطالعه‌ی این مقاله هستید، دیگر پوسته‌ی سفارشی “Netafraz” یا پوسته‌ی “Enhanced”، پوسته‌ی پیش‌فرض هاست‌های نمایندگی ما نیستند. با خرید سرویس هاست نمایندگی جدید، پوسته پیش‌فرض پنل هاست نمایندگی شما پوسته Evolution خواهد بود؛ از همین رو تمامی مقالات جدیدی که از این پس، در رابطه با هاست نمایندگی نت افراز منتشر می‌شوند، بر اساس همین پوسته هستند.

شاید این موضوع باعث شود از خود بپرسید «چرا باید همچین تغییراتی رخ دهد؟» بخشی از دلایل ما برای اعمال این تغییرات را می‌توانید در ادامه مشاهده کنید.

  1. پوسته سفارشی نت افراز که بر اساس قالب “Enhanced” ایجاد شده بود، دیگر متناسب با زمان امروزی نبوده و به زبان عامیانه «از مُد افتاده» بود. این مسئله علاوه بر اینکه موجب از دست رفتن جذابیت پنل نمایندگان شده بود، موجب می‌شد که نمایندگان هاست که زمان زیادی را صرف کار با پنل هاست نمایندگی می‌کردند، به‌سرعت دچار خستگی شوند.
  2. آیکن‌ها، لوگوها و نمادها در قالب Evolution، بر اساس آخرین استانداردهای ایجاد رابط کاربری (Ui) و صنعت طراحی، ایجاد شده‌اند که این مسئله علاوه بر افزایش جذابیت رابط کاربری، موجب می‌شود که مسیریابی (Navigation) در میان امکانات مختلف پنل راحت‌تر صورت گیرد و دیگر برای یافتن یک قابلیت نیاز به مطالعه عنوان هر قابلیت نداشته باشید.
  3. در قالب‌های Enhanced و Capri، بیشتر عملیات نیاز به کلیک‌های متعددی دارد. این در شرایطی است که برخی از کاربران تازه‌کار اصلا با این سیستم اقدام و عمل آشنا نیستند و یا این نوع سیستم ناوبری را در سال 2022 مناسب نمی‌دانند. در قالب Evolution، مسیر عملیات بسیار کوتاه‌تر شده و نمایندگان می‌توانند بسیار سریع‌تر اقدامات مدنظر خود را عملی کنند.
  4. بسیاری از مشتریان هاست نمایندگی را فری‌لنسرها (Freelancer) و آژانس‌های طراحی سایت تشکیل می‌دهند. این گروه از کاربران از آنجایی که زمان زیادی از شبانه‌روز را پشت مانیتورهای خود می‌گذرانند، رابطه خوبی با نور سفید ندارند. در دسترس نبودن قابلیت حالت شب یا همان Dark Mode در پوسته نت افراز، موجب شد که ما به دنبال یک قالب جدید با برخورداری از حالت Dark Mode باشیم که نهایتا به پوسته‌ی Evolution رسیدیم.

همه‌ی این موارد در کنار برخی از دلایل ریز و درشت دیگر موجب شد که ما در نت افراز تصمیم به تغییر پوسته پنل هاست نمایندگی خود بگیریم و قالب Evolution را جایگزین پوسته‌ی سفارشی “Netafraz” کنیم. با این وجود پوسته‌ی نت افراز همچنان در بخش قالب‌های پنل در دسترس است و شما می‌توانید از طریق آموزشی که در ادامه ارائه شده است، آن را بر روی پنل هاست نمایندگی خود اعمال کرده و بررسی نمایید.

تغییر پوسته (Skin) پنل هاست نمایندگی

همانطور که در بند قبلی اشاره کردیم، با جایگزینی قالب Evolution به‌جای پوسته‌ی سفارشی نت افراز، تمامی مقالات جدید ما بر اساس قالب Evolution نوشته خواهند شد. این موضوع باعث شد که ما در ابتدای این مقاله به سراغ مسئله‌ی پوسته‌ی پنل نمایندگی برویم و بررسی کنیم که چطور باید پوسته‌ی قالب نمایندگی خودتان را عوض کنید.

یادگیری این موضوع باعث می‌شود که همراهان قدیمی نت افراز هم بتوانند پوسته‌ی پنل هاست نمایندگی خود را عوض کنند و از قالب جذاب Evolution در کنار جدیدترین آموزش‌های بلاگ نت افراز استفاده نمایند.

