آموزشدامنه

آموزش ثبت دامنه بین المللی مانند .com در نت افراز

How to Register International Domains like .com in Netafraz

ثبت دامنه بین المللی مانند دات کام (com.) در نت‌افراز به راحتی امکان پذیر است. این امکان در پنل کاربری و به راحتی قابل انجام است.

به صورت کلی به دامنه‌هایی که پسوندی بجز ir. (.ایران و به صورت کلی پسوندهای ارائه شده از سایت ایرنیک) دارند را دامنه بین المللی می‌نامند. از معروف‌ترین پسوندهای بین المللی، می‌توان به پسوند دات کام (com.) اشاره کرد. این پسوند که مخفف کلمه Commercial یا همان تجاری است، در ابتدا برای وب‌سایت‌هایی با هدف تجاری ایجاد شد.

همچنین پسوندهای بین المللی بسیاری وجود دارند که می‌توانید لیست آن‌ها و قیمت آن را از طریق لینک زیر مشاهده کنید.

لیست دامنه‌های قابل ارائه در نت‌افراز

در این آموزش یک دامنه بین امللی مانند .com را ثبت می‌کنیم. پس با ما همراه باشید.

آموزش ثبت دامنه com.

برای ثبت دامنه بین المللی، کافیست تا ابتدا وارد پنل کاربری شوید. سپس از بخش “دامنه‌ها” بر روی “ثبت دامنه جدید” کلیک کنید. (اگر تابحال پنل کاربری نساخته‌اید می‌توانید از طریق “این آموزش” نسبت به ایجاد آن اقدام کنید.)

 

ثبت دامنه ملی جدید در نت افراز

 

و یا می‌توانید به صورت مستقیم، بر روی “این لینک” کلیک کنید.

در این بخش لازم است تا دامنه موردنظر خود که قصد ثبت آن را دارید، وارد کنید. سپس بر روی “جستجو” کلیک کنید.

ثبت دامنه در نت افراز

 

پس از کلیک بر روی جستجو، دامنه‌ی موردنظر شما در شبکه جهانی اینترنت مورد بررسی قرار می‌گیرد که آیا قبلا توسط شخص دیگری ثبت شده یا خیر. در صورتیکه این دامنه قبلا ثبت نشده باشد، با پیغام زیر مواجه می‌شوید:

 

اضافه کردن دامنه به سبدخرید نت افراز

 

همچنین پیشنهاداتی برای دیگر پسوندهای دامنه برای شما ارائه می‌شود که می‌توانید هرکدام از آن‌ها را نیز به سبد خرید خود اضافه کنید. سپس با کلیک بر روی “تکمیل سفارش”، می‌توانید نسبت به ادامه فرآیند اقدام کنید.

 

تکمیل سفارش در کنترل پنل نت افراز

 

پیکربندی و تنظیمات دامین

در این صفحه، می‌توانید نسبت به تنظیمات دامنه مانند نیم‌سرور اقدام کنید. همچنین اگر تمایل دارید برای دامنه خریداری شده، هاست تهیه کنید، می‌توانید بر روی گزینه موردنظر روبروی آن دامنه کلیک کنید. سپس بر روی “ادامه” کلیک کنید.

 

پیکربندی دامنه و اضافه کردن نیم سرور به آن

 

مشاهده سبدخرید و پرداخت نهایی

در این بخش می‌توانید برای آخرین بار، نسبت به بررسی دامنه‌ها و همچنین مشخص کردن مدت زمان ثبت دامنه اقدام کنید. با کلیک بر روی “تکمیل سفارش”، وارد صفحه مربوط به پرداخت می‌شوید.

 

بررسی نهایی و تکمیل سفارش خرید دامنه در نت افراز

 

در این بخش، با توجه به حساس بودن اطلاعات Whois دامنه لازم است تا بررسی کنید که ایمیل موردنظر به صورت صحیح وارد شده است. همچنین اگر تمایل به وارد کردن اطلاعات جدید بعنوان اطلاعات Whois دارید، می‎‌توانید گزینه‌ی “افزودن فرد جدید” را انتخاب کنید.

 

استفاده از اطلاعات برای ثبت دامنه در نت افراز

 

با پرداخت صورتحساب، بلافاصله دامنه شما به صورت خودکار ثبت می‌شود. همچنین، ممکن است از طرف رجیسترر دامنه، ایمیلی برای تایید اطلاعات هوایز ارسال شود که باید نسبت به تایید آن اقدام کنید. بنابراین لازم است تا به ایمیل خود دسترسی داشته و آن را بررسی کنید.

توجه داشته باشید که پسوندهای مختلف دامنه بین المللی، ممکن است قوانین مربوط به آن پسوند را داشته باشند. بطور مثال، دامنه‌‌های با پسوند Us.، شامل قوانین مربوط به کشور ایالات متحده آمریکا می‌شود.

امیدواریم که این آموزش برای شما مفید بوده باشد.

شاد و پیروز باشید.

4.4 7 رای ها
امتیازدهی به مقاله

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا