مقالاتتجارت الکترونیک

دلایل دریافت مالیات بر ارزش افزوده شرکت نت‌افراز چیست؟

Why does Netafraz receive VAT?

یکی از سؤالاتی که توسط بسیاری از کاربران پرسیده می‌شود، علت دریافت 9% مالیات بر ارزش افزوده بر روی تمامی سرویس‌های نت‌افراز است. مطمئنا هیچ کسی دوست ندارد هزینه‌ای مازاد بر قیمت اصلی کالا بپردازد اما شرکت نت‌افراز به عنوان یک شرکت ثبت شده قانونی و مطابق با قوانین مالیاتی کشور، موظف به دریافت مالیات بر ارزش افزوده و ارائه آن به اداره مالیات می‌باشد.

هیچ گونه تخفیف مالیاتی برای شرکت‌های میزبانی وجود ندارد.

مطابق لیستی که دولت برای دریافت مالیات بر ارزش افزوده ذکر کرده است، تمامی شرکت‌های میزبانی موظف به دریافت این مالیات هستند و عدم دریافت آن به منزله‌ی تخطی در قوانین است. شما می‌توانید از طریق لینک زیر قوانین مربوطه را مشاهده کنید.

قوانین مالیات بر ارزش افزوده

با وجود اینکه دریافت مالیات بر ارزش افزوده به عنوان یک هزینه اضافه میتواند آزار دهنده باشد، با این حال دریافت آن بیانگر اعتبار قانونی و مالی یک شرکت بوده و می‌تواند دست آورد های مثبتی در پی داشته باشد. در ادامه به برخی از نتیجه‌های مثبتی که از دریافت مالیات بر ارزش افزوده حاصل می‌شود اشاره می‌کنیم:

داشتن گواهینامه دریافت مالیات بر ارزش افزوده، بیانگر اعتبار مالی یک شرکت می‌باشد.

دولت ایران، درپی کاهش اتکای بودجه خود به درآمد نفتی، تصمیم بر دریافت مالیات بر ارزش افزوده در جهت جبران کمبود درآمدهای نفتی گرفت است. قانون مربوطه از سال 1387 تصویب و از سال 1393 از 6% به 9% تغییر پیدا کرد. مالیات بر ارزش افزوده بدین صورت است که مصرف کننده یا خریدار این مبلغ را به تولید کننده یا صاحب کسب و کار پرداخت کرده و این مبلغ از سمت صاحب کسب و کار مستقیم به خزانه دولت واریز می‌شود.

با توجه به اینکه گواهینامه دریافت مالیات بر ارزش افزوده، تنها به شرکت هایی ارائه می‌شود که به صورت قانونی به ثبت رسیده باشند و همچنین فاقد تخلفات مالی و یا بدهی‌های مالیاتی باشند، بنابراین داشتن این گواهی می‌تواند بیانگر اعتبار قانونی و مالیاتی یک شرکت باشد.

شرکت نت افراز ایرانیان از سال ۱۳۹۰ به صورت رسمی و قانونی در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به ثبت رسیده و تمامی فعالیت های این شرکت به صورت کاملا شفاف و رسمی می‌باشد. در حال حاضر این شرکت دارای مجوزهای قانونی لازم جهت ارائه به کاربران محترم می‌باشد که از آن جمله می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • ثبت رسمی در سامانه ثبت شرکت ها – سازمان ثبت اسناد و املاک کشور
  • دارای مجوز رسمی و پروانه کسب از وزارت صنعت و معدن و تجارت – اتحادیه صنف رایانه
  • دارای مجوز رسمی از سازمان نظام صنفی رایانه ای استان اصفهان
  • ثبت شده در سیستم نماد اعتماد الکترونیک – اینماد
  • نماینده رسمی در سامانه ثبت دامنه های آی آر – ایرنیک

شفافیت در عملکرد مالی، ضامن سرویس‌دهی طولانی مدت است.

با توجه به اینکه وب‌سایت و اطلاعات مهم مربوط به کسب و کار شما در سرور‌های ما نگهداری می‌شود، ما خود را در جهت حفظ و صیانت از اطلاعات شما مسئول می‌دانیم.

علاوه بر تعهد اخلاقی شرکت نت افراز، ما موظفیم با رعایت قوانین کشور عزیزمان و با توجه به اینکه تخطی از قوانین مربوط به مالیات، تبعات سنگینی در آینده برای‌مان خواهد داشت، بنابراین پرداخت مالیات بر ارزش افزوده به نوعی حافظ امنیت اطلاعات شما نیز می‌باشد.

صدور فاکتور رسمی در هر لحظه امکان پذیر است.

باتوجه به اینکه پرداخت مالیات به صورت منظم انجام می‌شود، بنابراین صدور فاکتور رسمی بدون هیچ مشکلی برای تمامی محصولات امکان‌پذیر است. برای دریافت فاکتور رسمی، شما می‌توانید از طریق پنل‌کاربری، منوی فاکتور رسمی، درخواست خود را ارسال کنید.

دریافت فاکتور رسمی نت افراز

کلام آخر …

مطمئنا هدف شرکت نت‌افراز همیشه جلب رضایت مشتری و همچنین ایجاد حس امنیت و آرامش برای کاربران بوده و هست. با توجه به اینکه ما قصد داریم به صورت طولانی مدت در خدمت شما کاربران عزیز باشیم، بنابراین شرط لازم و اساسی چنین هدفی، رعایت قوانین مالیاتی مربوط به کشور عزیزمان می‌باشد.

امیدواریم ما نت افرازی‌ها که با بیش از یک دهه تجربه در ارائه خدمات هاستینگ و ثبت دامنه، در خدمت شما بوده‌ایم، بتوانیم تا سالیان طولانی در کنار شما کاربران عزیز باقی بمانیم.

شاد و پیروز باشید.

5 1 رای
امتیازدهی به مقاله

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

6 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
بی نام
3 سال قبل

با درود
میدونید که تا همین چند سال پیش خرید دامنه چقدر ارزون بود
با 30 هزار تومن دامنه دات کام یک ساله میخریدیم
ولی الان تقریبا 300 هزار تومن شده ، نه دو برابر نه سه برابر بلکه چندین برابر هزینه بیشتر متحمل شده
با این وضعیت به شدت افتضاح اقتصادی ، 9 درصد مالیات اصلا عادلانه نیست
ما وبمستریم ، شما هم شرکت معتبر و ثبت شده و میدونیم خودتون هم تقریبا 25 درصد مالیات از سود خودتون باید بپردازید
این عادلانه نیست ، ما مگه چقدر بودجه داریم ، هرچقدر هزینه بالا بره ، مالیات هم بیشتر میشه ، دامنه ای که ثبت کردم چهارصد هزار تومن ، وقتی خواستم هزینه رو بپردازم شد 450 هزار تومن 🙁 این عادلانه نیست باید یه رقم ثابت بزارن نه درصدی اون هم 9 درصد!! یک درصدش هم زیاده
هزینه کاربر بیشتر بشه فروش شما هم قطعا مثل گذشته رونق نخواهد داشت ، مثلا اگه یادتون باشه قبلا هر سایتی تمام پسوند های اصلی دامنه ثبت میکرد الان دیگه نه
لطفا در این مورد فکری کنید ، چاره کار چی هست؟

امین
2 سال قبل

بله واقعا وقتی مثلا آدم می خواد 80 هزار پرداخت کنه ولی موقع پرداخت میبینه هزینه شده 90 هزار یه طوری میشه. ولی کار درست رو نت افراز انجام میده، یعنی عمل به قانون. به نظر بنده دور زدن قانون یک نوع دزدی میتونه باشه. همچنین نت افراز سرویس هایی که میده هم با کیفیت هستند و هم قیمت مناسب. درواقع فکر می کنم اگر همین سرویس های نت افراز رو از جای دیگه خریداری کنیم باید هزینه بیشتری پرداخت کنیم. از این بابت یعنی عمل به قانون + ارائه خدمات و پشتیبانی با کیفیت در کنار قیمت مناسب از نت افراز عزیز تشکر می کنیم.

جواد
8 ماه قبل

سلام
مالیات گرفتن از دامنه های خارج از ایران بی انصافیه به این علت که در ایران هیچ خدماتی بابتش دولت انجام نمیده و سرور و پشتیبانی در خارج از کشوره.
و ما وقتی خریداری میکنیم هم مالیات خارجی رو پرداخت میکنیم هم مالیات داخلی ایران.
امیدوارم این قانون رو اصلاح کنن و برای چنین مواردی مالیات برداشته بشه که متاسفانه بعد از گذشت چند سال هیچ اقدامی نشده

دکمه بازگشت به بالا