تغییر سریع پوسته‌ی پنل هاست نمایندگی در تمامی قالب‌ها

تفاوت پوسته‌های مختلف پنل دایرکت ادمین، موجب می‌شود که کاربرانِ قالب‌های مختلف این پنل کاربری برای تغییر قالب پنل هاست نمایندگی خود مجبور به طی کردن مسیرهای متفاوتی باشند، اما یک راه‌حل کلی برای حل این مسئله وجود دارد.

یکی از جذاب‌ترین قابلیت‌های پنل‌ هاست نمایندگی دایرکت ادمین را می‌توان ساختار لینک‌های درونی آن دانست. ساختار لینک‌ها در پنل دایرکت ادمین شباهت بسیاری به ترمینال‌ها یا خط فرمان‌های لینوکسی دارد. برای مثال، ما عادت داریم که در ساختار لینک‌ها از کاراکتر خط تیره (-) برای جداسازی کلمات استفاده کنیم، اما در ساختار لینک‌های داخلی پنل دایرکت ادمین از زیرخط (_) برای جداسازی عبارات استفاده شده است. همچنین همواره پیشنهاد می‌کنند که از حروف کوچک انگلیسی (cmd) در ساختار لینک‌ها استفاده شود، اما در ساختار لینک‌های داخلی پنل دایرکت ادمین از حروف بزرگ انگلیسی (CMD) استفاده می‌شود.

این مقدمه را گفتیم، که اشاره کنیم که با مقداری کسب تجربه در کار با پنل هاست نمایندگی دایرکت ادمین می‌توانید به سرعت از طریق آدرس‌بار مروگر خود به بخش‌های مختلف پنل دایرکت ادمین بروید. برای مثال، برای دسترسی به لیست پوسته‌های پنل هاست نمایندگی خود، تنها کافیست که عبارت “CMD_SKINS” را به دنبال آدرس پیشخوان پنل دایرکت ادمین خود وارد کنید. برای درک بهتر این موضوع تصویر زیر را مشاهده کرده و ادامه‌ی آموزش را مطالعه کنید.

مدیریت پوسته ها در پنل دایرکت ادمین

با خرید هاست نمایندگی نت افراز، سرویس خریداری شده در پنل کاربری شما قرار می‌گیرد. پس از ورود به پنل کاربری خود در سایت نت افراز و رفتن به مسیر “سرویس‌ها > سرویس‌های من” می‌توانید هاست نمایندگی خریداری شده توسط خودتان را مشاهده کنید.

نحوه مشاهده سرویس ها در نت افراز

اکنون تنها کافیست که مطابق با تصویر بالا بر روی سرویس هاست نمایندگی خود کلیک کنید.

با این کار صفحه‌ی جزئیات سرویس برای شما بازخواهد شد. در انتهای این صفحه کلیدی با عنوان «ورود به DirectAdmin» قرارگرفته است که با کلیک بر روی آن، مستقیما به داشبورد پنل هاست نمایندگی خود وارد می‌شوید.

داشبورد قالب evolution دایرکت ادمین

به آدرس‌بار مرورگر خود در این صفحه نگاه کنید. آدرسی مطابق با تصویر بالا را مشاهده خواهید کرد. اعداد قرارگرفته در این آدرس (شماره پورت 2223 یا عدد 52 در آدرس ساب‌دامین) ممکن است برای شما متفاوت باشند که این موضوع کوچک‌ترین اهمیتی ندارد.

برای دسترسی به صفحه‌ی قالب‌های پنل هاست نمایندگی خود، تنها کافیست که عبارت “CMD_SKINS/” را به‌انتهای آدرس‌بار خود در این صفحه اضافه کنید و کلید “Enter” را بر روی کیبورد فشار دهید. با این کار بدون نیاز به هیچ اقدام دیگری به صفحه‌ی پوسته‌‌های پنل هاست نمایندگی نت افراز هدایت خواهید شد و می‌توانید پوسته‌ی پنل هاستینگ خود را تغییر دهید. این عملیات در کلیه‌ی هاست‌های نمایندگی نت افراز قابل انجام است و پوسته‌ی فعال شما تداخلی با این دستور ندارد.

پس از اینکه به صفحه‌ی قالب‌های پنل هاست نمایندگی خود وارد شدید، می‌توانید صفحه‌ای مشابه با تصویر زیر را مشاهده کنید. لازم است اشاره کنیم که تصویر زیر از قالب “Netafraz” تهیه شده است.

تغییر پئسته قالب دایرکت ادمین

همانطور که در تصویر بالا قابل مشاهده است، پوسته‌ی فعال پنل هاست نمایندگی شما در زیر جدول قالب‌ها به شما نمایش داده می‌شود. این اولین موضوعی است که باید به آن توجه داشته باشید.

اکنون نوبت به انتخاب قالب مدنظر شما می‌رسد. در زمان نگارش این مقاله، 5 قالب مختلف برای نمایندگان هاست در دسترس می‌باشد، که پیشنهاد ما قالب “Evolution” است. بد نیست که نگاهی مختصر به جزئیات هر قالب داشته باشیم.

Capriقالب Capri اولین نسل از قالب‌های دایرکت ادمین است. این قالب در سال 2009 معرفی شده و یکی از باکیفیت‌ترین قالب‌های توسعه‌یافته برای کنترل پنل هاست نمایندگی است. این قالب از تمامی امکانات یک سرویس هاستینگ عمومی پشتیبانی می‌کند و ظاهر مناسبی دارد.
قالب Capri توسط تیم توسعه نت افراز به‌شکل کامل ترجمه شده و قابل استفاده است؛ اما فاقد رابط کاربری گرافیکی برای ماژول‌های توسعه‌یافته توسط نت افراز می‌باشد.
Capri-axfileproپس از اینکه ما در تیم نت افراز، اقدام به افزودن ماژول AXFile Pro به پنل کاربری همراهان خود نمودیم، با مشکلی از طرف قالب Capri مواجه شدیم. این قالب به‌صورت پیش‌فرض ماژول‌های جدید را شناسایی نمی‌کرد و از همین رو کاربران نمی‌توانستند از طریق رابط کاربری، وارد ماژول مربوطه شوند. پوسته‌ی Capri-axfilepro، یک ویرایش ساده بر روی قالب Capri بود که شامل تغییرات کوچکی بر روی این قالب به‌منظور افزودن موارد مربوط به ماژول AXFile Pro می‌شد.
enhancedقالب enhanced را می‌توان برترین قالب از نسل دوم قالب‌های پنل دایرکت ادمین دانست. این قالب در سال 2012 معرفی شد، اما نتوانست با اقبال عمومی روبه‌رو شود و اکثر کاربران ترجیح دادند که همچنان به استفاده از قالب Capri متعهد بمانند.
evolution
(پیشنهادی)
قالب evolution جدیدترین قالب منتشرشده برای کنترل پنل دایرکت ادمین است. این قالب در سال 2020 منتشرشده و توانسته به‌سرعت در دل طرفداران پنل‌های دایرکت ادمین، جای گیرد. در زمان نگارش این مقاله، قالب evolution قالب پیش‌فرض پنل هاست نمایندگی نت افراز است و به زمان فارسی ترجمه شده است. این پوسته مرتبا توسط تیم توسعه‌ی نت افراز در حال بهبود است و ما در تلاش هستیم که به بهترین شکل، نسخه‌ی راست‌چین این قالب را به همراهان خود ارائه کنیم.
netafrazهمانند قالب Capri-axfilepro، که بر اساس قالب Capri توسط تیم توسعه‌ی نت افراز ایجاد شده است، قالب Netafraz هم بر اساس قالب Enhanced توسط تیم توسعه‌ی نت افراز به زبان فارسی ترجمه شده و راست‌چین شده است. در یک بازه زمانی، پوشته پیش‌فرض ما برای کاربران هاست نمایندگی نت افراز، پوسته‌ی netafraz بوده است. برخی از کاربران به این پنل کاربری عادت کرده‌اند و ترجیح می‌دهند که از این قالب برای پنل هاست نمایندگی خود استفاده نمایند، با این وجود پیشنهاد می‌کنیم که قالب evolution را آزمایش کنید و نهایتا بهترین تصمیم را اتخاذ کنید.

برای تغییر قالب پنل خود، تنها کافیست که پوسته‌ی مدنظر خود را انتخاب کرده و سپس بر روی کلید «اعمال برای من» کلیک نمایید. شاید اکنون از خود بپرسید که تفاوت کلید‌های «اعمال برای من» و «اعمال برای تمامی کاربران» چیست؟

تفاوت کلیدهای اعمال برای من و اعمال برای تمامی کاربران

دایرکت ادمین یک رابط کاربری گرافیکی (GUI) است. این ابزار به کاربران کمک می‌کند که بدون نیاز به دانش زیاد برنامه نویسی، شبکه و اطلاع از سینتکس (Syntax) لازم، بتوانند با سرور خود ارتباط برقرار کنند و نیازهای خود را برطرف سازند. یکی از مهم‌ترین اصولی که باید در اینچنین پنل‌های کاربری رعایت شود، سلسله مراتب است. مشتری نهایی نباید به امکانات پنل نماینده‌ی هاستینگ دسترسی داشته باشد و همچنین نماینده‌ هاستینگ هم نباید به کنترل پنل سرور اصلی دسترسی پیدا کند.

در پنل دایرکت ادمین این سلسله مراتب به‌بهترین شکل رعایت شده و متناسب با هر نقش کاربری، ظاهری متفاوت از پنل دایرکت ادمین را مشاهده می‌کنیم. به زبان ساده باید گفت که تمامی حالت‌های مختلف یک قالب برای نقش‌های کاربری مختلف در یک فایل قرار دارند. در این شرایط، با اعمال تنظیمات مناسب، می‌توان تنها با چند کلیک ساده، یک قالب را بر روی تمامی نقش‌های کاربری پنل دایرکت ادمین اعمال کرد، بدون اینکه نگرانی از بابت اختلالی وجود داشته باشد.

در پنل هاست نمایندگی و در زمان تغییر قالب پنل، دو کلید مختلف را مشاهده می‌کنیم.

اعمال برای من: با انتخاب قالب مدنظر خود و کلیک بر روی این گزینه، پوسته‌ی انتخابی تنها بر روی پنل کاربری شما اعمال خواهد شد.

اعمال برای تمامی کاربران: با انتخاب قالب مدنظر خود و کلیک بر روی این گزینه، پوسته‌ی انتخابی شما علاوه بر اینکه بر روی پنل دایرکت ادمین هاست نمایندگی اعمال می‌شود، بر روی پنل دایرکت ادمین تمامی مشتریانتان هم اعمال خواهد شد. ذکر این نکته نیز لازم است که قالب مربوطه متناسب با نقش کاربری مشتریان برایشان اعمال خواهد شد و نیازی نیست که نگرانی از بابت دسترسی مشتریان به امکانات هاست نمایندگی داشته باشید.

تغییر قالب netafraz به قالب evolution از طریق پنل هاست نمایندگی

همراهان قدیمی نت افراز که از ابتدا با پوسته‌ی “enhanced یا netafraz” شروع به‌کار با پنل هاست نمایندگی کرده‌اند، برای تغییر قالب پنل دایرکت ادمین خود به evolution، می‌توانند علاوه بر آموزش بالا، از طریق مسیر زیر هم اقدام نمایند.

اگر نماینده‌ی هاستینگ هستید و از پنل enhanced استفاده می‌کنید، پس از ورود به پنل کاربری خود در سایت نت افراز و کلیک بر روی کلید «ورود به DirectAdmin» با صفحه‌ای مشابه با تصویر زیر روبه‌رو می‌شوید.

قالب Enhanced یا نت افرازقالب Capri

پنل هاست نمایندگی نت افراز

پنل هاست نمایندگی نت افراز

در این صفحه تنها کافیست که بر روی عبارت “Skin Manager یا مدیریت قالب” در فضای زیرین “Reseller Tools” کلیک کنید. با این کار لیست کاملی از قالب‌های نصب‌شده بر روی سرور برای شما به‌نمایش در می‌آید. اکنون تنها کافیست که چک‌باکس قرارگرفته در مقابل قالب مدنظر خود را انتخاب نموده و بر روی کلید «اعمال برای من» کلیک نمایید. با این کار، صفحه Refresh خواهد شد و می‌توانید از پوسته‌ی جدید پنل دایرکت ادمین خود لذت ببرید.

بررسی قابلیت‌های مختلف نمایش پوسته‌ی Evolution

اکنون توانسته‌اید که قالب Evolution را بر روی پنل هاست نمایندگی خود فعال کنید. در ادامه می‌خواهیم به برخی از قابلیت‌های انحصاری این پنل بپردازیم و ببینیم که چه امکانات اضافی در قالب Evolution تعبیه شده است.

تنظیمات قالب evolution دایرکت ادمین

لازم است در ابتدای همین بخش اشاره کنیم که کلیه قابلیت‌های مربوط به تنظیمات نمایش پوسته‌ی Evolution از طریق مسیر «پروفایل کاربری > تنظیم پوسته» در دسترس هستند و برای تغییر هر یک از موارد گفته شده در ادامه‌ی این نوشته، باید به همین مسیر مراجعه کنید.

زبان

یکی از مهم‌ترین نیازمندی‌های هر پوسته، امکان محلی‌سازی آن است. یک قالب، باید بتواند با زبان‌های مختلف سازگار شود. پوسته‌ی Evolution هم، همچون پوسته‌های پیش از خود از فایل‌های زبان بهره می‌برد و هر فردی با هر زبانی می‌تواند پوسته‌ی Evolution را به زبان مدنظر خود ترجمه کند.

پوسته‌ی Evolution یک پوسته‌ی متن‌‌باز (Open-Source) است و تمامی افراد می‌توانند به کد منبع این قالب دسترسی داشته باشند و در توسعه‌ی این پوسته مشارکت کنند. بخشی از روند توسعه‌ی هر قالب، ترجمه آن به زبان‌های مختلف است. جالب است اگر اشاره کنیم که شما در همین زمان می‌توانید با مراجعه به «این صفحه» اقدام به ترجمه‌ی پوسته‌ی Evolution برای پنل هاست نمایندگی دایرکت ادمین نمایید.

نکته مهم در رابطه با فایل زبان قالب Evoltion ارائه‌شده در پنل‌ دایرکت ادمین نت افراز، این است که ما در تیم توسعه‌ی خود، بنابر پیشنهادات همراهان همیشگی‌مان، ماژول‌های نصب شده بر روی سرورها، امکانات اختصاصی پنل‌های نت افراز و تجربه‌ی چندین ساله‌ی خود در رابطه با ارائه سرویس‌های مختلف، اقدام به ارائه‌ی یک ترجمه‌ی اختصاصی نموده‌ایم که بیشترین هماهنگی و مطابقت معنایی را با قالب دایرکت ادمین دارد.

آموزش تغییر زبان پنل دایرت ادمین

شما می‌توانید پس از ورود به داشبورد پنل هاست نمایندگی خود، با مراجعه به مسیر «پروفایل کاربری > تنظیم پوسته > زبان» و انتخاب زبان فارسی، از پنل راست‌چین و ترجمه شده‌ی هاست‌های نمایندگی نت افراز لذت ببرید.

چیدمان

برخلاف نسل‌های قبلی قالب‌های پنل دایرکت ادمین که تنها یک حالت چیدمان داشتند، قالب Evolution دارای 5 حالت چیدمان مختلف است. هر یک از چیدمان‌های مختلف قالب، طرح و نقش متفاوتی دارد، اما امکانات در همه‌ی چیدمان‌ها مشترک است. در ادامه به بررسی تمامی چیدمان‌های مختلف قالب پنل هاست نمایندگی Evolution می‌پردازیم و بررسی می‌کنیم که هر چیدمان چه مزایایی دارد و برای کدام گروه از کاربران مناسب‌تر است.

چیدمان استاندارد: همانطور که از نام این چیدمان هم مشخص است، توسعه‌دهندگان قالب Evolution این چیدمان را به‌عنوان چیدمان پیش‌فرض قالب منظور کرده‌اند. در این قالب سربرگ‌ها در فضای بالایی پنل کاربری قرار دارند و با قراردادن نشانگر موس بر روی هر یک از آیکن‌ها (Hover کردن)، زیرمنویی برای شما باز می‌شود که آیتم‌های آن سربرگ را در بر دارد.

چیدمان استاندارد پوسته Evolution

اگر شما هم مثل ما از چیدمان استاندارد لذت می‌برید اما زیاد با هاور کردن برای دیدن آیتم‌های زیرمنو موافق نیستید، می‌توانید با قرار دادن حالت ناوبری (Navigation) بر روی گزینه «نمایش به‌صورت لیست»، چیدمان استاندارد و زیرمنوها را به‌شکل لیستی درآورید. در بالا تصویر حالت لیستی برای شما قابل مشاهده است.

چیدمان سایدبار: اگر با وردپرس کار می‌کنید و از پیشخوان وردپرس به همراه سایدبار دوست‌داشتنی‌اش لذت می‌برید، این چیدمان مخصوص شماست. چیدمان سایدبار ظاهری کاملا مشابه با پیشخوان وردپرس دارد.

چیدمان سایدبار پوسته Evolution

در این چیدمان سربرگ‌ها در سمت چپ یا راست نمایشگر (بسته به زبان پنل) قرار می‌گیرند و با کلیک بر روی هر سربرگ، آیتم‌های مربوطه به‌صورت کشویی به سایدبار اضافه می‌شوند. این موضوع سبب می‌شود که پنل هاست نمایندگی شما بسیار جمع‌وجور و کارآمد باشد.

چیدمان شبکه آیکون‌ها: در زمان نگارش این مقاله، چیدمان پیش‌فرض پنل هاست‌های نمایندگی نت افراز، همین چیدمان است. نمایش تمامی سربرگ‌ها به‌ همراهی آیتم‌های مربوط به هر سربرگ در کنار آیکن‌هایی زیبا و جذاب، سبب شده که این چیدمان، چیدمان پیش‌فرض هاست‌های نمایندگی ما باشد.

چیدمان گرید پوسته Evolution

یکی از برترین قابلیت‌های این چیدمان وجود سایدبار «آمار ریسلر» در سمت چپ نمایشگر می‌باشد. از طریق جدول آمار ریسلر می‌توانید به‌سرعت مهم‌ترین جزئیات پنل هاست نمایندگی خود را مشاهده کنید، لیست مشتریانتان را ببینید و حتی کاربر جدیدی را به لیست مشتریان خود اضافه کنید.

از همه‌ی این موارد که بگذریم، این چیدمان شباهت قابل توجهی به پنل‌های شرکت Cpanel دارد. این نکته موجب می‌شود که کاربرانی که از Cpanel به دایرکت ادمین مهاجرت می‌کنند هم، بتوانند به‌خوبی با این پنل ارتباط برقرار کنند و نگرانی از بابت مهاجرت به کنترل پنل جدید نداشته باشند.

چیدمان رفرش‌شده: این چیدمان را می‌توان Signature یا به‌نوعی، نماد اصلی قالب Evolution از طرف توسعه‌دهندگان این قالب دانست. طراحی منحصربه‌فردی که ترکیبی از جدیدترین استانداردهای زبان‌ طراحی رابط کاربری در کنار آیکن‌هایی زیبا، نمودارهای دایره‌ای و تصاویر illustration است. این چیدمان ظاهری شبیه به چیدمان سایدبار دارد، اما از ظاهری‌ مدرن‌تر به همراه آیکن‌های اختصاصی بهره می‌برد که زیبایی این چیدمان را دوچندان کرده است.

چیدمان رفرش شده پوسته Evolution

در زمان نگارش این مقاله، چیدمان «رفرش‌شده» تنها به زبان فارسی ترجمه شده است و روند راست‌چین‌سازی آن در حال توسعه است؛ از همین رو برای تصویر بالا هم زبان پنل کاربری را بر روی زبان انگلیسی قرار دادیم تا پنل به‌صورت چپ‌چین به‌نمایش در بیاید.

حالت شب

حالت شب، حالت تیره، Dark Mode یا Night Mode، همگی عناوینی هستند که به نسخه‌ی تیره‌ی یک قالب اشاره دارند. بر خلاف پوسته‌های Capri و Enhanced که فاقد حالت شب بودند، پوسته‌ی Evolution به‌طور کامل از حالت شب پشتیبانی می‌کند. فعال بودن یا غیرفعال بودن این قابلیت کاملا وابسطه به سلیقه‌ی شماست و می‌توانید در هر زمان آن را تغییر دهید.

حالت تیره قالب دایرکت ادمین

پس از رفتن به مسیر «پروفایل کاربری > تنظیم پوسته > حالت شب» سه گزینه در مقابل شماست. با انتخاب گزینه‌‌های «فعال شده (Enabled)» یا «غیرفعال شده (Disables)»، اتفاقی که رخ‌ می‌دهد بسیار ساده است، با انتخاب اولین گزینه حالت شب (تم تیره) فعال خواهد شد و با انتخاب گزینه‌ی دوم، تم سفیدرنگ فعال می‌شود. تنها گزینه‌ای که کمی نیاز به توضیح دارد، گزینه‌ی «خودکار (Auto)» است.

با انتخاب گزینه‌ی «خودکار»، پنل دایرکت ادمین، تم (Theme) رنگی خود را بر اساس تم سیستم عامل شما انتخاب می‌کند. برای مثال، اگر تم رنگی سیستم عامل ویندوز یا مک شما بر روی حالت تیره قرار گرفته باشد، تم پنل دایرکت ادمین هم به رنگ تیره در می‌آید.

تصاویر قرارگرفته در بلاگ نت افراز، همگی از پوسته‌ی سفیدرنگ قالب Evolution تهیه می‌شوند، با این وجود، هیچ تفاوتی میان امکانات، محل قرارگیری آیکن‌ها و آیتم‌ها در میان تم تیره و روشن وجود ندارد و شما می‌توانید تم رنگی پنل هاست نمایندگی خود را متناسب با سلیقه خودتان تنظیم نمایید.

جابه‌جا شدن بین پنل هاست نمایندگی و پنل میزبانی

اگر توجه کرده باشید، در زمان ثبت سفارش هاست نمایندگی، از شما خواسته می‌شود که آدرس دامنه‌ی خود را وارد کنید. در آن زمان شاید از خود پرسیده‌اید که «چه نیازی برای وارد کردن آدرس دامنه است؟»

در پنل Evolution علاوه بر پنل هاست نمایندگی، یک پنل سرویس میزبانی نیز برای شما فراهم شده که دامنه‌ی نمایشی شما، بر روی پنل سرویس میزبانی تنظیم شده است. با استفاده از این قابلیت می‌توانید در کسری از ثانیه و تنها با یک کلیک، بین پنل هاست نمایندگی خود با پنل سرویس میزبانی جابه‌جا شوید.

برای این منظور، یک سوئیچ کوچک در بالای قالب پنل هاست نمایندگی Evolution با عنوان “Access Level” قرار گرفته است ک با تغییر از آن از “Reseller” به “User” می‌توانید از پنل هاست نمایندگی، به پنل هاست میزبانی سوئیچ کنید.

جابه‌جا شدن بین حالت reseller با user در دایرکت ادمین

لازم است توجه داشته باشید که سرویس میزبانی پیش‌فرض شما، از منابعی به اندازه‌ی کل هاست نمایندگی بهره می‌برد و این موضوع از طریق مشاهده‌ی جزئیات سرویس میزبانی با مشخصات هاست نمایندگی قابل تشخیص است.

سخن پایانی

در این مقاله از نت افراز بلاگ، به بررسی نحوه ریبرند کردن پنل دایرکت ادمین مشتریان هاست نمایندگی پرداختیم. اکنون شما به عنوان یک نماینده‌ی هاستینگ می‌توانید از صفر تا صد پنل دایرکت ادمین مشتریان خود را مدیریت کنید، لوگوی خود را با تمامی لوگوهای موجود در پنل جایگزین کنید، ترتیب دسته‌بندی‌ها و آیتم‌های موجود در پنل کاربری را تغییر دهید و بسیاری از موارد دیگر که می‌تواند نقش بسیار تاثیرگذاری در تشکیل هویت برند شما داشته باشد.

اگر به‌دنبال گام بعدی در مسیر تبدیل‌شدن به یک نماینده‌ی هاستینگ حرفه‌ای هستید، به شما پیشنهاد می‌کنیم که نسبت به مطالعه‌ی آموزش زیر اقدام نمایید.

آموزش ریبرند کردن و مدیریت پنل مشتریان هاست نمایندگی

نهایتا امیدواریم که از این نوشته بهره کافی را برده باشید. هدف ما در این سری از مقالات، ارائه نکته‌هایی کاربردی و آموزش‌هایی مناسب برای خریداران سرویس هاست نمایندگی است؛ پس چنانچه سوالی در رابطه با این نوشته دارید، از طریق بخش ارسال نظرات در پایین این صفحه با ما در ارتباط باشید. ما در تیم نت افراز، همواره در کنار شما هستیم.

موفقیت همراه راهتان باد.

5 1 رای
امتیازدهی به مقاله

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا