سئوآموزش

مهمترین صفحات داخلی یک سایت در سئو کدامند ؟

قبل رفتن به سراغ اصل مطلب، می خواهم یک چیز را صریحا برای شما روشن کنم: در مواردی که پای سئو در میان باشد، هر پیج ای یک صفحه برای فرود است. و وقتی که می گوییم ” هر صفحه “، منظورمان هر صفحه ای است که قابل تشخیص و شناسایی برای موتور جستجو باشد. با نت افراز همراه باشید تا با مهمترین صفحات داخلی یک سایت در سئو آشنا شوید.

اگر می خواهید که موتورهای جستجو یک صفحه ها پیدا نکنند، آن ها را نسبت به موتورها بلاک کنید. اما تمام چیزهای دیگر باید به عنوان یک صفحه فرود در نظر گرفته شود.

خب پس چه چیزی باعث مناسب بودن یک صفحه فرود ( لندینگ پیج) می شود؟ جواب های بسیاری برای پاسخ به این سوال وجود دارد که می توانیم نام ببریم: طراحی، میزان کاربردی بودن، مبادله، و خیلی چیز های دیگر.

اجازه دهید چند نکته صریح و کلیدی به شما ارائه دهم :

یک صفحه فرود خوب:

  • توجه بازدیدکننده را جذب می کند.
  • نیاز ها، خواسته ها، و درخواست های آنهارا نشان و مشخص می کند.
  • سوال های مرتبط و مهم را پاسخ می دهد.
  • آنهارا مجاب به استفاده و ازسرگیری راه حلی که شما ارائه دادید می کند.
  • آنهارا برای انجام یک کار مشخص راهنمایی می کند.
  • آنهارا مجبور به انجام کار مشخصی می کند.

حالا با تمام چیزهایی که در ذهنتان وجود دارد، می فهمیم که هر صفحه ای در هر وبسایتی ملزم به جلب یک متخصص سئو ( بهینه سازی موتورهای جستجو) است. هیچ وب صفحه‌ی از دیدگان و نظر سئو پنهان نیست.

درآخر: اگر وب صفحه‌ی با نیازهای بازدیدکننده مرتبط باشد، پس با سئو هم مرتبط هست.

اما تمام صفحه ها به صورت یکسان ساخته نشده اند. هر صفحه ای در وبسایت:

  • یک هدف خاصی را دنبال می کند.
  • مخاطبان مختلفی را جذب می کند.
  • بازدیدکنندگان را به اهداف مختلف و متعددی راهنمایی می کند.

این وظیفه متخصصان بهینه سازی موتورهای جستجو است که تصمیم بگیرند که کدام صفحه با ارزشترین و بیشترین موقعیت و فرصت هارا در هرزمانی در زمینه مارکتینگ دیجیتال، ارائه می کند.

با در نظر گرفتن مورد فوق، بیایید به وب صفحه هایی که هر متخصص در زمینه سئو باید به آنها توجه کند و دلایل این توجه، نگاهی بیندازیم. اینها معمولا مهم ترین صفحه ها برای یک کمپین بهینه سازی هستند.

حال به معرفی 9 وب صفحه مهم برای متخصصان سئو می پردازیم:

  1. صفحه هوم (Home page )

هوم پیج ها معمولا یکی از پر بازدیدترین صفحه ها در هر وبسایتی هستند و معمولا، اولین صفحه ی که هر بازدیدکننده از آن دیدن می کند.

اما چه یک بازدیدکننده یک راست روی هوم صفحه شما فرود آمده باشد یا بعد از کلیک برروی یک لینک داخلی آنجارا دیده باشد، بازدیدکننده انتظارات مشخصی برای چیزی که می خواهد پیدا کند از یک هوم صفحه دارد.

هوم صفحه باید از تمام چیزهایی که یک وبسایت می تواند ارائه دهد، یک دید کلی به نمایش بگذارد. هوم صفحه باید یک تصویر کلی از محصولات و خدمات و دلایل ارتباط با شما را در ذهن مخاطب و بازدیدکننده، نمایان کند.

هوم صفحه شما نقش دروازه ای را بازی می کند که مخاطب با وارد شدن به آن، سفرشان را آغاز می کنند و اطلاعات بیشتر و جنبه های متعدی از خدمات یا محصولاتی که شما ارائه می دهید، می یابند.

9 وب صفحه مهم برای متخصصان سئو

تعداد بسیار بالایی از متخصصان سئو این اشتباه را مرتکب می شوند که هوم صفحه خود را فقط برای محصولات یا خدمات اولیه وبسایت خود بهینه سازی می کنند. این استراتژی زمانی کاربردی است که کمپانی شما تنها یک سرویس یا یک محصول را ارائه دهد. اما زمانی که شما محصولات یا خدماتی فراتر از چیزی که به نمایش گذاشته اید، ارائه دهید، بهینه سازی انجام برروی هوم صفحه شما بی هدف و حتی نا مربوط بوده است.

استراتژی بهتر و پایدارتر برای بهینه سازی یک هوم صفحه این است که برروی نام برند کمپانی خود متمرکز شوید.

با این روش، بهینه سازی هوم صفحه شما تسهیل می یابد، زیرا وقتی که با نام برند کمپانی خود چیزی را می نویسید، هوم صفحه آن بیزنس مرتبط ترین صفحه نسبت به بقیه وبسایت هایی که با شما رقابت می کنند، می شود.

اما رنکینگ ها تنها دلیل بهینه سازی هوم صفحه ها نیستند.

در واقع، به نظر من بهینه سازی هوم صفحه ها برای دریافت کلیک بیشتر و افزایش درگیر کنندگی مخاطب و بازدیدکننده، از اهداف دیگر مهم تر است.

رنکینگ بالا فقط موقعیت بیشتری برای درافت کلیک بیشتر فراهم می کند.

  • سرچ ها چه چیزی در نتایج سرچشان مشاهده می کنند؟
  • آیا باعث جذب سرچ ها برای کلیک برروی سایت می شود؟

بعد از اینکه بازدیدکنندگان کلیک کردند، آیا چیزهایی که می بینند دلیلی برای جستجو و مطالعه بیشتر آنها در سایت می دهد یا نه؟

یکی از بخش های وظایف شما این است که عملکرد هر صفحه در سایت شما چگونه است. اگر هوم صفحه شما عملکرد مناسبی برای جذب و نگهداری مخاطبانتان ندارد، پس تلاش بیشتری را که باید بر روی آن اعمال شوند، طلب می کند.

  1. صفحه ” درباره ما “

مطالعات ثابت کرده که بازدیدکنندگانی که از صفحه “درباره ما ” یک سایت دیدن کرده اند، بیشتر مورد تبادل اطلاعات نسبت به کسانی که این صفحه ها بازدید نکرده اند، قرار می گیرند. این آمار وجود حداقل یک نشانی یا نتیجه ای را اثبات می کنند.

نشانی: بازدیدکننده هایی که که به تبادل نزدیک شده اند، قبل از اقدام به تبادل، صفحه ” درمورد ما ” را بازدید می کنند.

نتیجه: بازدیدکننده هایی که از این صفحه ( درباره ما ) دیدن می کنند، به طور چشمگیری توسط محتوا مورد تاثیر واقع شده اند و آمادگی بسیار بالایی برای تبادل دارند ( اگر صفحه تمام چیزهایی که خواسته فهمیدن آنهارا داشته باشند فراهم کند ).

کدامشان مهم اند؟ نظریه من این است که هر جفتشان دارای اهمیت بالایی هستند.

اما در هر صورت، یک صفحه نقش مهمی را در پروسه تبادل و مبادله ایفا می کند. این نکته به ما می فهماند که صفحه ” درباره ما ” قابلیت جذب و دریافت ترافیک بالایی را دارد.

مانند هر صفحه فرود مناسبی، صفحه ” درباره ما ” شما، باید بهترین عملکرد را در پروسه تبادل به نمایش بگذارد.

این صفحه شاید یک گزینه عجیب برای بهینه سازی در ذهن شما تلقی شود، اما در حقیقت، کیوورد های اساسی در این صفحه ها وجود دارد.

هر کیوورد مربوط به صنعت یا محصولی که شامل: کمپانی، کسب و کار، بیزنس، نمایندگی، بنگاه، شرکت، سازمان، و این نوع کیوورد ها می شود، کیوورد های از قبل آماده شده برای قرار گیری در صفحه “درباره ما ” تلقی می شود. و بگذارید روراست باشیم، پیاده سازی این نوع کیوورد ها در جاهای دیگر ممکن است بسیار دشوار باشد.

  1. صفحه ” ارتباط با ما “

آنطور که به نظر می رسد، تنها یک دلیل برای اینکه یک بازدیدکننده به طور داوطلبانه از این صفحه دیدن می کند، وجود دارد: او اطلاعات تماس و ارتباط با شمارا طلب می کند.

کاری که با آن اطلاعات می خواهند انجام دهند را همه می توانند حدس بزنند.

شاید با شما تماس بگیرند، ایمیل بزنند، یا حتی فقط می خواهند موقعیت قرار گیری شما، شرکت یا کمپانی شمارا بدانند. و این آخرین گزینه است که زمینه بهینه سازی اولیه را برای ما فراهم می کند.

فرقی نمی کند که شما دارای یک کمپانی محلی یا داخلی و ملی باشید؛ بعضی از افراد همیشه سعی می کنند با کسانی که دور و برشان هستند، مشارکت کنند. یک سرچ کیوورد سریع، می تواند این را برای شما و صنایع شما اثبات کند.

اما اگرهم کسب و کار محلی به شما نمی چربد، باز هم دلیلی برای صرف نظر از آن وجود ندارد.

اقدامات بهینه سازی خود را بر روی موقعیت مکانیتان متمرکزکنید:

  • کیوورد هایی را بیشتر توسط سرچر های محلی که قرار گرفته اید، پیدا کنید.
  • نقشه های جغرافیایی را در صفحه ارتباطتان پیاده کنید.
  • از نمودار یا الگوهایی برروی ادرس و شماره تلفنتان استفاده کنید.
  • از همه مهم تر: راه ارتباطتان را برای بازدیدکنندگان، تسهیل بخشید.

در مرحله اول، این یک صفحه درگیرکننده است. اگر تعداد زیادی از بخش مربوط به ارتباط با شما دیدن کنند و واکنش کمی از طرف آنها صورت گیرد، می تواند نشانه دشوار بودن راه های ارتباطی شما باشد؛ حتما اطلاعات بسیار زیادی قرار داده اید، یا اصلا اطلاعات درستی برای ارتباط مخاطبین با خودتان را فراهم نکرده اید.

9 وب صفحه مهم برای متخصصان سئو

  1. صفحه عناوین و زیر عناوین محصولات

بهینه سازی این موارد فرصت های فوق العاده ای را مربوط به سئو، برای شما فراهم می کند.

در چرخه خرید یک محصول، این صفحه ها اکثرا به افرادی که در مرحله انتخاب محصول قرار دارند، خدمات رسانی می کنند. یعنی بازدیدکنندگانی که تصویر خوبی از چیزی که می خواهند خریداری کنند، در ذهن دارند، اما به دنبال گزینه های دردسترس دیگر هستند.

هدف این صفحه این است که به بازدیدکنندگان، دسترسی کامل را نسبت به آن محصولات فراهم آورد ( که معمولا صفحه های اصلی حاوی جزئیات محصول اند ).

در اکثر مواقع، صفحه های عناوین محصولات، چیزی جز صفحه های انتقال دهنده بازدیدکنندگان به صفحه های جزئیات محصولات، نیستند.

در سطح سئو، این صفحه ها معدن بهینه ساز طلا هستند. کیوورد هایی که این صفحات پوشش می دهند معمولا آنقدری که ارزش واقعیشان را از دست بدهند، گسترده و وسیع نیستند؛ و همینطور خیلی محدود و تک نیستند که حجم بالای سرچ ها را از دست دهند. آنها را به عنوان موارد مورد علاقه سئو، در نظر بگیرید.

اگرچه که این صفحه ها می توانند مشکل ساز باشند.

صفحه ها برای بهینه سازی شدن نیاز به محتوا دارند، اما بازدیدکنندگان این صفحه ها، محتوای خاصی احتیاج ندارند، آنها فقط می خواهند که محصول را مشاهده کنند. حداقل این چیزی است که خیلی از افراد به آن باور دارند. من که شخصا این تئوری را دنبال نمی کنم.

من موافق این هستم که شما نمی خواهید وجود محتوا باعث پایین رفتن مکان محصول شود و جلوی دیده شدن آنرا بگیرد. بازدیدکنندگان باید محصولات را بدون کشیدن صفحه به پایین یا بالا مشاهده کنند، به دلیل اینکه گمان این را نبرند که این صفحه، صفحه‌ی برای اطلاع رسانی است.

اما محتوا نقش مهمی را در پروسه تبادل ایفا می کند.

راه های زیادی برای قرار دادن محتوا در این صفحه هاست که نیازی به حذف آنها یا خود محصول نباشد. نحوه انجام اینکار و مقدار محتوایی که می خواهید قرار بدهید به خودتان بستگی دارد. فقط مطمئن شوید تمام چیزهایی را که یک بازدیدکننده نیاز دارد، برای آنها فراهم می کنید.

9 وب صفحه مهم برای متخصصان سئو

  1. صفحه های جزئیات محصولات

زمانی که بازدیدکننده ها در مرحله انتخاب محصول در چرخه خرید قرار دارند، صفحه های جزئیات محصول متعددی را تماشا می کنند. وقتی که به مرحله خرید وارد می شوند، یعنی اطلاعات مفید و کاملی را از محصولی که می خواهند خریداری کنند، به دست آورده اند. حالا دیگر آنها به دنبال جزئیات و ورژن و و انواع مختلف آن محصول، و منبعی که آن محصول را خریداری کنند، هستند.

وقتی که صحبت از بهینه سازی صفحه های محصولات درمیان باشد، سرچ کیوورد ها، یک امر نا مرتبط به نظر می رسد. زیرا متغیر های زیادی وجود دارند که غیر ممکن است محتوای صفحه را به روش های سنتی برروی هرکدام از این محصولات و متغیرها، متمرکز سازیم.

اما به همان میزان که عجیب و دور از انتظار به نظر می رسد، به همان مقدار باعث تسهیل بهینه سازی این صفحه ها می شود و این ارتباط ناچیزی با بهینه سازی کیووردها دارد. باید بیشتر برروی ساختار محتوای صفحه تمرکز کنیم.

مانند هر صفحه دیگری، شما می خواهید که عنواین، توضیحات، تیترها و تگ هایتان ( برچسب ) را بهینه سازی کنید. اما برخلاف صفحه های دیگر که باید اعمال مشخص و مخصوصی برروی آنها انجام شود، صفحه های محصولات می توانند با استفاده از تزریق کیوورد های دینامیک ( مقرر شده )، بهینه سازی شوند.

همچنین شما می توانید از محتواهای مشترک که برای تمام محصولات در رابطه با عنوان، استفاده کنید. فقط نام محصول را در جای مناسب قرار دهید ( همیشه یک محتوای ویژه و خاص بهتر عمل می کند ).

فراتر از آن، شما می خواهید از بابت اینکه صفحه شما انواع محتواهای مرتبط را ارائه می دهد، مطمئن باشید. دراینجا است که سرچ کیووردی دوباره اهمیت خود را پیدا می کند. نه برای کلمات مشخصی، بلکه برای انواع مختلف اطلاعات.

  • اگر مردم در رابطه با رنگ ها سرچ می کنند، مطمئن باشید که اطلاعات شما برروی صفحه، فهرست بندی شده باشد.
  • اگر سرچ ها مربوط سایز محصولی هستند، آنها را هم اضافه کنید.
  • اگر مربوط به شماره های محصولات است، آنها را هم در فهرستتان قرار دهید.

می توانید هدف من را از جملات فوق دریابید؟

هدف این نیست که برای اعداد مشخص یک محصول که شما آنرا می بینید، دست به بهینه سازی بزنید؛ هدف این است که شماره های محصولات به صورت یک عادت ( ماهانه، هفتگی، فصلی ) بهینه سازی کنید.

یک مقدار اطلاعات دیگر:

روشی که شما برای دردسترس بودن بهتر این صفحه ها استفاده می کنید می تواند تاثیر بسیار زیادی در سئو مربوط به شما بگذارد.

هرچه لینک های بیشتری برای جزئیات محصولات خود داشته باشد، صلاحیت بیشتری نسبت به لینک ها از صفحه های دیگر وبسایتتان دریافت می کنید. اگرچه، به این معناست که صلاحیت لینک بیشتری در اختیار این صفحه هایی می گذارید که بیشترین میزان تبادل را دارند.

این رابطه همچنین می تواند به معنای رنکینگ پایین در صفحات عناوین، و رتبه بالا در صفحه های مربوط به محصولات باشد ( یا بالعکس ). دیگر بستگی به شما دارد که تشخیص دهید کدام یک از اینها در نهایت، بیشتر به کارتان خواهد آمد.

  1. صفحه ی سوالات متداول

زمانی که شما می خواهید مطمئن شوید که به سوالات درمورد وبسایتتان پاسخ می دهید، صفحات سوالات متداول می توانند اکثر اطلاعات خواسته شده را پوشش دهند.

صفحات سوال های متداول آماده نمایش محتوای شما در بخش های پاسخگویی وبسایتتان هستند.

آیا مطمئن نیستید که بیشترین سوالاتی که پرسیده می شوند کدام هستند؟ سرچ کیوورد ها، پاسخ این سوال را به شما می دهد.

کیوورد هایتان را سرچ کنید و عباراتی را که با ” چه کسی، چه چیزی، چه زمانی، کجا، چرا، و چگونه ” شروع می شوند را استخراج کنید.

تصمیم بگیرید که کدام سوال ها ارزش پاسخ دهی دارند، و شروع به طراحی و ساخت صفحه سوال های متداول کنید.

9 وب صفحه مهم برای متخصصان سئو

  1. عنوان و تگ های بلاگ

هربلاگی نیاز به یک عنوانی دارد که پست هایش مربوط به آن باشند.

شما می توانید حتی یک قدم اضافه با عنوان تگ کردن کیوورد های مرتبط با پست و بلاگتان، بردارید. خواننده هایی که در سایت شما وقت می گذارند، می توانند با استفاده از این کیوورد ها، عناوین و دسته بندی ها، محتواهای مرتبط با خواسته هایشان را نیز ببینند.

این اصل استفاده مناسب از بلاگ است!

اما به چه دردی می خورد؟

آن عنوان بندی ها و کیوورد ها اگر به صورت صحیح مورد استفاده قرار بگیرند، می توانند صفحات مناسبی برای فرود بازدیدکنندگان، برروی آنان شوند.

از متن های بهینه سازی شده ای در بالای آن صفحه ها قرار می گیرند، استفاده کنید، پست هایی که در بلاگتان آپلود می کنید، ترتیب تشکیل بقیه محتواهارا می دهند. این یک فرصت اضافی برای رتبه بندی عباراتی است که ممکن تا الان آنهارا در سایت اصلی خود مشخص نکرده باشید.

حواستان باشد که متن های بهینه سازی شده در صفحه های اضافه شده را برای هر عنوان، تکثیر نکنید. یا اینکه آن صفحه هارا از شاخص سرچ دور نگه دارید تا از ارزش متن های بهینه سازی شده شما، کم نکنند.

  1. پست های بلاگ

هر سایتی محدودیتی برای تعداد صفحاتی که می توانند به آن اضافه شود، دارد؛ به دلیل اینکه بیش از حد به هم ریخنه جلوه نکند و اختلالی در پروسه تبادل، ایجاد نکند. اما هیچ محدودیتی برای تعداد موضوعات و عناوین مرتبطی که با آن می توانید صفحه را بهینه سازی بکنید، وجود ندارد. اینجا جاییست که پست های بلاگ ها وارد میدان می شوند و نقش واقعی خود را ایفا می کنند.

هر موضوعی که شما در سایت اصلی خود نمی توانید پیدا کنید، یا نمی توانید به صورت عمیق بیابید، می تواند با جزئیات کامل، در پست های بلاگتان، یا مجموعه ای از پست ها در بلاگتان یافت شود.

هر پست بلاگی می تواند برای نیاز یک سرچر مشخصی مورد هدف قرار گیرد، و می تواند باعث ایجاد ترافیک در سایتتان شود.

اما تنها جذب بازدیدکننده به سایتتان کافی نیست.

مطمئن شوید که پست های بلاگ شما شامل ارتباط محسوسی با سایت اصلیتان باشد.

این بدین معنا نیست که به صورت بی رحمانه خدمات و محصولات خود را در پستی قرار دهید، بلکه یعنی می توانید باعث مشتاق شدن محسوس مخاطبان برای دریافت اطلاعات بیشتر نسبت به خدماتتان شوید.

  1. پی دی اف ها

در واقع اینها وب صفحه نیستند. اما پی دی اف ها یکی از گزینه های دردسترس شما برای ارائه اطلاعات در فرمت های مختلف، به بازدیدکننده ها هستند.

از پی دی اف ها باید به ندرت استفاده کرد، اما وقتی که استفاده می کنید، باید بهینه سازی شده باشند، درست مانند هر وب صفحه‌ی.

پروسه بهینه سازی آنها متفاوت است، اما هدف یکسان است.

9 وب صفحه مهم برای متخصصان سئو

نتیجه گیری

اگر سایت شما دارای صفحه های دیگری است که در اینجا از آنها یاد نشده است، تصور نکنید که هیچ اهمیتی ندارند.

یادتان باشد: هرصفحه ای، یه صفحه برای فرود مخاطبان و بازدیدکنندگان برروی آن است. پس یعنی تمام آنها باید بهینه سازی شده باشند. نه تنها برای ایجاد ترافیک در موتورهای جستجو، بلکه برای کاربردی بودن و تبادل آنها.

این لیست باعث آغاز راه شما خواهد بود، اما شما باید خودتان ماجرای خودتان را رقم بزنید.

پس قبل از شروع با خرید هاست از نت افراز علاوه بر استفاده از یک هاست مناسب برای سئو، شروع به بهینه سازی صفحات داخلی کنید.

امیدواریم که از این مقاله لذت برده باشید.

منبع: search engine journal

شاد باشید.

5 2 رای ها
امتیازدهی به مقاله

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا