آموزشدامنه

آموزش ثبت دامنه فارسی با پسوندهای مختلف

Persian Domain Registration Learning with Different Extensions

پس از اینکه در مقالاتی به بررسی “تاثیر دامنه در سئو” و “ضرورت خرید دامنه معتبر” پرداختیم، اکنون می‌خواهیم نگاهی به جزئیات دامنه‌های فارسی داشته باشیم و آموزش ثبت دامنه فارسی با پسوندهای مختلف در وب‌سایت نت افراز را به شما آموزش دهیم؛ پس در ادامه با ما در نت افراز بلاگ همراه باشید.

فرقی نمی‌کند که از سر کنجکاوی می‌خواهید اطلاعاتی درباره دامنه‌های فارسی به دست آورید و یا واقعا تصمیم به ثبت دامنه فارسی گرفته‌اید، ما در این مقاله به دنبال این هستیم که کامل ترین اطلاعات مورد نیاز برای ثبت دامنه فارسی را در اختیار شما قرار دهیم. برای این منظور، مهم است که ابتدا با مفهوم IDN آشنا شوید.

دامنه (IDN) چیست؟

دامنه‌های IDN به دامنه‌هایی گفته می‌شود که در آن‌ها به جای استفاده از حروف انگلیسی، از الفبای زبان مادری کاربر استفاده ‌می‌شود. به عنوان مثال، دامنه زیر یک دامنه ایرانی است.

https://نت-افراز.com

حتما در نگاه اول برایتان کمی عجیب است و فکر نمی‌کنید که اصلا این لینک باز شود!

اما اینطور نیست. شاید دامنه‌های فارسی برای ما مقداری عجیب باشد، اما بد نیست بدانید که در کشور چین دامنه‌هایی با زبان چینی بسیار مرسوم هستند و می‌توان گفت که حتی محبوب‌تر از دامنه‌هایی با الفبای انگلیسی محسوب می‌شوند.

腾讯.中国

مثال بالا نمونه‌ای از دامنه‌های چینی است.

باید گفت که بیش از 90 درصد زبان‌های غیرانگلیسی همچون پرتغالی، روسی، چینی و… از قابلیت ثبت دامنه IDN بهره می‌برند.

قوانین مربوط به ثبت دامنه‌های فارسی

برای ثبت دامنه‌های فارسی نیز، همچون دامنه‌های انگلیسی مجموعه قوانین و مقرراتی وجود دارد که بدون رعایت آن‌ها امکان ثبت دامنه فارسی برای شما امکان پذیر نخواهد بود. این قوانین عباتند از :

  • دامنه باید با حروف شروع شود و به حروف هم ختم شود.
  • برای ثبت دامنه فارسی باید حداقل 3 و حداکثر 30 کاراکتر استفاده کنید.
  • استفاده از حروف لاتین یا علایم سجاوندی (تنوین، تشدید، ساکن، و حروف -َِ-ُ) در زمان ثبت دامنه فارسی مجاز نمی‌باشد.
  • برای ثبت دامنه فارسی می‌توانید از تمام حروف فارسی و حروف “ء، ؤ، آ، أ، ئ، ة” در کنار ارقام 0 تا 9 و نیم فاصله استفاده نمایید.
  • استفاده از فاصله در دامنه مجاز نیست.

پرسش‌های متداول در زمان ثبت سفارش دامنه فارسی

در ادامه به پرتکرارترین سوالات همراهان نت افراز در زمان ثبت سفارش دامنه فارسی پاسخ داده‌ایم. شما کاربران گرامی می‌توانید با مطالعه این بخش، پاسخ اکثر پرسش‌های خود را بیابید. چنانچه سوالی داشتید که نهایتا پاسخ آن را در این مقاله پیدا نکردید، می‌توانید از طریق بخش ارسال نظرات آن را با ما در میان بگذارید و در کوتاه ترین زمان ممکن پاسخ سوال خود را دزیافت کنید.

دامنه فارسی با چه پسوندهایی در نت افراز قابل سفارش است؟

شما کاربران محترم می‌توانید دامنه‌های فارسی خود را با پسوندهای:
com
net
tv
و ws، در وب‌سایت نت افراز ثبت کنید.

آیا ثبت دامنه فارسی در سئو سایت من تاثیر دارد؟

بر اساس گفته‌های گوگل این مسئله تاثیر مستقیمی بر سئو سایت شما نخواهد داشت، هرچند که ممکن است در نتایج محلی تاثیر مثبت مختصری بگذارد.

آیا ثبت دامنه فارسی به عنوان دامنه اصلی سایت را پیشنهاد می‌کنید؟

ثبت دامنه فارسی و ارائه محتوا به کاربر از طریق یک دامنه فارسی ممکن است جذاب باشد. بر اساس آمار، کنجکاوی کاربران ایرانی موجب می‌شود که در زمان مشاهده یک دامنه فارسی بر روی آن کلیک کنند. اما این مسئله همچنان به خوبی در کشور ما رواج پیدا نکرده و ممکن است اثراتی غیرقابل پیشبینی بر نحوه برخورد کاربران با وب‌سایت شما بگذارد. در حال حاضر پیشنهاد می‌کنیم که چنانچه تصمیم به خرید یک دامنه فارسی دارید، آن را به عنوان دامنه دوم یا فرعی بر روی هاست خود پارک کنید و از آن استفاده نمایید. بر اساس نظرات متخصصین وب و سئو، هنوز کاربران اینترنت آماده برخورد جدی با دامنه‌های IDN نیستند.

ما در نت افراز بلاگ، آموزش کامل پارک دامنه بر روی کنترل پنل دایرکت ادمین را برای شما آماده کرده‌ایم که با کلیک بر روی دکمه زیر می‌توانید نسبت به مطالعه آن اقدام نمایید.

مدیریت دامنه‌های پارک شده در پنل دایرکت ادمین

نحوه ثبت سفارش دامنه فارسی در وب‌سایت نت افراز

در این بخش، آموزش تصویری ثبت دامنه‌های فارسی در وب‌سایت نت افراز را برای شما آماده کرده‌ایم. شما کاربر گرامی می‌توانید با طی کردن مراحل زیر، یک دامنه فارسی مناسب برای خود ثبت کنید.

  • ورود به صفحه‌ی ثبت دامنه نت افراز و انتخاب دامنه مدنظر خود

برای ثبت دامنه فارسی  و تمامی دامنه‌های مختلف در وب‌سایت نت افراز، تنها کافیست که وارد مرکز ثبت دامنه نت افراز شوید. چنانچه در پنل کاربری نت‌افراز ثبت نام نکرده باشید، لازم است که پیش از پرداخت هزینه دامنه اقدام به ثبت نام در سایت نمایید. در غیر این صورت بهتر است که پیش از ثبت دامنه جدید، وارد حساب کاربری خود شده و پس از آن اقدام به ثبت دامنه خود نمایید.

  • افزودن دامنه به سبد خرید و تکمیل سفارش

در صفحه اصلی مرکز ثبت دامنه نت افراز، این امکان برای شما فراهم شده که نام دامنه موردنظر خود را به همراه پسوند مورد نظر خود انتخاب نمایید. بد نیست مجددا تاکید کنم که استفاده از فاصله (Space) در دامنه‌های فارسی مجاز نیست. مرسوم است که از خط تیره (-) به جای فاصله استفاده نمایید. البته ذکر این نکته هم خالی از لطف نیست که می‌توانید از نیم‌فاصله در زمان ثبت دامنه استفاده کنید.

https://نت-افراز-بلاگ.com

https://نت‌افراز‌بلاگ.com

در مثال بالا دامنه اول با استفاده از خط تیره، و دامنه دوم با استفاده از نیم فاصله به ثبت رسیده است.

برای قرار دادن نیم فاصله در میان کلمات، میتوانید از کلیدهای ترکیبی “Ctrl+Shift+2” کمک بگیرید.

توجه داشته باشید که پسوند دامنه‌های فارسی محدود بوده و شما تنها مجاز به انتخاب برخی پسوندهای خاص هستید. این پسوندها شامل com ،net ،tv ،ws و… می‌باشند.

پس از جستجوی دامنه، دو گزینه متفاوت پیش روی شما خواهد بود:

روش ثبت دامنه فارسی در وب‌سایت نت افراز | netafraz

  1. دامنه موردنظر شما با پسوند مدنظرتان در دسترس بوده و می‌توانید آن را ثبت کنید. در این حالت پس از جستجو عبارت “تبریک میگوییم!” مطابق با تصویر به شما نشان داده خواهد شد و می‌توانید بلافاصله نسبت به ثبت دامنه خود اقدام نمایید.
روش خرید دامنه فارسی نت افراز | netafraz

2. در این حالت دامنه شما به هر دلیلی قابل ثبت نیست و پیامی با عنوان “Yourdomain.com is unavailable” به شما نشان داده خواهد شد. در این شرایط سیستم پیشنهاد هوشمندِ نت افراز دامنه‌هایی با پسوندهای مختلف را به شما پیشنهاد خواهد کرد.  چنانچه هر یک از آن‌ها مدنظر شما بود، می‌توانید نسبت به ثبت آن اقدام کنید. در غیر این صورت باید دامنه جدیدی انتخاب کنید. علاوه بر این، می‌توانید با مالک دامنه مدنظر خود جهت انتقال دامنه تماس بگیرید.

پس از کلیک بر روی گزینه افزودن، این گزینه به کلید “تکمیل سفارش” تبدیل خواهد شد و با کلیک بر روی آن می‌توانید با پرداخت هزینه دامنه‌ی خود و انتخاب هاست مدنظرتان، اقدام به ثبت سفارش دامنه خود نمایید.

سخن پایانی

در پایان لازم است اشاره کنم که مدیریت دامنه‌های فارسی هیچ تفاوتی با دامنه‌های بین‌المللی ندارد. مدیریت تمام بخش‌های دامنه‌های فارسی همچون دامنه‌های بین‌المللی است.

در این مقاله سعی داشتیم که کامل‌ترین جزئیات موجود در رابطه با ثبت‌ دامنه‌های فارسی را در اختیار شما بگذاریم. چنانچه هرگونه سوالی در رابطه با ثبت دامنه‌های فارسی داشتید و یا نکته‎‌ای در این مقاله برای شما روشن نبود، می‌توانید از طریق بخش ارسال نظرات، آن را با ما در میان بگذارید. ما در تیم تحریریه نت افراز، همواره در جستجوی بهترین مقالات برای شما هستیم.

موفقیت همراه راهتان باد

5 5 رای ها
امتیازدهی به مقاله

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا