مقالاتتجارت الکترونیک

کسب درآمد بیشتر با وردپرس

آیا به دنبال راه‌هایی  برای کسب درآمد از سایت وردپرس خود هستید ؟

وردپرس محبوب‌ترین سیستم مدیریت محتوا (CMS) در دنیا بوده که بیش از 30% سهم بازار را به خود اختصاص داده است. بنابراین حتی اگر هنوز صاحب کسب‌وکاری نیستید، می‌توانید از طریق وبلاگ نویسی با وردپرس کسب درآمد کنید.

ایده‌های بسیاری وجود دارد که می‌توانید برای افزایش درآمد خود در سایت وردپرس‌تان از آن‌ها استفاده کنید.

در این مطلب ما برخی از هوشمندانه‌ترین روش‌هایی که می‌توانید با استفاده از وردپرس کسب در آمد کنید و سود بیشتری را به دست آورید با شما به اشتراک خواهیم گذاشت.

وبلاگ خود را راه‌اندازی کنید :

تبلیغات یکی از بهترین راه‌ها برای کسب درآمد از طریق وبلاگتان است، در اینجا برخی از بهترین روش‌ها برای دستیابی به آن را ذکر می کنیم :

بازاریابی وابسته (ارجاعی) :

شما می‌توانید یک محصول یا خدماتی را به خوانندگانتان توصیه کنید  و باید به این فکر کنید که مشتریان احتمالی شما به چه مواردی علاقه‌مند هستند و محصولاتی که آن‌ها می‌خواهند استفاده کنند چیست؟

در واقع شما با جذب مخاطب به سایت وردپرس خود محصولی را به آنها معرفی می کنید که ممکن است صاحب آن خود شما باشید و یا شخص دیگری که بابت درج تبلیغ در سایت شما هزینه پرداخت می نماید.

پس از اینکه تصمیم گرفتید محصول خودتان و یا سایرین را تبلیغ کنید، به ابزارهایی نیاز دارید که به شما در مدیریت لینک‌های وابسته‌تان کمک کنند در ادامه لیستی از بهترین ابزارها جهت معرفی محصولات در وردپرس به شما معرفی خواهم کرد:

ThirstyAffiliates  :

این افزونه نوعی پلاگین مدیریت لینک های خروجی وردپرس است که به شما این امکان را می‌دهد تا لینک‌هایی خروجی را در صفحات و پست‌های خود افزوده و آنها را مدیریت کنید. لینک ها در این افزونه به عنوان لینک داخلی ایجاد می گردند که کاربران با کلیک بر روی آنها به لینک خارجی هدایت می شوند.

AdSanity :

اَدسنیتی با امکان ایجاد تبلیغات به‌عنوان انواع پست سفارشی کار می‌کند و آن‌ها را در سایت با استفاده از یک ویجت یا کد کوتاه نمایش می‌دهد.

OptinMonster:

این افزونه قوی‌ترین ابزار کشیدن و رها کردن (Drag and drop) است که به شما این امکان را می‌دهد تا فرم‌های جذابی را که برای بالاترین نرخ‌های تبدیل بهینه‌سازی شده‌اند، ایجاد کنید.

Google Analytics :

گوگل آنالیتیکس به شما کمک می‌کند که تصمیماتی براساس داده‌ها بگیرید. شما می‌توانید از این داده‌ها برای هم‌تراز کردن هزینه بیشتر در تبلیغات خود استفاده کنید. متوجه شوید که در کجا باید تبلیغ کنید و حتی مشخص کنید که چه نوع محتوایی باید در آنجا قرار دهید.

Google Webmaster Tools:

اطلاعات GWT به شما کمک می‌کند درک کنید که چگونه تبلیغات متنی و نتایج جستجوی ارگانیک با هم کار می‌کنند تا به شما در رسیدن به جستجوی آنلاین کمک کنند.

گوگل ادسنس (Google AdSense) :

یک روش خوب دیگر برای راه‌اندازی بلاگ وردپرس، با استفاده از گوگل ادسنس است. گوگل ادسنس، یک شبکه تبلیغاتی است که توسط گوگل اجرا می‌شود که به شما امکان افزایش درآمدتان را با به نمایش گذاشتن متن، تصاویر، ویدیو و انواع دیگر محتوای تعاملی می‌دهد.

اجرای گوگل ادسنس بر روی وب‌سایت بسیار آسان است، با توجه به این واقعیت که گوگل بر روابط با خریداران آگهی نظارت می‌کند. آن‌ها پرداخت‌ها را جمع‌آوری می‌کنند، هزینه مدیریت آن‌ها را دریافت می‌کنند و بقیه را برای شما ارسال می‌کنند.

گوگل ادسنس به شما این امکان را می‌دهد که PPC (پرداخت به ازای هر کلیک) را اجرا کنید، یعنی زمانی که یک کاربر روی یکی از تبلیغات کلیک کند، شما درآمد کسب می‌کنید و تبلیغ‌کنندگان تنها زمانی که کسی تبلیغی را کلیک کند، شارژ می‌شوند.

 

درج ریپورتاژ اگهی در سایت :

یکی دیگر از روش های کسب در آمد، از طریق پست‌های ریپورتاژ اگهی است. پست‌های ریپورتاژ  هرگونه محتوایی هستند که یک محصول یا خدمات خاصی را تبلیغ می‌کنند.

نمونه خوبی از  وب‌سایت وردپرسی که از تبلیغات به‌عنوان یک روش درآمدی مازاد استفاده می‌کند، سایت Variety است. این سایت دارای جایگاه مخصوص فیلم است و فیلم‌ها یا سریال‌های تبلیغاتی خود را در سایت قرار می‌دهد.

ایجاد سایتی با عضویت کاربران :

اگر به تبلیغات و PPC علاقه ندارید، روش‌های مختلفی برای کسب درآمد با سایت وردپرس‌تان وجود دارد ازجمله توسعه خدمات پرداختی عضویت.

ممکن است خوانندگان و مشتریان وفادار زیادی داشته باشید که از محتوای سایت شما لذت می‌برند، که برخی از آن‌ها ممکن است برای یادگیری بیشتر پول بپردازند. اگر شما به‌طور مداوم محتوای ویژه‌ای را ایجاد کنید که کاربران آن را به اشتراک گذاشته و بخوانند، این سایت با عضویت بالا می‌تواند پرمنفعت باشد.

اگر بودجه کافی برای ایجاد یک سیستم عضویت وردپرس با مقیاس کامل را ندارید، در اینجا ابزارهایی وجود دارند که می‌توانند این کار را برای شما آسان‌تر سازند مانند MemberPress یا Restrict Content .

یک نمونه مناسب از یک وب‌سایت درآمدزا با عضویت بالا که با وردپرس ایجاد شده است، SkillCrush است که در آن شما می‌توانید کدنویسی و مهارت‌های طراحی را با پرداخت 3 ماهه یا تمام مدت یاد بگیرید.

ایجاد یک وب دایرکتوری :

یک وب دایرکتوری، مجموعه‌ای از لینک‌هایی است که به موضوعات، دسته‌بندی‌ها و زمینه‌های موردعلاقه تقسیم می‌شوند. این وب‌سایت‌ها می‌توانند طیف وسیع یا خاصی از جایگاه‌ها را پوشش دهند و آن‌ها می‌توانند منبع عالی درآمد باشند.

در زیر چند روش برای راه‌اندازی یک وب دایرکتوری ذکر شده است:

لیست‌های پرداختی: فهرست بندی برای ارائه کسب‌وکار در دایرکتوری شما، روش مناسبی برای ایجاد یک دایرکتوری است. شما می‌توانید چند برنامه قیمت‌گذاری ارائه دهید و هر یک از آن طرح‌ها باید مزایای خودش را داشته باشد.

لیست‌های متمایز: فهرست‌های پرداختی می‌توانند با ارائه کسب‌وکارها با یک جایگاه خاص در وب‌سایتتان توسعه یابند که توجه بیشتری را از مخاطبین جلب می‌کند.

پرداختی‌های عضویت: به‌جای اخذ کسب‌وکارها صرفاً برای فهرست بندی، می‌توانید به آن‌ها یک هزینه سالانه یا ماهانه را برای قرار دادن تمام لیست‌های آن‌ها در وب‌سایتتان پیشنهاد دهید.

تبلیغات: شما همچنین در پیشنهادتان می‌توانید فضای آگهی، بنرها، متون و تبلیغات ویدیویی را در وب‌سایتتان قرار دهید.

وقتی بحث در مورد ایده‌های وب دایرکتوری است، عملاً هیچ محدودیتی وجود ندارد. در اینجا چند نوع از وب دایرکتوری ارائه شده که می‌توانید با وردپرس بسازید:

دایرکتوری‌های کسب‌وکار: با این دایرکتوری می‌توانید بر روی یک یا چند صنعت خاص، به‌صورت محلی یا جهانی تمرکز کنید.

دایرکتوری‌های کوپنی: این دایرکتوری‌ها میان مصرف‌کنندگان محبوب هستند چون آن‌ها اغلب شامل کوپن‌های تخفیف ذخیره‌ای، معاملات روزانه و مقایسه قیمت‌ها می‌شوند.

نمایندگی‌ها: اگر نمایندگی خودرو دارید، ایده خوبی است که یک دایرکتوری از کل انبار وسایل نقلیه‌تان را ایجاد کنید تا مشتریان بالقوه تان بتوانند به‌راحتی خودروی جدید خود را بیابند.

هیئت شغلی: شما می‌توانید برای اهداف محلی و جهانی و یا برای یک صنعت خاص یک هیئت شغلی را توسعه دهید.

صرف‌نظر از نوع وب دایرکتوری  که ساخته‌اید، چند جنبه مهم وجود دارد که باید به آن‌ها توجه کنید:

کیفیت

به‌جای کمیت، بر کیفیت تمرکز کنید. اگر شما بهترین کسب‌وکارها را در یک جایگاه خاص در برداشته باشید، فهرست شما به‌مراتب بیشتر مورد بازدید قرار خواهد گرفت. توجه داشته باشید که مردم از دایرکتوری‌ها برای یافتن مورد باکیفیت بازدید می‌کنند.

گزینه‌های جستجو

یک وب دایرکتوری  باید حاوی داده‌ها و اطلاعات زیادی باشد و به همین دلیل است که کارکرد فیلترهای جستجوی شما باید موردتوجه قرار گیرند، بنابراین بازدیدکنندگان می‌توانند سریع تر آنچه را که به دنبال ان هستند پیدا کنند.

فرم‌های پیشنهادی

ایده خوبی است که یک فرم پیشنهادی مناسب داشته باشید، بنابراین هر بازاریابی که به این موضوع علاقه‌مند باشد می‌تواند به‌طور مستقیم در دایرکتوری شما برای کار درخواست دهد. این امر فشار کاری شما را کاهش می‌دهد و این ایده عالی است درصورتی‌که نمی‌خواهید دسترسی ادمین وردپرس را به همه بدهید.

وردپرس چند گزینه را برای توسعه یک وب دایرکتوری ازجمله تم و افزونه‌های خاص به شما ارائه می‌دهد. بااین‌حال استفاده از یک تم ویژه، شما را محدود به گزینه‌های این تم خواهد کرد. به همین دلیل بهتر است که با ابزارها و افزونه‌ها مانند دایرکتوری کسب‌وکار و فرم‌های مهم شروع کنیم.

یک نمونه خوب از وب‌ دایرکتوری که با وردپرس ساخته شده است، CollegeChoice است. در اصل راه آسانی برای والدین و دانش آموزان آینده است که کالج مناسبی را برای ادامه تحصیلات انتخاب کنند.

 

پیشنهاد محصولات دیجیتال :

یکی از بهترین روش‌ها برای کسب درآمد با وب‌سایت وردپرس‌تان، این است که محصولات دیجیتالی را به فروش برسانید. چرا این‌طور است؟

خب در مقایسه با فروش محصولات فیزیکی، وقتی شما محصولات دیجیتال را می‌فروشید، هیچ نوع هزینه یا هزینه‌های ارسالی کالا وجود ندارد. تنها کاری که باید انجام دهید این است که محصولات دیجیتال خود را به شکل نرم‌افزاری، ebook، فایل صوتی، تم، افزونه و غیره توسعه دهید.

یک روش مشهور برای فروش محصولات دیجیتال در یک وردپرس، استفاده از افزونه دانلودهای دیجیتالی آسان است.

این یک افزونه تجارت الکترونیک است که برای فروش محصولات دیجیتالی در نظر گرفته شده است. این افزونه کاربرد واقعاً ساده‌ای دارد. شما فقط باید محصولات دیجیتال خود را ایجاد کنید، جزئیات پرداختی خود را اضافه کنید، و درست مانند WooCommerce، می‌توانید از تمامی تعمیم‌هایی که افزونه ارائه می‌کند استفاده کنید، از قبیل:

مجوز نرم‌افزاری: این یک راه‌حل جامع است که می‌تواند به شما در فروش کلیدهای مجوز نرم‌افزاری کمک کند.

پرداخت‌های تکرارشونده: با این تعمیم، شما می‌توانید به مالکان فروشگاه‌ها اجازه فروش و تعهد پرداختی تکرارشونده برای محصولات دیجیتالشان را بدهید.

واگذاری‌های پیشرو: این تعمیم می‌تواند فروشگاه شما را تبدیل به یک بازار چندفروشنده ای مجهز کند.

کمیسیون‌ها: این تعمیم به مالکان فروشگاه‌ها امکان می‌دهد تا به‌راحتی کمیسیون‌های کاربری و مالی را زمانی که فروش صورت می‌گیرد، پیگیری کنند.

دانلودهای رایگان: با این تعمیم، محصولات رایگان می‌توانند به‌راحتی با عبور از فرآیند پرداخت استاندارد خریداری شوند.

Zapier: این یک روش قدرتمند برای ادغام فروشگاه EDD شما با خدماتی از قبیل Dropbox، Google Docs، Mailchimp و غیره است.

بازبینی‌ها: این تعمیم راه سریعی را برای مشتریان فراهم می‌کند تا بازبینی‌ها و بازخورد محصولاتی را که خریداری کرده‌اند، مشاهده کنند.

محصولات پیشنهادی: با این تعمیم، شما می‌توانید با ارائه پیشنهادهای خرید بیشتر به مشتری درباره محصولات پرفروش براساس داده‌های فروش واقعی، درآمد را افزایش دهید.

محدودیت محتوا: این تعمیم این امکان را به شما می‌دهد تا دسترسی به محتوای صفحه‌ای را که برای پرداخت مشتریان در نظر گرفته شده را ممنوع کنید.

اقدام به تجارت الکترونیک :

بدون شک، وردپرس زمینه‌ای محکم برای شروع کسب‌وکار تجارت الکترونیک است، بااین‌حال، این سیستم مدیریت محتوا به‌تنهایی نمی‌تواند به‌عنوان یک فروشگاه آنلاین کار کند، مگر این‌که ویژگی‌های موردنیاز را به آن اضافه کنید. خوشبختانه، یک افزونه برای این کار به نام  WooCommerce وجود دارد.

این افزونه، یک‌میلیون صفحه فعال و به‌طور مؤثر بیش از یک‌سوم کل بازار تجارت الکترونیک را پوشش می‌دهد.

در نظر داشته باشید تمامی سرویس ها در نت افراز (مثل سرویس اقتصادی لینوکس تا سرویس الماس) برای وردپرس و ووکامرس بهینه شده اند

WooCommerce دارای امکانات فراوانی است و یک ابزار بسیار قابل تنظیم است که به شما کنترل کامل فروشگاه آنلاین، تغییرات محصول، دروازه‌های مختلف پرداخت و گزینه‌های حمل‌ونقل را ارائه می‌دهد. علاوه بر این، WooCommerce یک توسعه‌دهنده است و به‌خوبی با هسته وردپرس هماهنگ می‌شود.

یک روش هوشمندانه برای استفاده از WooCommerce این است که یک کسب‌وکار Dropshipping باز کنید، در این روش مجبور نیستید که موجودی محصول و روند حمل‌ونقل را پیگیری کنید. شما فقط نیاز به ایجاد فروشگاه خود، مدیریت وب‌سایت و ارائه خدمات به مشتریان هستید. سرویس Dropshipping سفارش محصول و حمل‌ونقل را اداره می‌کند و شما فقط به‌عنوان واسطه برای معامله عمل می‌کنید.

برای یادگیری نحوه‌ی راه‌اندازی فروشگاه WooCommerce در 5 مرحله، راهنمای ما را اینجا بخوانید.

علاوه بر این، شما می‌توانید ویژگی‌های WooCommerce را با افزودن افزونه‌های مفید گسترش دهید، ازجمله:

YITH WooCommerce Wishlist: با این افزونه شما می‌توانید یک لینک در هر صفحه محصول، به‌منظور اضافه کردن محصولات به صفحه لیست علاقه‌مندی‌ها ایجاد کنید.

WooCommerce Multilingual: با استفاده از این افزونه، می‌توانید یک سایت تجارت الکترونیک کاملاً چندزبانه با استفاده از WooCommerce و WPML را اجرا کنید.

WooCommerce Products Slider: این افزونه یک اسلایدر چرخان زیبا است که می‌توانید از آن برای ارائه محصول WooCommerce استفاده کنید.

WooCommerce Customizer: با استفاده از این افزونه، شما می‌توانید صفحات را سفارشی‌سازی کرده و  تنظیمات را بدون نیاز به نوشتن کد یا اصلاح قالب ذخیره کنید.

WooCommerce EU VAT Compliance: این افزونه به شما کمک می‌کند سایت WooCommerce را مطابق با مالیات بر ارزش‌افزوده اتحادیه اروپا دریافت کنید.

Order Delivery Date for WooCommerce: این افزونه خدمات مشتری را با تحویل سفارش‌ها در تاریخ خاص مشتری افزایش می‌دهد.

WooCommerce PDF Invoices & Packing Slips : فاکتور  PDF را به‌صورت خودکار به ایمیل‌های تأیید سفارش اضافه می‌کند.

YITH WooCommerce Compare: این افزونه به کاربران اجازه می‌دهد برخی از محصولات فروشگاه شما را مقایسه کنند.

YITH WooCommerce Ajax Search: یک باکس جستجوی ساده ایجاد می‌کند که نتایج جستجوی سریع را ارائه می‌دهد و محصولاتی از فروشگاهتان که با معیارهای جستجوی فردی کاربر مطابقت دارند را به نمایش می‌گذارد.

MailChimp for WooCommerce: با این افزونه، شما می‌توانید کمپین‌های هدفمندی را ارسال کنید، مشتریان را پیگیری کنید، محصولاتی را پیشنهاد کنید، و منافع خود (بازگشت سرمایه‌گذاری) را از کمپین‌ها اندازه‌گیری کنید.

WooCommerce Checkout Field Editor: این افزونه، راهی آسان برای سفارشی کردن (افزودن، ویرایش، حذف و تغییر صفحه سفارش) زمینه‌های نمایش داده شده در صفحه پرداخت WooCommerce را فراهم می‌کند.

WooCommerce Gift Cards: می‌توانید کارت‌های هدیه برای هر تعداد از مشتریان خود فراهم کنید.

 

همان‌طور که می‌بینید، دنیای وردپرس با امکانات تجاری که ارائه می‌دهد نسبت به کاربران سخاوتمندانه عمل می‌کند. امیدواریم که مطالب در روند شناسایی نحوه کسب درآمد با وب‌سایت وردپرس،برای شما مفید باشد. نگاهی دقیق‌تر به هر یک از پیشنهاد‌های بالا داشته باشید و خواهید دید که ایده‌های بیشتری وجود دارد که می‌توانید از هر یک از روش‌های کسب درآمد بالا بگیرید.

 

شاد باشید !

5 1 رای
امتیازدهی به مقاله

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا