آموزشدامنه

مراحل انتقال دامنه ملی (ir) به نت‌افراز

How to Transfer ir Domain to Netafraz

فرآیند انتقال دامنه‌ ملی ir ، مقداری با انتقال دامنه‌ی بین المللی متفاوت است. بدین صورت که قبل از انتقال دامنه‌ی ملی به نت‌افراز، لازم است تا ابتدا در پنل کاربری ایرنیک (مرکز ثبت دامنه کشوری ایران)، تغییراتی بدهیم.

همچنین پس از انتقال، به مدت یک سال، دامنه‌ی شما تمدید می‌شود. یعنی با انتقال دامنه، مهلت سررسید آن نیز از آخرین تاریخ انقضا، به مدت یکسال اضافه خواهد شد.

در اصل، با انجام فرآیند انتقال دامنه IR. به نت افراز، دامنه‌ی شما تمدید می‌شود. اما تغییری در مالکیت دامنه‌ی شما ایجاد نمی‌شود.

برای تغییر مالکیت دامنه‌ی IR می‌توانید آموزش زیر را مشاهده کنید:

آموزش تغییر مالکیت دامنه آی آر در ایرنیک

در این مقاله قصد داریم نحوه‌ی انتقال دامنه‌ی ملی ir به نت‌افراز را به صورت کامل بیان کنیم. پس با ما همراه باشید.

قبل از انتقال دامنه آی آر به نت افراز، چه تنظیماتی باید انجام شود؟

به دلیل آنکه فرآیند انتقال دامنه، همراه با تمدید است، بنابراین لازم است تا اجازه‌ی تمدید از سمت نت‌افراز را صادر کنید. این تنظیمات باید از طریق پنل دامنه‌ی شما در ایرنیک انجام شود که شامل موارد زیر است:

تنظیمات تغییر رابط مالی به نت‌افراز قبل از انتقال دامنه:

بدین منظور، ابتدا وارد پنل کاربری ایرنیک شوید.

از بخش “دامنه‌های من” بر روی دامنه‌ای که می‌خواهید به نت‌افراز منتقل کنید کلیک کنید.

دامنه‌ای که قصد انتقال آن به نت افراز دارید را انتخاب کنید

سپس بر روی “تغییر رابط‌ها” کلیک کنید.

 

کلیک بر روی تغییر رابط ها در ایرنیک

از این بخش لازم است تا رابط مالی را، ne346-irnic تنظیم کنید. تنظیم رابط مالی این امکان را به شما می‌دهد که در صورت تمایل، تمدید دامنه توسط نت‌افراز انجام شود.

همچنین اگر قصد دارید که در آینده، امکان تغییر “نیم‌سرور” از طریق پنل کاربری نت افراز را داشته باشید، “رابط فنی” را نیز انتخاب و مقدار ne346-irnic را داخل آن بخش قرار دهید.

 

تغییر رابط های مالی در ایرنیک

 

 

چگونه دامنه‌ IR خود را به نت‌افراز منتقل کنیم؟

در صورتی که دامنه‌ی خود را قبلا منتقل نکرده‌اید، پس از آنکه مراحل قبلی را به صورت کامل انجام دادید، لازم است تا فرآیند انتقال دامنه به نت‌افراز را انجام دهید. بنابراین، ابتدا وارد پنل کاربری نت‌افراز شوید. سپس از بخش “دامنه‌ها” گزینه‌ی “انتقال دامنه به ما” را انتخاب کنید.

انتقال دامنه به ما را انتخاب کنید

نام دامنه‌ی ملی خود را به صورت کامل وارد کنید. (برای دامنه‌ی ملی، نیاز به وارد کردن کد انتقال نمی‌باشد.) سپس بر روی افزودن به سبد خرید کلیک کنید.

نام دامنه ی ملی خود را وارد کنید

در این بخش لازم است “شناسه ایرنیک” خود را وارد کنید.

همچنین اگر که هاستی را برای دامنه‌ی خود در نظر نگرفته‌اید، می‌توانید با کلیک بر روی “[هاستینگ ندارید! برای افزودن کلیک کنید]” نسبت به سفارش هاست خود نیز اقدام کنید. در غیر این صورت بر روی ادامه کلیک کنید.

شناسه ی ایرنیک خود را برای انتقال دامنه به نت افراز وارد کنید

در این بخش، پس از مشاهده‌ی صورتحساب خود، بر روی تکمیل سفارش کلیک کرده و در ادامه نیز با تایید اطلاعات، نسبت به پرداخت صورتحساب خود اقدام کنید.

 

تکمیل سفارش انتقال دامنه ir در نت افراز

 

پس از پرداخت صورتحساب، دامنه‌ی شما برای بررسی، برای دپارتمان “امور دامنه‌ها” ارسال شده و توسط مسئولین این بخش بررسی می‌شود. در صورت تایید انجام موارد فوق، در اسرع وقت، دامنه تمدید و منتقل می‌شود.

کلام پایانی:

به صورت خلاصه، انتقال دامنه‌ی آی آر، مشابه با انتقال دامنه‌ی بین المللی نبوده و فقط اجازه‌ی تمدید را توسط نت‌افراز که بعنوان نماینده‌ی مجاز در نظر می‌گیرید، می‌دهد.

بنابراین، لازم است تا حتما قبل از انجام سفارش، نسبت به انجام تنظیمات مربوطه در ایرنیک، اقدام کنید. البته توجه داشته باشید که با انتقال دامنه، مالکیت آن تغییر پیدا نمی‌کند و شما می‌توانید از طریق آموزش زیر نحوه‌ی انتقال مالکیت دامنه در ایرنیک را مشاهده کنید.

آموزش تغییر مالکیت دامنه در ایرنیک

امیدوارم که این آموزش برای شما مفید بوده باشد.

شاد و پیروز باشید.

4.1 14 رای ها
امتیازدهی به مقاله

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

8 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تهامی عباس
1 سال قبل

سلام، خب اگه دامنه ای قبلا از شما گرفته ایم و چند وقت پیش هم در ایرنیک ثبتش کردیم، زدن همون شناسه کفایت میکنه ؟!

امیر عباس حبیب پور
3 ماه قبل

سلام خسته نباشید وقتتون به خیر, من سایتی دارم که میخام دامنه خودم رو به نت افراز انتقال بدم, دامنم ir هستش, ولی روی سایتم یک هاست فعال هستش, اگر من دامنه رو انتقال بدم به شما و نیم سرور هاشم تغییر بدم, هاست فعلی من به خاطر تغییر نیم سرور ها غیر فعال میشه که نتونه به دامنه متصل بشه یا نه, چون من میخام هاستم غیر فعال بشه و دامنه رو گم بکنه, و یک هاست جدید از داخل شرکت شما بخرم و یک سایت وردپرسی راه اندازی کنم و همه چیز از اول شروع کنم روی سایتم, سایت فعلیم کدنویسی شده هست.(دامنه و هاست فعلیمم از دو شرکت مختلف گرفتم و به هم وصل کردم)

شاهرخ
12 روز قبل

من که دامنه رو یه بار خریدم. برای انتقال به نت افراز دوباره باید از نو هزینه رو پرداخت کنم؟

عرفان مهمدی
1 روز قبل

سلام وقتتون بخیر
من اول اومدم کار انتقال رو انجام دادم هزینش رو هم دادم. بعدش این آموزش رو دیدم و متوجه شدم رابط مالی رو به ایرنیک تغییر ندادم. چیکار باید کنم؟

دکمه بازگشت به بالا