آموزشهاست

راهنمای جامع استفاده از Webalizer در پنل دایرکت ادمین

Ultimate Guide to Use Webalizer in Directadmin Panel

دانستن اطلاعات و اطلاع از داده‌ها، یکی از اصلی‌ترین وظایف مدیران وب‌سایت‌هاست. در حقیقت، امروزه همه چیز بر بستر داده‌ها و اطلاعات پایه‌ریزی می‌شود. آگاهی از آمار و اطلاعات درباره ریزترین داده‌ها، همچون دفعات بازدید سایت در هر ماه، هر روز، هر ساعت یا بیشترین صفحات بازدید شده، پاسخ‌های سرور به کاربران و بسیاری از اطلاعات دیگر، تنها بخشی از خدمتی است که ماژول Webalizer به صورت رایگان در اختیار شما قرار می‌دهد.

حتما شما هم نقل قول زیر را بسیار شنیده‌اید:

در اختیار داشتن اطلاعات، در اختیار داشتن قدرت است!<span class="su-quote-cite">Kofi Annan</span>

وب‌الایزر (Webalizer)، همان ابزاری است که اطلاعات را در اختیار شما قرار می‌دهد.

در این مقاله از نت افراز بلاگ، تصمیم داریم که به سراغ بررسی کامل و جامع این ابزار کاربردی برویم و ببینیم که ماژول Webalizer چه امکاناتی را در اختیار ما قرار می‌دهد. تا انتهای این نوشته با ما همراه باشید.

آیا استفاده از Webalizer رایگان است؟

بله. ماژول Webalizer بر روی تمامی سرویس‌های میزبانی نت افراز قابل استفاده می‌باشد و تمامی همراهان نت افراز، می‌توانند در کوتاه‌ترین زمان ممکن، با استفاده از این سرویس، به ریزترین جزئیات حساب کاربری و داده‌های وب‌‌سایت خود، دسترسی پیدا کنند.

برای این منظور تنها کافیست وارد پنل دایرکت ادمین سرویس خود شوید. اگر با نحوه ورود به پنل دایرکت ادمین آشنا نیستید، تنها کافیست که از طریق آموزش ارائه شده در زیر اقدام کنید.

آموزش ورود به پنل دایرکت ادمین

پس از ورود به پنل دایرکت ادمین، تنها کافیست که مطابق تصویر زیر، بر روی گزینه “خلاصه سایت/آمارها/لاگ‌ها” کلیک کنید.

پنل دایرکت ادمین نت افراز

با این کار لیستی از اطلاعات، در دسترس شما قرار خواهد گرفت که در بخش‌های بعدی به بررسی کامل آن‌ها می‌پردازیم.

شروع کار با ابزار Webalizer

پس از اینکه بر روی گزینه خلاصه سایت کلیک کردید، صفحه‌ای برای شما باز خواهد شد که مشخصات کلی سرویس میزبانی شما را در اختیارتان قرار می‌دهد. توضیحات مربوط به این صفحه، در انتهای این نوشته به طور کامل ارائه شده است، اما ابتدا می‌خواهیم به سراغ ابزار Webalizer برویم.

مشاهده اطلاعات webalizer در پنل دایرکت ادمین

برای مشاهده آمار Webalizer، تنها کافیست که مطابق با عکس بالا، بر روی نام دامنه خود کلیک کنید.

پس از کلیک بر روی نام دامنه، صفحه جدیدی برای شما بازخواهد شد که در ابتدای آن، تیتر زیر را مشاهده خواهید کرد:

Usage Statistics for abc.com

در این تیتر، به جای abc.com، آدرس دامنه خودتان را مشاهده خواهید کرد. دقیقا در زیر این تیتر، بازه زمانی گزارش و تاریخ ایجاد گزارش را مشاهده می‌کنید. پس از این اطلاعات، با اولین جدول و نمودار ماژول Webalizer روبه‌‌رو می‌شویم.

خلاصه آمار در بازه ماهیانه (Summary by Month)

همان‌طور که از عنوان این بخش نیز مشخص است، Webalizer در قالب یک جدول و نمودار، به سریع‌ترین شکل ممکن خلاصه‌ای از آمار کلی سایتتان را در اختیارتان قرار می‌دهد.

آمار ماهانه وب الایزر

اطلاعات این صفحه متمرکز بر تعداد بازدید کاربران و پاسخ سرور به درخواست‌های ارسال شده از سمت مرورگر کاربران است. در جدول خلاصه آمار ماهیانه، می‌توانید خلاصه‌ای از آمار چندین ماه را به صورت مجزا مشاهده نمایید. به عنوان مثال، در تصویر بالا، آمار ماه‌های آپریل، مارس و فوریه سال 2022 برای ما در دسترس است. نکته اصلی این است که با کلیک بر روی هر ماه،می‌توانید به ریز آمار آن ماه دسترسی پیدا کنید.

نکته جالب دیگر در مورد این جدول این است که، آمار هر ماه به دو قسمت تقسیم شده است. در ابتدا می‌توانید آمار دامنه خود را به صورت متوسط روزانه (Daily Avg) مشاهده کنید. این مسئله به شما کمک می‌کند که بتوانید به صورت تقریبی متوجه آمار بازدید روزانه خود شوید. از آمار این قسمت می‌توان به اطلاعات مناسبی برای خرید هاست مناسب کمک گرفت.

در نیمه دوم این جدول هم می‌توانید آمار کلی ماهانه‌ی دامنه خود را (Monthly Totals) مشاهده نمایید. مولفه‌های این جدول و سایر جداول Webalizer را در ادامه به صورت جامع توضیح داده‌ایم.

مشاهده ریز آمار دامنه با استفاده از Webalizer

آمار مصرف webalizer

برای مشاهده ریز آمار دامنه، بر روی ماه فوریه (Feb) در جدول Summary by Month کلیک می‌کنیم. همان طور که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید، بازه زمانی گزارش برای دامنه تستی ما، ماه فوریه (February) سال 2022 است و این گزارش در تاریخ 1 مارس 2022 ایجاد شده است. شما باید بازه زمانی آمار Webalizer را مطابق با نیاز خودتان انتخاب کنید.

پس از این اطلاعات، و دقیقا پیش از اولین جدول، یک سری کلید انتقال سریع قرار گرفته که با کلیک بر روی هر یک از آن‌ها، به ابتدای داده‌های مربوط به آن عبارت منتقل می‌شوید. این عبارات به ترتیب، از چپ به راست عبارتند از:

  • Daily Statistics
  • Hourly Statistics
  • URLs
  • Entry
  • Exit
  • Sites
  • Referrers
  • Search
  • Agents
  • Countries

در ادامه به سراغ بررسی داده‌های هر کدام از جداول بالا خواهیم رفت و بررسی می‌کنیم که در هر نمودار، چه اطلاعاتی ارائه می‌شود.

جدول آمار ماهانه (Monthly Statistics)

آمار ماهانه اولین جدولی است که در زمان بررسی داده‌های Webalizer با آن روبه‌رو می‌شوید. اولین روز، پس از پایان هر ماه، داده‌های این جدول بروزرسانی می‌شود و تا پایان ماه بعد، قابل مشاهده است. داده‌های این جدول به شکل زیر هستند:

Total Hitsمجموع درخواست‌هایی که از سمت سرور با موفقیت اجرا می‌شود.

این درخواست‌ها می‌تواند شامل صفحات HTML، فایل‌های گرافیکی، صفحات PHP و … می‌باشد.

Total Filesتمامی فایل‌هایی که برای دریافت آن‌ها درخواست ارسال شده
همچون تصاویر، فایل‌های CSS و JS و…
Total Pagesکلیه صفحات فراخوانده شده از سایت
Total Visitsمجموع تمامی بازدیدهای انجام شده.
Total KBytesمجموع حجم دیتای ارسال شده از سمت سرور
(بر اساس کیلوبایت Kb)
Total Unique Sitesتعداد بازدیدهای یکتای دامنه (بر اساس IP)
Total Unique URLsتعداد بازدیدهای یکتای صفحات داخلی (بر اساس IP)
Total Unique Referrersمجموع وب‌سایت‌های ارجاع دهنده.
Total Unique User Agentsمجموع Agentهای مرورگرهای مختلف کاربران
Hits per Hourتعداد درخواست‌های پاسخ داده شده موفق از سمت سرور در ساعت
Hits per Dayتعداد درخواست‌های پاسخ داده شده موفق از سمت سرور در روز
Files per Dayفایل‌های فراخوانی شده در هر روز
Pages per Dayصفحات بازدیدشده در هر روز
Sites per Dayتعداد بازدیدکنندگان منحصربه‌فرد سایت در هر روز
Visits per Dayتعداد بازدید سایت در هر روز
KBytes per Dayمجموع حجم دیتای ارسال شده از سمت سرور در هر روز
(بر اساس کیلوبایت Kb)
Hits By Response Codeتعداد پاسخ‌های سرور بر اساس کد پاسخ
Code 200 – OKکد 200 به معنای پاسخ صحیح سرور به درخواست کاربر است.
Code 301 – Moved Permanetlyکد 301 به معنای انتقال دائمی فایل یا URL به یک مسیر دیگر است.
این کد بیشتر با عنوان ریدایرکت 301 شناخته می‌شود.
Code 302 – Foundکد 302 به معنای انتقال موقت فایل یا URL به یک مسیر دیگر است.
این کد بیشتر با عنوان ریدایرکت 302 شناخته می‌شود.
Code 403 – Forbiddenکد 403 به معنای عدم دسترسی شما به فایل یا URL است.
این کد یعنی سرور درخواست شما را به درستی درک کرده، اما شما اجازه دسترسی به آن فایل یا URL را ندارید.
Code 404 – Not Foundکد 404 به این معناست که فایل یا URL درخواست شده، بنابر دلایل مختلف قابل دسترسی نیست.

با یک نگاه به جدول آمار ماهیانه در Webalizer، می‌توانید دید نسبتا خوب و جامعی از سایت خود به دست بیاورید. همچنین اطلاع از مفاهیم جدول بالا به شما کمک می‌کند که بتوانید، داده‌های سایر جداول Webalizer را نیز، به درستی درک کنید.

تنها نکته لازم در رابطه با بررسی جدول آمار ماهیانه این است که در میانه جدول، قسمتی از داده‌ها به دو قسمت Avg و Max تقسیم می‌شود. داده‌های ستون Avg، نشانگر متوسط بازدید و داده‌های ستون Max، نشانگر حداکثر بازدید، در بازه زمانی تعریف شده است.

با بررسی جدول آمار ماهیانه، نوبت به جدول آمار روزانه می‌رسد.

جدول آمار روزانه (Daily Statistics)

پس از اینکه با مولفه‌های جدول آمار ماهانه آشنا شدید، اکنون می‌توانید اطلاعات ارائه شده در کلیه نمودارها و جداول ماژول Weblizer را به درستی درک کنید.

آمار روزانه webalizer

داده‌های موجود در جدول آمار روزانه دقیقا مشابه با جدول آمار ماهانه است، با این تفاوت که داده‌های این جدول در بازه‌های زمانی کوتاه‌تر، یعنی روزانه محاسبه شده است. این جدول دارای 7 ستون متفاوت است که اولین ستون از سمت چپ، معرف روز ماه است. به عنوان مثال، در تصویر بالا داده‌های آماری روز 21ام تا 28 ماه را مشاهده می‌کنیم.

نمودار و جدول آمار دامنه در بازه ساعتی

پس از بررسی جدول آمار روزانه، با نمودار مصرف ساعتی روبه‌رو می‌شویم. درک این نمودار برای بسیاری از کاربران تازه کار کمی مشکل است و نمی‌دانند که مقادیر ارائه شده در این نمودار برای چیست.

آمار ساعتی webalizer

پیش از هرچیز باید بدانید که محور افقی (محور X)، این نمودار اشاره به ساعت‌‌های مختلف در طول یک بازه زمانی 1 ماهه دارد. یعنی ستون شماره 7، آمار دامنه شما در بازه زمانی ساعت 7:00 الی 8:00 یک ماه خاص را نشان می‌دهد، که در مثال ما، ماه فوریه است. همچنین، ستون عمودی این نمودار (محور Y)، مشخص‌ کننده مقدار هر مولفه (صفحات، فایل‌ها و پاسخ‌های سرور) است. مثل همیشه با ذکر یک مثال، کاربرد این نمودار را روشن‌تر از گذشته نشان می‌دهیم.

نمودارد بالا از یک سایت تستی دریافت شده است. همان‌طور که می‌بینید، محور افقی از 0 تا 23 درجه‌بندی شده که اشاره به 24 ساعت شبانه روز دارد. ما به عنوان مدیر این سایت می‌خواهیم ببینیم که چه آماری را از این نمودار Webalizer می‌توانیم دریافت کنیم؟

اولین مسئله‌ای که به چشم می‌خورد، رشد شدید بازدید سایت در دو بازه زمانی مختلف است. این بازه‌ها به ترتیب عبارتند از:

  • ساعت 15 ظهر، الی 16
  • ساعت 22 شب، الی 23

با فرض اینکه این داده‌ها مربوط به یک فروشگاه اینترنتی است، ما متوجه می‌شویم که در ساعات ذکرشده، باید تعداد پشتیبانان سایت را با توجه به حجم ورودی سایت افزایش دهیم. از طرفی در ساعات ذکرشده می‌توان تخفیف‌های بیشتری را ارائه کرد. همچنین در این ساعات می‌توانید با استفاده از یک نوار اعلان در بالای سایت، مخاطبان بیشتری را هدف قرار دهید.

نکته مهم دیگر این هست که در بازه زمانی 10:00 الی 13 ظهر، بازدید سایت ما چندان زیاد نیست. برای افزایش بازدیدکنندگان در این ساعات، می‌توان از تکنیک پیشنهادات لحظه‌ای استفاده کرد. به عنوان مثال، برای یک محصول پرطرفدار، کد تخفیفی ارائه دهید و عنوان کنید که این تخفیف تنها در بازه زمانی 10 الی 12 هر روز، کاربرد خواهد داشت.

نکات گفته شده تنها نمونه‌ای کوچک از دریای بی‌انتهای بازاریابی است، که برای استفاده از آن‌ها نیاز به درک اطلاعات دریافتی از جداول و نمودارها، همچون اطلاعات ارائه شده به وسیله Webalizer دارید.

جدول ارائه شده با عنوان آمار ساعتی (Hourly Statistics) نیز، دقیقا مشابه جداول آمار هفتگی و ماهانه بوده و نیاز به توضیحات بیشتری ندارد.

لینک‌های برتر

در جدول Top Total URLs، می‎‌توانید برترین لینک‌های سایت خود را مشاهده کنید. این جدول از طرفی کاربردیست و از طرفی دارای برخی ایرادات است.

کاربرد آن که قاعدتا مشخص است! با استفاده از این جدول، می‌توانید پربازدیدترین لینک‌های سایت خودرا به ترتیب بازید، مشاهده کنید.

اما ایراد کار کجاست؟
ایراد داده‌هایِ این جدولِ Webalizer، به نوع نگاه این ماژول به لینک‌هاست. شاید شما انتظار دارید که بتوانید پربازدیدترین محصولات، مقالات و… را در این جدول مشاهده کنید، اما داده‌هایی را می‌بینید که کمی برای شما عجیب هستند. وب‌الایزر همانند ما به محتوای یک سایت نگاه نمی‌کند. معمولا کاربران به صفحات یک سایت نگاه می‌کنند، اما Webalizer المان‌های سازنده هر صفحه را نگاه می‌کند.

این مسئله موجب می‌شود که بسیاری از فایل‌های CSS و JS سایت شما، در رده لینک‌های برتر قرار بگیرند. همچنین لگو سایت شما نیز، در اکثر موارد در این جدول قابل مشاهده است.

این موضوع به این علت است که برخی فایل‌های سازنده صفحات وب، در تمامی صفحات بارگذاری می‌شوند و همین مسئله موجب می‌شود به جایگاه بالایی در جدول لینک‌های برتر دست یابند. لگو سایت شما نیز، جز همین موارد است. نقریبا در تمامی صفحات سایت، لگو سایت بارگذاری می‌شود که این موضوع موجب افزایش چشمگیر درخواست‌های مرورگر، برای دریافت این فایل از سرور می‌شود.

با این وجود این جدول همچنان کاربردیست و می‌توان از آن برای یافتن اسکریپت‌های مخرب و… در زمان بررسی امنیت سایت کمک گرفت.

صفحات ورودی و صفحات خروجی برتر

جداول Top Entry Pages و Top Exit Pages، یکی دیگر از مهم‌ترین جداول ارائه شده به وسیله Webalizer است.

برای درک داده‌های این دو جدول، نیاز است که با یک سری مفاهیم آشنا باشید.

اولین مفهوم سشن (Session) نام دارد. هر سشن با ورود کاربر به سایت شما آغاز می‌شود و نهایتا با خروج کاربر از سایت شما به پایان می‌رسد.

اولین صفحه سایت، که کاربر از طریق آن وارد سایت می‌شود، Entry Page نام دارد و آخرین صفحه‌ای که کاربر از آن بازدید می‌کند، Exit Page نام دارد.

همین مفاهیم موجب می‌شوذ که دو جدول Top Entry Pages و Top Exit Pages، از جمله مهم‌ترین جداول موجود در گزارش Webalizer باشند.

با استفاده از این دو جدول، می‌توانید صفحات پربازده خود که بالاترین نرخ ورود را دارند شناسایی کنید و با نیاز مخاطبین هدف خود بیشتر آشنا شوید. همچنین، جدول Top Exit Pages، صفحاتی با بالاترین نرخ خروج سایت را به شما نشان می‌دهد و این مسئله می‌تواند به شما کمک کند که با نقاط ضعف وب‌سایتتان بیشتر و بهتر آشنا شوید. از همین رو می‌توانید این نقاط ضعف را برطرف کنید و نرخ خروج سایت خود را کاهش دهید.

مدت زمان هر Session، یکی از مهم‌ترین ملاک‌های SEO برای گوگل است که با استفاده از این دو جدول می‌توانید این مورد را بسیار بهتر از قبل مدیریت کنید.

برترین ارجاع دهندگان (Top Referrers)

در جدول Top Referrers، می‌توانید برترین URL هایی را که منجر به هدایت کاربران به سایت شما شده است را مشاهده کنید.

بیشترین استفاده از این ابزار، برای زمانیست که تمرکز خود را بر روی سئوی خارجی گذاشته‌اید و یا اقدام به ایجاد بک لینک یا رپورتاژ برای سایت خود کرده‌اید. با استفاده از جدول برترین ارجاع دهندگان، می‌توانید بهترین لینک‌های خارجی و داخلی سایت خود را مشاهده کنید و تصمیمات بهتری برای سیاست SEO سایت خود بگیرید.

برترین User Agent ها

در علوم کامپیوتر، به هر نرم افزاری که از جانب یک کاربر، یک سری عملیات را انجام می‌دهد، User Agent می‌گویند. همان‌طور که در بخش‌های قبلی هم مشاهده کردید، در رابطه با این مقاله، User Agent با مرورگر کاربر ارتباط دارد. با استفاده از جدول Top User Agents، می‌توانید مشاهده کنید که کاربران شما بیشتر از کدام مرورگر استفاده می‌کنند.

این جدول علاوه بر User Agent مرورگر کاربر، اطلاعات دیگری همچون سیستم عامل دستگاه مورد استفاده و یا نسخه Webkit را نیز در اختیار شما قرار می‌دهد.

نمودار Usage By Country

این نمودار آخرین دیتای ارائه شده در صفحه Webalizer است. با استفاده از این نمودار می‌توانید مشاهده کنید که بیشتر کاربران شما از کدام کشورها هستند.

کاربرد این نمودار بیشتر برای افرادیست که سایت‌های چند زبانه دارند و یا یک سایت به زبان انگلیسی ایجاد کرده‌اند. رویکرد ارائه این جدول بر اساس IP کاربران است و ممکن است کاملا دقیق نباشد. از طرفی در برخی موارد IP کاربران کاملا روشن نیست و از همین رو این ماژول از عنوان Unknown برای این کاربران استفاده می‌کند.

بررسی مولفه‌های صفحه خلاصه سایت

پس از اینکه بر روی گزینه خلاصه سایت، کلیک کردید، صفحه‌ای پیش روی شما قرار می‌گیرد، که اصلی‌ترین تنظیمات و مشخصات سرویس میزبانی شما را در اختیارتان قرار می‌دهد. بنابر درخواست‌های همراهان نت افراز، در ادامه این نوشته، به بررسی کامل مولفه‌های این صفحه می‌پردازیم.

اطلاعات کلی سایت

در ابتدای صفحه، یک جعبه مشاهده می‌کنید که اطلاعات کلی سایت شما در آن قرار گرفته‌است. مولفه‌های اصلی این باکس عبارتند از:

خلاصه امار سایت دایرکت ادمین

Domain Webalizer Stats: در این قسمت آدرس سایت شما قرار گرفته است که با کلیک بر روی آن صفحه Usage Statistics برای شما باز خواهد شد. اطلاعات موجود در صفحه بازشده بسیار کامل بوده و به‌وسیله Webalizer ایجاد می‌شود. درک اطلاعات موجود در آن صفحه، برای کاربران مبتدی کمی دشوار است. از همین رو در ادامه این نوشته به سراغ این قسمت خواهیم رفت و توضیحاتی جامعی را در رابطه با اطلاعات موجود در صفحه Weblizer ارائه خواهیم کرد.

Bandwidth: پهنای باند مصرفی شما از طریق این مولفه قابل مشاهده است.

Log Usage: این مولفه حجم فایل Log سرویس میزبانی شما را مشخص می‌کند.

Subdomains: تعداد ساب دامنه‌های ایجاد شده برای دامنه شما از طریق این قسمت قابل مشاهده است.

Suspended: چنانچه سرویس میزبانی شما بنابر دلایل مختلفی همچون، عدم پرداخت هزینه تمدید، ایرادات امنیتی و… از دسترس خارج شده باشد، از طریق این قسمت قابل مشاهده خواهد بود. این مولفه تنها دو مقدار YES و NO می‌گیرد. مقدار YES به معنای مسدود بودن سرویس و مقدار NO، به معنای در دسترس بودن سرویس است.

پس از این باکس، یک جدول قرار گرفته که اطلاعات کاملی از سرویس میزبانی شما را در اختیارتان قرار می‌دهد.

مشخصات و تنظیمات سرویس میزبانی

جدولی در ادامه باکس مشخصات اصلی سایت قرار گرفته که اطلاعات کاملی را در رابطه با مشخصه‌های اصلی سرویس میزبانی شما در اختیارتان قرار می‌دهد.

مشاهده آمار کلی سایت در نت افراز

این اطلاعات از مواردی همچون حجم مصرفی هارد دیسک شروع می‌شود و با تنظیمات سرویس میزبانی شما پایان می‌یابد.

این جدول دارای سه ستون است که به ترتیب عبارتند از:

Setting: مولفه‌های اصلی جدول را معرفی می‌کند.

Current Usage: این ستون نشان دهنده مقدار مصرف شما از پتانسیل کلی هاست است. به عنوان مثال، نشان می‌دهد که چه مقدار از فضای ذخیره‌سازی سرویس میزبانی خود را استفاده کرده‎‌اید.

Maximum Usage: این ستون نشان دهنده حداکثر ظرفیت هاست شماست. به عنوان مثال، نشان‌ می‌دهد که حداکثر ظرفیت فضای ذخیره‌سازی سرویس میزبانی شما چه مقدار است.

در ادامه می‌توانید تعریف هریک از موارد ارائه شده در این جدول را مشاهده نمایید.

تنظیمات

تعریف

Bandwidthپهنای باند (در واحد مگابایت MB)
Total Disk Usageمجموع فضای دیسک استفاده شده از هاست
Database Disk Usageمیزان فضای دیسک استفاده شده توسط دیتابیس (پایگاه داده)
Inodesمجموع تعداد تمامی فایل‌ها و فولدرهای موجود در هاست
(اطلاعات بیشتر)
of Domains #تعداد دامنه‌های میزبانی شده بر روی هاست
of Subdomains #تعداد ساب دامنه‌های ایجاد شده برای دامنه
POP Email Accountsحساب‌های ایمیل فعال با پروتکل POP
Email Forwardersفورواردرهای ایمیل
Mailing Listsلیست‌های ایمیل
AutoRespondersتعداد پاسخ دهندگان خودکار
Sent Emailsایمیل‌های ارسال شده (در بازه زمانی یک روزه)
Received Emailsایمیل‌های دریافتی
of MySQL DBs #تعداد دیتابیس‌های MySQL
Domain Pointersتعداد دامنه‌های پارک شده
FTP Accountsتعداد اکانت‌های FTP
Emailایمیل مدیر برای ارسال اعلانات مهم
(مثل اعلان بکاپ، نوسازی SSL و…)
Nameنام نمایشی کاربر
Languageزبان پنل دایرکت ادمین
Skinپوسته در حال اجرا بر روی پنل دایرکت ادمین
IPIP وب
Name Server 1نیم سرور اول سرویس میزبانی شما
Name Server 2نیم سرور دوم سرویس میزبانی شما
Shell Access (SSH)وضعیت دسترسی پروتکل SSH و دسترسی شل (Shell)
Secure Socket Layer (SSL)وضعیت فعال بودن لایه امنیت (SSL)
CGI-Binوضعیت اجرا پذیری اسکریپت‌ها در دایرکتوری CGI-Bin
PHPوضعیت پشتیبانی از اجرای کدهای PHP
Catch-All Emailوضعیت فعالیت ماژول Catch All بر روی سرویس ایمیل
Anonymous FTPامکان دسترسی به حساب FTP ناشناس
Cron Jobsوضعیت امکان اجرای Cron Job ها
(اطلاعات بیشتر)
System Infoنمایش اطلاعات مربوط به سرور (برخی اطلاعات نرم افزاری و سخت افزاری)
Login Keysامکان تعریف چندین پسورد برای اکانت مدیریت دایرکت ادمین
DNS Controlقابلیت مدیریت رکوردهای DNS
Suspend at Limitمسدود شدن سرویس میزبانی در صورت عبور کاربر از
منابع تعریف شده برای هاست
DirectAdmin Licenseبررسی گواهینامه نصب شده بر روی پنل دایرکت ادمین
Limit Noticeارسال ایمیل، در صورت رسیدن کاربر به حدمجاز اعلام شده
برای سرویس میزبانی

در میان موارد بالا، چندین پارامتر از طریق همین جدول قابل تغییر هستند. این موارد عبارتند از:

  • ایمیل مدیر
  • نام نمایشی
  • زبان پنل دایرکت ادمین
  • پوسته در حال اجرا بر روی پنل دایرکت ادمین

برای تغییر هرکدام از موارد بالا تنها کافیست که مقدار موردنظر خود را وارد کرده و نهایتا بر روی گزینه “…Save” در مقابل آن کلیک نمایید.

بررسی اطلاعات هاست نت افراز

نهایتا در زیر این جدول، یک باکس کوچک قرارگرفته که مشخصات نام سرویس میزبانی و آدرس IP سرور اصلی را در اختیار شما قرار می‌دهد. تنها نکته حائز اهمیت در این جدول این است که، در زمان ارائه IP سایت به شرکت‌های توسعه پرداخت که درگاه پرداخت آنلاین سایت را در اختیار شما قرار می‌دهند، باید از IP ارائه شده در این باکس استفاده نمایید.

این IP، در صفحه مدیریت محصول پنل نت افراز نیز، با عنوان IP سرور قابل مشاهده است.

سخن پایانی

در این مقاله از نت افراز بلاگ، به بررسی نحوه کار با ابزار Webalizer پرداختیم. این ماژول کاربردی می‌تواند آمار بسیار جالبی را از عملکرد سرویس میزبانی و همچنین داده‌های سایت شما در اختیارتان قرار دهد.

توجه داشته باشید که ورژن Webalizer نصب شده بر روی سرورهای نت افراز، در زمان نگارش این مقاله،نسخه 2.23 می‌باشد. چنانچه این ماژول در آینده دچار تغییراتی شود، می‌توانید از طریق مراجعه به همین نوشته، اطلاعات تکمیلی را مطالعه نمایید.

نهایتا امیدواریم که از این نوشته بهره کافی را برده باشید. هدف ما در تیم نت افراز، پاسخگویی به سوالات و برطرف کردن مشکلات اولیه شماست. پس چنانچه سوالی در رابطه با این نوشته دارید، از طریق بخش ارسال نظرات در پایین این صفحه با ما در ارتباط باشید.

موفقیت همراه راهتان باد.

5 5 رای ها
امتیازدهی به مقاله

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا