سئوآموزش

سئو چیست ؟ تعریف 60 متخصص از سئو

بر طبق تعریف، سئو (SEO) یا بهینه‌سازی موتور جستجو (Search engine optimization) عبارت است از عملیاتی جهت بهینه‌سازی یک وبسایت و تمام محتوای درون آن به طوری که در صفحه نتایج موتور جستجو، جایگاه بهتری به دست بیاورد. در سئو لازم است که شما از نحوه عملکرد موتور جستجو آکاهی داشته باشید. همچنین لازم است بدانید که مردم چه چیزهایی را جستجو می‌کنند، چه روش‌هایی را در جستجو به کار می‌برند و چرا از آن روش به خصوص استفاده می‌کنند. اگر سئو به خوبی انجام شود، سایت شما هم برای بازدید کننده هم برای موتور جستجو جذاب خواهد بود. سئو ترکیبی از تکنولوژی و بازاریابی است. با ما تا پایان مقاله جذاب ” سئو چیست ” همراه باشید.

ولی این تنها تعریف سئو نیست. به همین علت به سراغ 60 متخصص در زمینه سئو رفتیم و از آنها خواستیم تا سئو را تعریف کنند. هر کدام از این متخصصین جواب خاص خود را داشتند که البته هیچ کدام از آنها اشتباه نیست. در ادامه جواب هر کدام از این متخصصین را به سوال «سئو چیست؟» خواهید دید.

بنج آریئولا / سرپرست تیم سئو، Myers Media Group

گوگل به طور مستمر در حال پیشرفت و توسعه الگوریتم‌های خود است. هدف آنها ساخت ماشین سطح بالایی است که هم رشد و هم یادگیری داشته باشد. هر چقدر دانش این ماشین بیشتر شود درک انسان از آن کمتر خواهد شد. در طول سال‌های گذشته، استراتژی سئو طوری طرح‌ریزی شده است که با استفاده از یادگیری ماشین (machine learning) و علوم داده‌ها گام به گام با تغییرات و آپدیت‌های الگوریتم گوگل حرکت کند. و این همان چیزی است که امروزه از سئو انتظار می‌رود.

با این حال یک چیز تغییر نکرده است. فاکتوری که همواره ثابت بوده است: گوگل همیشه بر روی محتوای با کیفیت و مفید تاکید داشته است؛ محتوایی که کاربران علاقه به مطالعه، دیدن، شنیدن و به اشتراک گذاری آن داشته باشند. محتوای با کیفیت فاکتوری کلیدی در الگوریتم رتبه‌بندی گوگل می‌باشد. بنابراین لازم است تا در سئو محتوای مفید و با کیفیت را در اولویت قرار دهیم.

لورن بیکر / بنیان‌گذار، Search Engine Journal

سئو یک استراتژی تشکیل شده از بخش‌های زیر است:

  • بهینه‌سازی مداوم وبسایت به طوری که گوگل و سایر موتورهای جستجو بتوانند مطالب آن را بخوانند و فهرست‌بندی (index) کنند. لازم است که این مطالب از نظر گوگل پربار باشد. همچنین در سئو تلاش می‌شود تا با نوآوری و تغییرات جدید، جستجو را برای کاربران آسان‌تر کنند. برای این منظور از روش‌هایی مانند صفحات موبایلی پرشتاب (AMP)، snippetها و غیره استفاده می‌شود.
  • نوشتن و قرار دادن محتوا در سایت به گونه‌ای که تبادل اطلاعات با موتورهای جستجو به طور کامل و صریح انجام شود. در این صورت موتور جستجو، موضوع و درجه اهمیت بخش‌های مختلف سایت را به آسانی تشخیص خواهد داد. در اینجا لینک دادن به صفحات مختلف سایت اهمیت بالایی دارد.
  • تجهیز مطالب سایت به سیستمی که بتوان به سادگی این مطالب را به اشتراک گذاشت. اگر سایت‌های دیگر مطالب شما را به اشتراک بگذارند و به شما لینک دهند، اهمیت سایت شما از نظر گوگل بالا می‌رود.

آله باریسویچ / مؤسس و مدیر بازاریابی، Link Assistant

امروزه، سئو یعنی اینکه بهترین انتخاب را از بین داده‌ها و اصلاعات سئو داشته باشید. باید همیشه توجه کنید که در زمان کنونی چه چیزی برای گوگل و کاربران اهمیت دارد. این کار به نظر ساده است، ولی اصلا آسان نیست. همچنین باید رابطه بین سئو و بازاریابی را مد نظر قرار دهید.

سث بسمرتنیک / مدیر عامل اجرائی، Conductor

یک تعریف ساده برای سئو وجود دارد: برای مشتریان خود ارزش قائل شوید. اگر شما بدانید که مشتری به چه چیزی احتیاج دارد و همان را در اختیارش قرار دهید، آنگاه در سئو پیروز خواهید بود. در سئو تنها یک الگوریتم اهمیت دارد: مشتری – قلب، ذهن و روح او.

سئو چیست؟ تعریف 60 متخصص از سئو

اندی بتس / مشاور بازاریابی و مدیر اجرائی

اهمیت روز افزون سئو نشان می‌دهد که این حوزه می‌تواند در بازاریابی مدرن نقش محوری داشته باشد. افرادی که در دنیای دیجیتال مشغول داد و ستد هستند، باید به این مسئله توجه داشته باشند. اگر در تولید محتوا باید و نبایدهای سئو رعایت شود، رنکینگ سایت در موتورهای جستجو بالا رفته و باعث رونق تجارت می‌شود.

البته سئو به تنهایی موفقیت در کسب و کار را تضمین نمی‌کند. سئو باید با محتوای با کیفیت همراه باشد تا به مشتری تجربه خوبی از بازدید سایت شما بدهد.

آلن بلایوایس / Alan Bleiweiss Consulting

سئو فرآیند فهماندن و اطمینان بخشیدن به الگوریتم‌های جستجو است تا این الگوریتم‌ها بفهمند که سایت شما بهترین گزینه برای کاربری است که به دنبال مطلب یا محصولی می‌گردد. و در نهایت هدف این است که کاربران و جستجوگرانی که به سایت شما مراجعه کرده‌اند، از بازدید سایت شما راضی بوده و سایت شما را بهترین مرجع برای نیاز خود بدانند.

کریس بوگز / مؤسس، Web Traffic Advisors

سئو بهینه کردن کارهای مقدماتی در ساخت وبسایت است. البته مشکلی که در اینجا وجود دارد این است که عمدتا در شرکت‌ها، کارهای گروهی برای ارتقاء سطح سئو به خوبی انجام نمی‌شود. در این شرایط شرکت نمی‌تواند سطح سئو را به بالای 90 در صد برساند.

ما انتظار داریم که کیفیت سئو بالا باشد. ولی شرکت‌ها زمان زیادی را به کار بر روی محتوا و لینک‌ها اختصاص نمی‌دهند. مشکل در واقع این است که افراد نمی‌دانند در یک فضای رقابتی، برای بالا بردن سئو باید چه قدر تلاش کنند.

مایکل بونفیلز / مدیر روابط بین الملل، SEM International

اگر بخواهید تجارت خود را جهانی کنید، باید بر روی سئو در زبان‌ها و فرهنگ‌های مختلف کار کنید. و فقط یک متخصص بومی می‌تواند کلیدواژه‌های مناسب در آن زبان را که به کار شما مربوط می‌شود، تشخیص دهد. ولی در مورد سایر فاکتورها فرقی بین سئو در انگلیسی و زبان‌های دیگر وجود ندارد.

کتیا بویکینا / مدیر بازاریابی دیجیتال، Resolver

از نظر من سئو به معنی محتوای ارزشمند و روابط معنی‌دار می‌باشد. در زمان کنونی برای پیروزی در سئو لازم است تا اطلاعات دقیق، جدید، مناسب و مفید تهیه کنید. اگر علاوه بر آن روابط آنلاین خود را بالا ببرید، قدرت شما در رقابت افزایش می‌یابد. امروزه پولدار شدن سریع، تقریبا غیر ممکن شده است. که البته این مسئله خوبی است.

سئو چیست از نظر کلارک بوید / مشاور بازاریابی دیجیتال

جستجو در موتورهای جستجوگر به معنی نیاز به یک پاسخ است. تا زمانی که مردم سوالی داشته باشند، کسانی که بهترین و سریع‌ترین پاسخ را در اختیار مردم قرار دهند، به موفقیت می‌رسند.

در این شرایط وظیفه ما این است که سایت‌های خود را طوری بسازیم که مطالب آن به راحتی در دسترس کاربران قرار گیرد و بازدیدکنندگان با مطالعه آن به اطلاعات مفیدی دست پیدا کنند. اضافه شدن ماشین لرنینگ و هوش مصنوعی به الگوریتم‌های جستجو به این معنی است که هیچ راه میانبری برای موفقیت وجود ندارد. محتوای با کیفیت حرف اول را در موفقیت می‌زند.

امروزه موفقیت به معنی این نیست که سایتمان در نتایج جستجوی گوگل رتبه اول را داشته باشد. بنابراین باید به سئو به عنوان راهی برای سنجش میزان مقبولیت نگاه کنیم.

کسانی که به نکات پایه‌ای در سئو توجه می‌کنند، به نتایج خوبی دست پیدا می‌کنند. و همیشه باید توجه داشت که مردم به دنبال پاسخ می‌گردند.

وینستون برتون / نائب رئیس سئو، Acronym Media

سئو تلاش برای تولید محتوای مفید است تا کاربران از مطالعه مطالب سایت لذت ببرند و در زمانی که به اطلاعات احتیاج دارند بتوانند آن را به دست بیاورند. در اینجا فرق نمی‌کند کاربر از چه دستگاه و سیستم عاملی استفاده می‌کند.

دوک شلدون کمپبل / مؤسس، Intrinsic Value SEO

امروزه برای درک سئو، بیش از هر زمان دیگری لازم است تا به نحوه جستجو کاربران پی ببریم. مطمئنا همه کاربران مهندس جستجو نیستند. بنابراین کافیست هدف اصلی موتورهای جستجو را بدانیم.

قطعا پیدا کردن نتایج مناسب هدف اصلی موتور جستجوگر است. ولی مسئله به همین سادگی نیست و لازم است نگاه عمیق‌تری به این موضوع داشته باشیم. امروزه بیش از پیش لازم است مخاطبان خود را بشناسیم:

  • آنها چه کسانی هستند.
  • به دنبال چه چیزی هستند.
  • چه زمانی به جستجو می‌پردازند.
  • چرا جستجو می‌کنند.
  • از کدام منطقه جغرافیایی جستجو می‌کنند. و
  • چگونه جستجو می‌کنند.

این موضوع مسئله جدیدی نیست. ولی امروزه اهمیت آن بیشتر شده است. در گذشته، با در نظر گرفتن یک یا دو فاکتور از موارد بالا، می‌توانستیم در سایت خود به موفقیت دست پیدا کنیم. ولی اکنون باید همه موارد را در نظر داشته باشیم.

کریستن چرچیل / رئیس و مدیر عامل اجرائی، KeyRelevance

سئو علم جلب توجه در فرآیند جستجو می‌باشد. سئو روشی برای کمک به سایت است تا مردم و موتورهای جستجو بتوانند به راحتی آن را پیدا کنند. در این کار به ترکیبی متعادل از جزئیات تکنیکی احتیاج است و باید درکی جامع از روان‌شناسی هدف و عملکرد کاربران داشته باشیم.

کتفیش کامستاک / رئیس تیم سئو، Business OnLine

در سئو تلاش می‌شود که کاربران به راحتی سایت شما را پیدا کنند و از بازدید آن لذت ببرند. برای این منظور لازم است تا محتوا با زبانی نوشته شود که مشتریان با همان زبان محصولات، خدمات و اطلاعاتی که سایت در اختیار می‌گذارد را توصیف می‌کنند.

در اینجا لازم است تا در طراحی، ساخت و نگه‌داری از سایت، فاکتورهای سئو رعایت شود تا موتورهای جستجو مشکلی در درک و فهرست‌بندی  محتوای سایت شما نداشته باشند.

از طرف دیگر، سئو فاکتورهای خود را در سایر کانال‌های بازاریابی دیجیتال القاء می‌کند تا به این طریق کسب و کار شما نتایج بهتر و سود بیشتری کسب کند.

آنا کرو / نویسنده، Search Engine Journal

ما در عصر هوش مصنوعی زندگی می‌کنیم که در آن متخصصین سئو با صرف وقت و تولید محتوای مناسب در حال ساخت وبسایت‌های با کیفیت هستند.

امروزه سئو مفهوم جدیدی پیدا کرده است: کاربران هنگام تایپ کلیدواژه‌ها در یک کامپیوتر در واقع دارند از ما سوال می‌پرسند. و هوش مصنوعی واکنش مشتریان را به محصولات شما مشخص می‌کند. در اینجا رتبه سایت در صفحه نمایش نتایج موتور جستجو اهمیت زیادی دارد، ولی در نهایت، مسئله اصلی، توجه به محصولات و خدمات شماست.

دیو دیویس / مدیر عامل اجرائی، Beanstalk Internet Marketing

ما شاهد تغییرات گسترده در صنعت و استراتژی مورد استفاده خود هستیم و این موضوع، کار ما را در شرایط فعلی سخت‌تر کرده است.

بسیاری از المان‌های قدیمی سئو، مانند لینک‌های ورودی و ساختار درونی، هنوز هم کارایی دارند و لازم است که آنها را در نظر داشته باشیم. ولی مسائل دیگری نیز به سئو اضافه شده است. امروزه در هوش مصنوعی تلاش می‌شود تا میزان علاقه مردم به یک سایت سنجیده شود و اصلاعات به دست آمده در این زمینه، به موتور جستجوگر گوگل فهمانده شود. این اطلاعات ارتباطی به فاکتورهای کلاسیک سئو ندارد.

استونی دوگیتر / رئیس، Pole Position Marketing

سئو تمام بازاریابی شما را در بر می‌گیرید. یعنی برای رسیدن به موفقیت لازم است که سئو در تمام اجزای سایت شما رعایت شود.

پراتیک دولاکیا / یکی از مؤسسسان، E2M

در حال حاظر، به نظر من، از دو منظر می‌توان به سئو نگاه کرد:

  • یک بخش ویژه از بازاریابی است که تلاش می‌کند توجه کاربران به سایت بالا برود و حجم بازدیدکنندگان از سایت را، حتی اگر موتور جستجوگری در کار نباشد، افزایش دهد. ولی در عمل موقع کار بر روی سئو به موتورهای جستجو و بالا رفتن رتبه سایت در نتایج جستجو توجه زیای می‌شود.
  • توجه به جزئیات تکنیکی در سئو: آپدیت کردن لینک‌ها، کلیدواژه‌ها، رفع خطاها، مد نظر قراردادن تفاوت هزینه و قیمت کالا و …

برای رشد کسب و کار لازم است تمام موارد بالا را در کنار هم رعایت کنید. سئو زمینه کاری جذابی است و من خوشحالم که در این حوزه فعالیت می‌کنم.

اریک انج / مدیر عامل اجرائی، Stone Temple Consulting

بعضی از جنبه‌های سئو در طول زمان تغییر نکرده است. برای مثال ساخت یک معماری ناب برای سایت و تولید محتوای مفید برای سایت. اما امروزه فاکتورهای زیادی به سئو افزوده شده‌ است.

بهینه‌سازی برای فروشگاه آمازون، بهینه‌سازی برای دستیار شخصی دیجیتالی (مانند Amazon Echo و Google Home)، به کارگیری از صفحات موبایلی پرشتاب و توسعه برنامه‌های پیشرفته وب (PWAs). اینها جزو مواردی هستند که امروزه باید در سئو رعایت شود. و البته این گستردگی باعث پیچیدگی کار در سئو شده است.

از طرف دیگر، فرآیند جذب لینک‌ها هم عوض شده است. برای جذب لینک لازم است که محتوا و ظاهر سایت به طور ماهرانه‌ای طراحی شده باشد. همه اینها باعث شده که امروزه سئو بیش از پیش جذاب باشد.

ارین اورهارت / مدیر ارشد، Media Strategy & Mobile، The Home Depot

امروزه سئو نسبت به گذشته تغییر زیادی نکرده است. هنوز هم تلاش می‌کنیم وبسایت خود را برای موتورهای جستجو بهینه می‌کنیم. ولی امروزه، بهینه‌سازی، تنها برای یک موتور جستجو انجام نمی‌شود.

امروزه مردم آپشن‌های بیشتری برای جستجو پیش رو دارند. هم وبسایت‌های قدیمی مانند گوگل، آمازون، پینترست، فیسبوک، نکست دور، تریواگو (Trivago) و هوز (Houzz) و هم روش‌های جدید جستجوی صوتی در سایت‌های Siri، Alexa و Google Home. به لحاظ تکنیکی می‌توان گفت که تغییرات زیادی اتفاق افتاده است. ولی این اصلا عجیب نیست؛ در بازاریابی همه چیز در طول زمان تغییر می‌کند.

سئو چیست از نظر جیانلوکا فیورلی / مشاور ارشد سئو و بازاریابی

سئو نسبت به 5، 10 یا 15 سال پیش تغییر چندانی نکرده است. هدف همیشه این بوده که مشتریان بلقوه بتوانند سایت ما را پیدا کنند. چیزی که تغییر کرده، این است که امروزه کاملا مشخص شده است که در سئو باید ترکیب متعادلی از تکنولوژی و بازاریابی را رعایت کنیم.

  • تکنولوژی به این دلیل مهم است که نقش برجسته‌ای در ساخت و بهینه‌سازی سایت دارد. همچنین لازم است که از تکنولوژی‌های جدید مانند صفحات موبایلی پرشتاب و برنامه‌های پیشرفته وب استفاده کنیم.
  • بازاریابی به این دلیل مهم است که باید مشتری‌های خود را شناسایی و رفتار آنها را درک کنیم. شناسایی نیازهای مشتریان و برآورده کردن این نیازها، به طور مستقیم با افزایش کیفیت سئو رابطه دارد.

کسی جیلت / مدیر ارشد، Digital Marketing، KoMarketing

از نظر من، هدف سئو در طول 12 سالی که من در این حوزه کار کرده‌ام تغییری نکرده است. سئو تلاش برای این است که مشتریان هدفتان (target audience) بتوانند به سادگی سایت شما را پیدا کنند.

گاها از تعبیر ” بهینه‌سازی تجربه جستجو “ برای پلتفرم‌های مختلف استفاده می‌شود. ولی، در عمق این تعبیر هم، هدف این است که موتورهای جستجو سایت شما را پیدا کنند. البته این که ما این کار را چگونه انجام می‌دهیم و چه چیزی در اختیار مشتریان می‌گذاریم، در طول زمان تغییر کرده است. و این به خاطر تغییر رابطه بین جستجو و سئو می‌باشد.

سئو چیست از نظر دیمون گوچنیور / مؤسس، Aspiro Digital Agency

معنی سئو گسترده‌تر از بهینه‌سازی (برای) موتور جستجو است. کاری که در سئو انجام می‌شود گسترده‌تر از بهینه‌سازی سایت برای بهتر کردن رنکینگ آن است. سئو شامل روابط عمومی و بازاریابی سنتی است.

امروزه سئو یک کانال بازاریابی چند وجهی است که مرتبا در حال پیشرفت می‌باشد. و هدف نهایی آن جذب بازدیدکنندگان جدید به سایت می‌باشد. اما روش‌های رسیدن به این هدف در طول زمان تغییر می‌کند.

جنی هالاز / مؤسس و رئیس، JLH Marketing

سئو بازیابی اطلاعات است. مطالعه و پاسخگویی به نیازهای مشتریان به بهترین شکل ممکن و در زمانی کوتاه.

مشتری حرف اول را می‌زند. باید ببینید که آیا به نیازهای کنونی آنها رسیدگی می‌کنید یا خیر. و این مسئله محدود به سایت نمی‌شود.

سئو به صاحبان سایت و کاربران کمک می‌کند تا از تمام پتانسیل اینترنت استفاده کنند. شما باید بررسی کنید که آیا سایت شما بهترین انتخاب برای کاربران هست یا خیر. سئو به شما کمک می‌کند تا با شناخت نیازهای مشتریان، خدمات و محصولاتی که آنها می‌خواهند را تهیه و در اختیارشان قرار دهید.

برایان هارنیش / مشاور سئو، Site Objective

در سئو هدف این است که سایتی بسازیم تا کاربران حس خوبی از بازدید آن داشته باشند. جزئیات تکنیکی، محتوا و لینک‌ها، همچنان در کانون توجه سئو کاران قرار دارد، تا سایتی در خور کاربران و مشتریان شما ساخته شود.

شناسایی جغرافیا و فرهنگ مشتریان شما در سئو، تاثیر به سزایی در پیشرفت شما دارد. در مجموع، اگر به اندازه کافی در زمینه سئو تلاش نکنید، در دنیای رقابتی امروز جایگاه ویژه‌ای پیدا نخواهید کرد.

بیل هارتزر / مشاور بازاریابی دیجیتال و سئو

سئو بهینه‌سازی درون سایت و بیرون آن است. به خاطر تغییرات زیادی که در چند سال گذشته در مورد کدزنی سایت اتفاق افتاده است، رعایت مسائل تکنیکی در بهینه‌سازی اهمیت بالایی پیدا کرده است.

صفحات موبایلی پرشتاب، تگ‌های کانونی و … پیچیدگی سایت‌ها را بالا برده است و اگر به اندازه کافی دقت نشود، پیچیدگی بالا، باعث شکست شما خواهد شد. در اینجا سئو اهمیت زیادی پیدا می‌کند. من فکر می‌کنم سئو باید سایت‌ها را طوری طرح‌ریزی کند که سازگاری بالایی با موتورهای جستجو داشته باشد.

ماری هینس / مالک، Marie Haynes Consulting

سئو یعنی کمک به کسب و کارها تا کارهایی انجام دهند که از آن طریق به بیشترین سود از طرف بازدیدکنندگان خود دست پیدا کنند. برای این منظور باید فاکتورهای مشخصی رعایت شوند. به وضوح استفاده از کلیدواژه‌های مناسب آن کسب و کار، برای رشد سایت اهمیت دارد. ولی این کافی نیست و لازم است به موارد زیر هم توجه شود:

  • مشخص کردن اینکه کدام جملات مورد جستجو، به صنعت ما مربوط می‌شود.
  • تعیین اینکه کدام یک از فعالیت‌ها و تغییرات ما تاثیر مثبت در کسب و کارمان گذاشته است.
  • از جستجوهای محلی و تغییرات آن اطلاع داشته باشیم.
  • و بسیاری موارد دیگر

سئو چیست از نظر آدام هایزمن / همیار مدیریت، Higher Visibility

همه می‌دانند که سئو (SEO) مخفف Search Engine Optimization (بهینه‌سازی موتور جستجو) می‌باشد. امروزه این عبارت معنی کامل سئو را نمی‌رساند و در واقع بهینه‌سازی تنها برای موتورهای جستجو انجام نمی‌شود.

من ترجیه می‌دهم از Search Experience Optimization (بهینه‌سازی تجربه جستجو) استفاده کنم. کاری که ما به عنوان متخصصان سئو انجام می‌دهیم این است که سایت را طوری بسازیم که کاربران تجربه خوبی از بازدید آن داشته باشند. این به نوبه خود باعث می‌شود که موتور جستجو اعتبار بیشتری برای سایت ما قائل شود.

جان هنشاو / تحلیلگر ارشد سئو، CBSi

سئو ترکیبی از هنر و خلاقیت است. در سئو مدرن باید به موارد زیر توجه شود:

  • دانش لازم برای طراحی ساختار سایت و محتوای آن داشته باشیم، تا سایت برای موتورهای جستجو و انسان کارآمد باشد.
  • کاری کنیم که بازدیدکننده تجربه خوبی از بازدید سایت ما داشته باشد؛ مثلا با بالا بردن سرعت سایت.
  • باید سایت خود را مرتبا بهبود بخشیم تا میزان ارجاعات و لینک‌های ورودی به آن افزایش پیدا کند.

اگر موراد بالا را با دقت مراعات کنیم، ترافیک سایت بالا می‌رود و وضعیت خوبی در موتورهای جستجو پیدا می‌کند.

دیکسون جونز / سفیر بین الملل، Majestic

به نظر من کسانی که از سال 1999 بر روی سئو کار می‌کنند، بیشتر اصول پایه‌ای آن را به شکل تقریبا مناسبی فرا گرفته‌اند. هر چند پلتفرم‌ها و انواع جدید داده‌ها، به طور مستمر، در حال ورود به دنیای دیجیتال هستند و این باعث می‌شود که نیاز به آپدیت بودن و تمرین، بیشتر از گذشته حس شود. نیاز به آشنایی با سایت‌های جدید مانند Siri، Alexa، Facebook و Linkedin و موتورهای جستجوگر تخصصی مانند Booking.com، باعث شده که سئو در سال‌های گذشته به یک حوزه کاری دینامیک تبدیل شود.

ولی مسئله فراتر از این است. امروزه در بازاریابی دیجیتال باید بدانیم که چه چیزهایی باید ”بهینه“ باشند و چه چیزهایی باید ”نسبتا قابل قبول“ باشند. موفقیت زمانی اتفاق می‌افتد که ترکیب مناسبی از این دو را داشته باشیم. برای مثال، سئوکاران عمدتا علاقه دارند که به طور مستقل فعالیت داشته باشند، و زیاد به فکر مسائلی که در حوزه توسعه (یا سایر مسائل) اتفاق می‌افتد، نیستند. اگر به پیشرفت در سایر حوزه‌ها توجه نشود، در نهایت سئو از حوزه‌های دیگر عقب خواهد ماند.

امروزه لازم است که سئو به اندازه کافی با زمینه‌های کاری دیگر در ارتباط باشد.

کلسی جونز / مؤسس و مسئول استراتژی بازاریابی، Six Stories

سئو یعنی اینکه در زمان مناسب با اطلاعات مفید از بازدیدکنندگان سایت خود استقبال کنیم. این کار باید در همه پلتفرم‌ها و در همه ابزارها به درستی انجام شود.

اگر همیشه به این مسئله که ”حق با مشتری است“ باور داشته باشیم، می‌توانیم نیازمندی‌های آنها را فراهم کنیم و در اختیارشان قرار دهیم. اگر آنها به شکل آنلاین به نیازهای خود برسند باز هم به شما مراجعت خواهند داشت.

کریستوفر جونز / مؤسس و مدیر عامل اجرائی، LSEO

تمام چیزی که در سئو انجام می‌شود، مهندسی معکوس فرآیندی است که باعث رونق کار غول‌های تجارت الکترونیک شده است. اگر می‌خواهید در کسب و کارتان پیشرفت داشته باشید باید از یک ابزار تحلیلی برای به دست آوردن اطلاعاتی که در رقابت تجاری شما مفید است، استفاده کنید. مثلا لینک‌های ورودی، پسوند دامنه و رنکینگ رقبای خود را پیدا کنید.

با در دست داشتن اطلاعات رقابتی، گام بعدی استفاده از استراتژی‌های شناخته شده سئو، مانند تولید محتوا و ساخت لینک، می‌باشد. در این صورت، شما هم مانند سایت‌های سرشناس، در کسب و کارتان پیروز خواهید بود.

جولی جویس / صاحب و سرپرست بهره‌برداری، Link Fish Media Inc.

سئو همان تعریفی را دارد که در گذشته داشت: تلاش برای بالا بردن رنکینگ و افزایش ترافیک. چیزی که در گذر زمان تغییر کرده این است که ما اکنون متوجه شده‌ایم بهینه‌سازی زیاد به اندازه بهینه‌سازی کم مخرب است. ما بیشتر از آنکه روی موتورهای جستجوگر تمرکز کنیم، تلاش می‌کنیم تا سایت‌ها را کاربرپسند بسازیم. این کار شامل ساخت لینک هم می‌شود. بیشتر مشتری‌های ما خلاصه متوجه شده‌اند که لینک‌های خوب نه فقط باعث بالا رفتن رنکینگ می‌شود، بلکه باعث زیاد شدن ترافیک سایت هم خواهد شد.

مایکل کینگ / سرپرست مدیریت، iPullRank

سئو یک فعالیت بازاریابی چند وجهی است که باعث می‌شود سایت شما در موتورهای جستجو قابل رویت شود. این کار تلفیقی از توسعه، تولید متحوا و استراتژی‌های کارآمد بازاریابی است که اگر با ابتکار عمل همراه باشد موجب افزایش تعداد بازدیدکنندگان شما خواهد شد.

جرمی کناف / مدیر عامل اجرائی، Spartan Media

امروزه سئو، مخصوصا در آن بخشی که مربوط به ساخت لینک می‌شود، احتیاج زیادی به روابط عمومی در دنیای دیجیتال دارد. اگر سایت‌های معتبر به سایت شما لینک دهند، شما نیز اعتبار پیدا خواهید کرد.

موتورهای جستجوگر عملکرد خوبی در مقابل لینک‌های بی‌کیفیت و پولی داشته‌اند. اکنون اینگونه لینک‌ها بی ارزش محسوب می‌شود. و این باعث شده که صنایع رو به ارتباط با یکدیگر بیاورند، تا به این طریق لینک‌های مفیدی به خود جذب کنند. این بهترین اتفاقی است که در سال‌های گذشته، در این حوزه افتاده است.

کسی مارکی / مؤسس، Media Wyse

سئو، در ساده‌ترین شکل خود، با یک کلمه تعریف می‌شود: کارایی. به عنوان یک بازرس حرفه‌ای سایت، هدف من این است که کارایی سایت را برای بازدیدکنندگان آن بالا ببرم. موارد زیر در این کار اهمیت دارد.

  • آیا سایت حاوی سوالات و پاسخ‌های ارزشمندی برای بازدیدکنندگان است؟
  • آیا گوگل این سایت را به عنوان یک سایت با کیفیت در حوزه کاری مربوطه قبول می‌کند؟
  • اگر گوگل وجود نداشت باز هم مشتریان می‌توانستد این سایت را پیدا کنند؟

دبرا مستالر / رئیس، Alliance-Link

بهینه‌سازی وبسایت کمتر به معنی اصلاح عنوان و تگ‌ها و بیشتر به معنی شناخت سلیقه‌ مشتریان است. آیا در اینجا تغییری نسبت به گذشته مشاهده می‌شود؟ آیا ساخت لینک هدر دادن زمان است؟ خیر. فاکتورهای قدیمی سئو هنوز هم کارایی دارند. ساختن لینک و کار بر روی محتوا از اصلی‌ترین مسائل در بالا بردن رنکینگ سایت است.

ولی گوگل در حوزه ماشین لرنینگ پیشرفت چشمگیری داشته و انتظار می‌رود که در آینده نیز شاهد پیشرفت زیادی در این زمینه باشیم. در این شرایط، سئوکاران هم باید زمان زیادی را به تحلیل داده‌ها و شناخت رفتار موتورهای جستجوگر در پلتفرم‌های گوناگون، اختصاص دهند. در این صورت می‌توان محتوایی تهیه کرد که هم بر کابر هم بر موتور جستجوگر تاثیر مثبت داشته باشد. و این به نوبه خود منجر به بالا رفتن ترافیک و رنکینگ سایت می‌شود.

در حالی که شناخت الگوریتم‌های گوگل، کلید پیشرفت سایت‌ها در سال‌‌های آینده است، لازم است تا سئوکاران برنامه‌های بازاریابی مشخصی برای ارتباط با مشتری تهیه کنند. کاهش وابستگی به گوگل در بالا بردن ترافیک و فروش سایت، بازاریابی هوشمند است.

جاش مک‌کوی / سرپرست استراتژی بازاریابی دیجیتال، Vizion Interactive

در سئو باید مطالعه زیادی روی رفتار و خواسته‌های مشتریان داشته باشیم. محتوای سایت شما باید طوری طراحی شود که کاربران در زمانی که در فاز جستجوی اطلاعات هستند با سایت شما رو به رو شوند.

جس مک‌دونالد / سرپرست سئو، Geek Powered Studios

سئو به معنی کمک به سایت برای در دسترس بودن آن در تمام اینترنت است، و نه فقط بالا رفتن رنکینگ آن در موتورهای جستجو. امروزه بیش از هر زمان دیگری لازم است تا هنگام کار بر روی سئو، مشتری‌ها را مد نظر داشته باشیم. همه چیز در سایت، از محتوا گرفته تا لینک‌ها، باید طوری ساخته شود که تاثیر خوبی بر مشتری داشته باشد.

کوری موریس / نائب رئیس بازاریابی، Voltage

سئو را، از بسیاری از جنبه‌ها، می‌توان زمینه‌ای تشکیل شده از دانش و تجربه دانست. در طول سال‌های گذشته این حوزه ارتباط زیادی با سایر کانال‌های بازاریابی دیجیتال پیدا کرده و این مسئله به نوبه خود باعث بهبود محتوای سایت‌ها شده است. از آنجایی که بازاریابی در دنیای کنونی بیشتر دیجیتالی می‌باشد، سئو جایگاه ویژه‌ای پیدا کرده است و توجه زیادی به آن می‌شود.

برینی مولر / معمار محتوا و سئو، Moz

سئو پایه‌های گذشته خود را حفظ کرده ولی مسائلی از قبیل سفارشی سازی، ماشین لرنینگ و بهبود هویت به آن اضافه شده است. امروزه گوگل اطلاعات کسب و کار شما را از منابعی خارج از سایت شما پیدا می‌کند، بنابراین در سئو لازم است که هم به بهینه‌سازی درون سایتی و هم برون سایتی توجه شود.

بروک موری / یکی از مؤسسان، + seoplus

از نظر من، سئو تلاش مداوم و امتحان کردن روش‌های جدید برای بهتر شدن است. در اینجا لازم است که شما شوق زیادی برای یادگیری داشته باشید.

ترسی از امتحان کردن ابزارهای جدید، مانند ابزارهایی که کلیدواژه‌ها را برای شما جستجو می‌کند یا ابزار ردیابی و غیره، نداشته باشید. شما می‌توانید اطلاعات زیادی از این ابزارها کسب کنید و از آنها برای پیشرفت کار خود استفاده کنید. هر چیزی را که می‌توانید، اتوماتیکی کنید و خودتان به فکر کارهای جدید باشید. این راه پیشرفت در صنعتی است که با سرعت زیاد در حال رشد می‌باشد.

سئو به سرعت در حال پیشرفت است. اگر یک لحظه از آن غافل شوید، از دور رقابت خارج خواهید شد. دیگر تنها موتور جستجو حائز اهمیت نیست. در واقع مهمترین چیز بهینه‌سازی سایت برای بازدیدکنندگان می‌باشد.

لی ادن / مدیر عامل اجرائی، TopRank Marketing

سئو روشی تکنیکی است که محتوای سایت را با سلیقه مشتریان همسو می‌کند. اگر محتوا قابل جستجو باشد می‌توان بر روی کیفیت آن کار کرد و آن را به ”بهترین سایت ممکن“ تبدیل کرد.

بیو پدرازا / مدیر ارشد بازاریابی دیجیتال، Forthea Interactive

صرف نظر از اینکه در چه سالی قرار داریم، سئو همگام با مردم در مسیر جستجوی آنها برای نیازهایشان در حال حرکت است.

هنوز هم مسئله بهبود رنکینگ سایت در موتورهای جستجو مطرح است، ولی تعداد این موتورهای جستجو زیاد است و روش‌هایی که آنها به کار می‌گیرند، متفاوت می‌باشد. ولی ما می‌خواهیم از تمام این سایت‌ها، با هر روشی که جستجو در آن اتفاق می‌افتد، ورودی دریافت کنیم. این ورودی‌ها از هر جایی که باشند باعث پیشرفت سایت می‌شوند.

چاک پرایس / مؤسس، Measurable SEO

در سئو همه چیز را بازخورد کاربران تعیین می‌کند. کاربران باید تجربه مثبتی از سایت شما داشته باشند. و برای این منظور لازم است محتوای سایت شما مفید باشد. همچنین داشتن لینک‌های ورودی از سایت‌های مرتبط با کار شما در بهتر شدن رنکینگ سایت نقش مهمی دارد.

بریدجت رندولف / مشاور آزاد

امروزه در سئو، بیش از گذشته، احتیاج دارید که مشتری‌ها و نیازهای آنها را درک کرده و محتوای خود را طوری طراحی کنید که آنها را به خود جذب کنید. امروزه جستجو، بسیار سفارشی شده انجام می‌شود و لازم است بهینه‌سازی برای شخص مشتری و نه فقط برای الگوریتم‌های جستجو انجام شود.

سازگاری روش جستجوی گوگل با دنیای واقعی، اتفاق جالبی است که در سال‌های گذشته افتاده است. این مسئله مخصوصا برای کسانی که به مطالعه رفتار مردم علاقه‌مند هستند، جذاب است.

با وجود تغییرات زیادی که هر ساله در تکنولوژی می‌افتد، اصول پایه‌ای سئو تغییری نکرده است. ما هنوز در تلاشیم تا:

  • گوگل به محتوای سایت ما دسترسی داشته باشد.
  • گوگل متوجه شود که سایت ما در چه زمینه‌ای فعالیت می‌کند و چه مسائلی در آن گفته می‌شود.
  • مردم هم با اهداف سایت ما آشنا باشند.

منتظر نباشید که این اصول با گذر زمان تغییر زیادی بکند.

آدام ریمر / مدیر عامل اجرائی، Adam Riemer Marketing

سئو نسبت به گذشته تغییری نکرده است. تنها در کدزنی، وسایلی که باید بهینه‌سازی برای آنها انجام شود و (تا حدی) تگ‌ها تغییراتی رخ داده است. شما باید پاسخگوی نیازهای مشتریان باشید و فضای جذابی را برای آنها تهیه کنید. همچنین باید تلاش کنید تا لینک‌های ورودی به سایت شما افزایش یابد.

اگر پیش از این کدها و محتوای خود را آپدیت می‌کردید و ظاهر کاربرپسنی برای سایت خود می‌ساختید، امروز می‌دیدید که تنها تغییر لازم، سازگاری سایت با وسایل الکترونیکی جدید است.

دیو رورر / مؤسس، NorthSide Metrics

اگر می‌خواهید در بازاریابی به موفقیت برسید باید به طور مستمر بر روی سئو کار کنید. سئو سایت شما را قوی‌تر می‌کند و تاثیر آن با استفاده کردن از تاکتیک‌ها و استراتژی‌های جدید بیشتر می‌شود. امروزه لازم است که سئو به کار روزانه شما تبدیل شود.

الی شوارتز / مدیر بازاریابی، SurveyMonkey

سئو فرآیند افزایش ترافیک انسانی از طریق تولید محتوا و بهینه‌سازی صفحات سایت است؛ به طوری که با نیازهای کاربران در تطابق باشد. امروزه الگوریتم‌های جستجو با بهره‌گیری از هوش مصنوعی بسیار شبیه به فرآیند درک انسان شده‌اند. بنابراین در همه قسمت‌های سئو باید توجه ویژه‌ای به کاربران داشته باشیم.

کریس شرمن / شریک و نائب رئیس، Third Door Media

سئو همان معنی سال 1997 را می‌دهد. همان موقعی که من شروع به نوشتن در مورد آن کردم. به طور ساده می‌توان در تعریف سئو گفت: ساخت محتوای خوب و قابل خواندن که خوانندگان دوست داشته باشند آن را منتقل کنند و به اشتراک بگذارند.

البته جزئیاتی هم در این خصوص وجود دارد که لازم است توسط متخصصان آن توضیح داده شود. ولی هیچ چیز جادویی و عجیب و غریبی در کار نیست. همه مهارت‌های لازم را می‌توان با مطالعه و تمرین فرا گرفت.

در اینجا مقایسه با علوم کامپیوتر مفید می‌باشد. متخصص باهوش در علوم کامپیوتر کسی است که در نوشتن الگوریتم‌ها ابتکار داشته باشد، ولی ضرورتی ندارد که یک کدنویس خوب باشد. کدزن‌ها برای پیشبرد کار خود احتیاج به الگوریتم‌های مناسب دارند.

هیچ وقت ملاقاتی را که در سال 2001 با گوگل داشتم فراموش نمی‌کنم. در آنجا شخصی که با وی ملاقات داشتم گفت: «از این به بعد اجازه نمی‌دهیم لری و سرجی [مؤسسان گوگل] به کدها دست بزنند. خیلی خطرناک است.» این جمله به اندازه کافی بیانگر مطلب است.

سئو چیست از نظر گرند سیمونز / نائب رئیس بازاریابی از طریق جستجو، Homes.com

از سرعت و قابل دسترس بودن سایت گرفته تا رضایت مشتری، سئو یک شاخه مشتری محور است که به درک و مهارت در موارد زیر احتیاج دارد:

  • کاربر از کجا و چگونه در حال جستجو است.
  • کاربر برای چه جستجو می‌کند و چطور به خواسته‌اش می‌رسد.
  • چگونه کاربران خود را راضی نگه داریم.

همه موارد بالا را باید با طراحی و توسعه خوب همراه کنیم.

بیل اسلاوزکی / مدیر پژوهش سئو، Go Fish Digital

در سال‌های گذشته، سئو تغییرات زیادی داشته است. برای مثال استفاده از داده‌های ساختار یافته در وبسایت و نقشه سایت XML نشان می‌دهد که موتورهای جستجوگر برای تهیه نتایج جستجو به دنبال محتوایی می‌گردند که برای ماشین قابل خواندن باشد.

سئو کاران می‌توانند اطلاعات زیادی را از خود گوگل و با استفاده از Google Search Console تهیه کنند. در اینجا اطلاعاتی از قبیل میزان سازگاری متن با موبایل یا مقدار ساختار یافتگی داده‌ها قابل رویت است. همچنین اپلیکیشن Google Analytics هم برای تحلیل داده‌های گوگل به سئوکاران کمک می‌کند.

ما هنوز هم PageRank را به عنوان یک فاکتور مهم در رتبه‌بندی سایت می‌شناسیم. ولی لازم است بدانید که گوگل در حال حاظر از یک متد یادگیری ماشینی به اسم RankBrain، برای این کار استفاده می‌کند. روش RankBrain کمک می‌کند که موتور جستجو، درک بالاتری از جستجوی کاربران به دست آورد و کمک بیشتری به آنها بکند.

کار عمده من برای بهینه‌سازی وبسایت شامل بالا بردن کارایی از طریق بالا بردن سرعت و بهتر کردن ظاهر سایت، صفحه‌بندی، استفاده از لینک‌های کانونی و طراحی سایت است. من تلاش می‌کنم که جستجوگر بر روی لینک سایت کلیک کند.

با توجه به فاکتورهایی که برای رتبه‌بندی سایت در گوگل تعیین شده است، ما نیز سعی می‌کنیم تا سایت کارآمد، قابل اعتماد و معتبر بسازیم. گوگل از پیمانه‌ای برای سنجش اعتبار سایت استفاده می‌کند و اگر اعتبار سایت از حد مجاز پایین‌تر باشد، در صفحه نتایج خود، آن سایت را با یک سایت معتبر جای‌گزین می‌کند.

امروزه اعتبار یک فاکتور بسیار مهم در سئو محسوب می‌شود. بسیار بسیار مهمتر از لینک‌های ورودی به سایت.

آلیدا سولیس / مشاور بین المللی سئو، Orainti

سئو فرآیند بالا بردن مشاهده‌پذیری سایت است تا بتواند با مشتریان خود ارتباط برقرار کند.

شاری تورو / مؤسس و مدیر سئو، Omni Marketing Interactive

سئو بهینه‌سازی پرونده‌های دیجیتالی برای مردمی است که از موتورهای جستجوگر استفاده می‌کنند. در سئو لازم است که هم با کاربران و هم با تکنولوژی رابطه داشته باشیم.

مردم با سوال و جستجو به چیزهایی که نیاز دارند دست پیدا می‌کنند. در ساختار لانه زنبوری که پیتر مورویل (Peter Morville) برای گرایشات و احساسات کاربران تهیه کرده است، سئو در خانه “Findable” قرار می‌گیرد.

سئو چیست؟ تعریف 60 متخصص از سئو

سئو تنها برای بالا بردن رنکینگ سایت در گوگل نیست.

سئو چیست از نظر باس فن دن بلد / مؤسس، Speak with Persuasion

سئو کاملا به بلوغ رسیده است و برای داشتن سئو مناسب، سایت شما باید در بسیاری از جنبه‌ها بررسی شود. لازم است که در سئو به مشتریان خود توجه کنید و مشخص کنید که بهینه‌سازی برای چه دسته از افرادی انجام می‌شود.

سئو در همه جا هست و مدیران باید مطمئن شوند که سئو در همه قسمت‌های یک مجموعه رعایت می‌شود.

جنیفر فن ایدرزتاین / استراتژی پرداز ارشد، Overit

سئو همه جنبه‌های یک کسب و کار را در بر می‌گیرد. دلیل آن هم ارتباط سئو با اطلاعات مربوط به کسب و کار است. امروزه در سئو لازم است که از مکانیزم جستجو آگاهی داشته باشیم. این شامل تحلیل جستجوی مردم، اینکه به دنبال چه چیزی هستند و چه چیزی را پیدا می‌کنند، می‌شود. در کنار این باید درک کنیم که موتورهای جستجوگر چگونه کار می‌کنند، چطور اعتبار یک سایت را می‌سنجند و به چه صورتی از محتوای سایت ما برای خدمات به کاربران استفاده می‌کنند.

همه اینها به این معنی است که باید تعریف خود را از جستجو بسط دهیم. جستجو کانالی است که کاربران با استفاده از آن به دنبال کالا، خدمات و اطلاعات می‌گردند. ولی این جستجو تنها در موتورهای جستجوگر اتفاق نمی‌افتد. جستجو ممکن است در پلتفرم‌های اجتماعی یا درون خود سایت شکل گیرد.

داده‌های مرتوط به جستجوها بینش ما را نسبت به رفتار انسان‌ها گسترش می‌دهد. شناخت این رفتارها در کنار سایر اطلاعات کاری به ما کمک خواهد کرد تا استراتژی‌های بازاریابی جدیدی بسازیم.

فرانک واتسون / مدیر عامل اجرائی، Kangamurra Media

سئو در طول زمان تغییر کرده است. همانگونه که روش استفاده ما از اینترنت عوض شده است. تلفن همراه، جستجوی صوتی و جستجوی محلی نسبت به چند سال پیش گسترش زیادی پیدا کرده است. توجه به این مسائل، و آگاهی از تاثیر schema و فشار گوگل برای استفاده از HTTP موضوعاتی هستند به ما در بهبود بخشیدن به رنکینگ سایت کمک می‌کنند.

میندی واینشتاین / مؤسس و مدیر عامل اجرائی، Market MindShift

سئو چیزی بیشتر از جذب لینک و تولید محتوا می‌باشد. در سئو باید به کل ساختار وب توجه داشته باشید:

  • آیا اسم شما در سایت‌ها و مجلات آنلاین معروف آورده شده است؟
  • آیا مردم محتوای شما را به اشتراک می‌گذارند و درباره شما صحبت می‌کنند؟

ولی چیزی که در طول زمان تغییر نکرده احتیاج به سایتی سازگار با موتورهای جستجو است که به خوبی بهینه‌سازی شده باشد و خطای تکنیکی در آن وجود نداشته باشد.

املی ویلسون / مدیر بازاریابی محتوا، Market MindShift

در ابتدا، هدف سئو کمک به گوگل بود. ولی امروزه هدف خدمت به مشتری است و از همین طریق می‌توان به گوگل برای پیدا کردن سایت ما کمک کرد. برای خدمت به مشتری کارهای متفاوتی از جمله بالا بردن سرعت سایت و تولید محتوای مفید انجام می‌شود. اگر مشتری خود را خوشحال کنید، گوگل آنقدر باهوش است که این را بفهمد و با بالا بردن رنکینگ سایتتان به شما جایزه دهد.

قبلا سئو به گونه‌ای بازی دادن سیستم بود. ولی اکنون، سئو بازاریابی خوب با مقداری جزئیات تکنیکی می‌باشد.

سئو چیست از نظر راب وودز / مشاور سئو، Riseform Digital Marketingt

امروزه تعریف سئو سخت شده است. چون با بسیاری از تکنیک‌های بازاریابی در هم آمیخته است. در گذشته کارهایی که برای سئو انجام می‌دادیم، برای خود سئو بود (مانند ساخت لینک، بهینه‌سازی محتوا، تولید محتوا فقط برای موتورهای جستجو و غیره) ولی اکنون در سئو تلاش می‌شود تا سایت معتبری ساخته شود که پاسخگوی نیاز کاربران باشد.

با توجه به حظور موبایل‌ها و داده‌های معنایی، کارهای تکنیکی در سئو بسیار پیچیده شده است. از طرف دیگر، امروزه موتور جستجو بهتر می‌تواند نیاز مشتری را بشناسد و کاربر را به سایت مناسب جهت رفع آن نیاز هدایت کند. در اینجا اهمیت بهینه‌سازی سایت، یا مسائلی از قبیل لینک‌های ورودی به سایت کم می‌شود. این روند تغییر که در موتورهای جستجوگر شکل گرفته، در آینده نیز ادامه پیدا خواهد کرد.

سئو چیست از نظر تونی رایت / مدیر عامل اجرائی و مؤسس، WrightIMC

پاسخ دادن به سوال «سئو چه چیزی نیست؟» آسان‌تر است. سئو جادو نیست. سئو متعلق به کسی نیست. سئو یک تاکتیک خودکفا نیست. و سئو آسان نیست.

دفتر کار ما در مورد بساری از زمینه‌های مربوط به کسب و کار مشاوره می‌دهد، زیرا سئو با تمام این زمینه‌ها ارتباط دارد. وقتی متوجه مشکلی می‌شویم، مشتریان از ما انتظار دارند که راه حلی برای آن ارائه دهیم. حتی اگر این خطا ارتباطی به حوزه کاری ما نداشته باشد. ما باید در موارد زیادی مانند فروش، حسابداری، امنیت، سرویس‌دهی به مشتریان و غیره مشاوره دهیم. سئو یک زمینه مشاوره‌دهی جدید برای ما فراهم کرده است. زنده باد سئو.

سئو چیست از نظر ولس یو / تحلیلگر سئو، Williams-Sonoma

سئو همان معنی گذشته را می‌دهد: ساخت وبسایتی که توسط موتورهای جستجوگر قابل خواندن و قابل درک باشد. ولی چیزی که هر سال تغییر می‌کند این است که ما چطور این کار را انجام می‌دهیم. به همین خاطر وقتی یک تکنولوژی جدید وارد بازار می‌شود سئو هم تغییر می‌کند.

درک رفتار کاربران و فراهم کردن محیطی مناسب برای آنان، بیشتر مسائل مربوط به سئو (اگر نگوییم همه آنها) را حل خواهد کرد.

منبع: Search Engine Journal

امیدواریم که از مقاله ” سئو چیست ” لذت برده باشید

نظرات خود را با ما در بخش نطرات در میان بگذارید

شاد باشید.

5 1 رای
امتیازدهی به مقاله

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا