پرستاشاپآموزشسیستم مدیریت محتواگواهینامه اس اس ال

SSL پرستاشاپ را چگونه نصب و فعال کنیم ؟

SSL پرستاشاپ را چگونه نصب و فعال کنیم ؟
پرستاشاپ یک برنامه فروشگاه ساز است که علاقه مندان زیادی را به دلیل مزیت هایی مثل سرعت، راحتی و کاربر پسند بودن به خود جذب کرده است.

گواهینامه اس اس ال برای فروشگاه ساز پرستاشاپ علاوه بر رمزنگاری ارتباطات، از فروشگاه شما در برابر حملات نیز محافظت میکند و می تواند یکی از فاکتور های موثر در سئو (به صورت غیر مستقیم) باشد.


در صورتی که هنوز برای نصب گواهینامه اس اس ال اقدام نکرده اید پیشنهاد نت افراز به شما این است که در اسرع وقت درخواست نصب اس اس ال را از طریق پشتیبانی نت افراز ارسال نمایید تا کارشناسان ما ضمن بررسی عملیات نصب را انجام دهند.

اما در ابتدا به چه چیزی نیاز دارید؟
قبل از نصب گواهینامه اس اس ال بر روی پرستاشاپ به موارد زیر نیاز خواهید داشت :

  1. گواهی HTTPS در دامنه شما نصب شده باشد ( رایگان و یا غیر رایگان)
  2. دسترسی به ناحیه مدیریت پرستاشاپ داشته باشید (دسترسی کاربر مدیر)

در صورت استفاده از سرویس هاست نت افراز می توانید با تماس با بخش پشتیبانی درخواست نصب اس اس ال رایگان را برای سرویس خود بدهید.

آموزش فعال سازی گواهینامه SSL پرستاشاپ :

مرحله اول :  اطمینان پیدا کنید که پروتکل https و همچنین گواهینامه اس اس ال نصب است :

اگر هنوز نمی دانید که وب سایت شما (سرویس هاست) گواهینامه اس اس ال دارد یا نه می توانید با کلیک بر روی لینک زیر و وارد کردن نام دامنه خود، این ویژگی را بررسی کنید :

https://www.sslshopper.com/ssl-checker.html

در صورت فعال بودن می توانید مدت اعتبار گواهینامه SSL را مشاهده کنید.


در مرحله بعدی در پنل مدیریت پرستاشاپ به قسمت تنظیمات ->>عمومی بروید.
مثل تصویر زیر بر روی ” لطفا اینجا کلیک کنید تا بررسی شود که فروشگاه شما از HTTPS پشتیبانی میکند یا خیر ” کلیک کنید .


پس از انجام این کار، اگر بررسی موفقیت ‌آمیز بود، شما باید رنگ سبز HTTPS را در کنار نام دامنه خود در آدرس بار مرورگر مشاهده کنید.
مهم: اگر به دلیلی، این مرحله شکست‌خورد و HTTPS کار نمی‌کند، باید با ارائه‌دهنده هاست خود تماس بگیرید و از آن‌ها بخواهید که پروتکل HTTPS را بر روی وب‌سایت شما فعال کنند.

مرحله دوم:  فعال کردن HTTPS برای تمام وب‌سایت پرستاشاپ شما

پس از انجام بررسی لازم و اطمینان از اینکه پروتکل HTTPS برای وب‌سایت شما کار می‌کند، می توانید این پروتکل را بر روی تمامی صفحات پرستاشاپ خود تنظیم نمایید.

برای اینکار مجددا به منوی تنظیمات ->>عمومی رفته و گزینه فعال سازی SSL را بر روی بله قرار دهید و ذخیره کنید.

پس از ذخیره سازی گزینه ” فعال سازی SSL در تمامی صفحات ” فعال می شود و با انتخاب مقدار آن بر روی “بله” گواهینامه اس اس ال بر روی تمامی صفحات سایت قابل نمایش خواهد بود.


پس از انجام مراحل کش مرورگر خود را حذف کنید و مجددا وب سایت پرستاشاپ را فراخوانی کنید. در صورتی که نصب با موفقیت به پایان رسیده باشد باید در تمامی صفحات قفل سبز رنگ ( در مرورگر فایرفاکس) و یا قفل خاکستری(در مرورگر گوگل کروم) را مشاهده کنید.

 

در نت افراز کلیه هاست های ارائه شده قابلیت نصب گواهینامه رایگان را دارند. این گواهینامه بر روی تمامی سرویس ها قابل نصب بوده و می توانید برای تمامی برنامه ها و فروشگاه سازها از آن استفاده کنید.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا