مقالاتسئو

با شش موتور جستجوگر اینترنتی پرطرفدار در جهان آشنا شوید

About The Top Six Search Engines

بعضی اوقات بهتر است که چشم بندهایمان را برداریم تا هزاران فرصت های دیگری که در جهت بهینه سازی و تبادل اطلاعات دقیق پیش روی ما قرار گرفته است را مشاهده کرده و از آن استفاده کنیم.

در حالیکه ما در حال جدال هر روزه برای قرار گرفتن در صفحه اول گوگل و لینک اول آن هستیم، ممکن است فرصت های زیاد دیگری را از دست بدهیم.

بیاید نگاهی به شش موتور جستجو برتر بیاندازیم و آنها را با هم مقایسه کنیم :

1 . گوگل Google :

با شش موتور جستجوگر اینترنتی پرطرفدار در جهان آشنا شوید

با دارا بودن 75 درصد از سهم بازار سرچ در جهان، کمتر پیش می آید که بخواهیم خواننده ای را با گوگل آشنا کنیم. مشخصا کاملا واضح است که گوگل، در صدر هر لیست مربوط به موتورهای جستجو قرار دارد.

مقالات مرتبط: آمار خیره کننده بهینه سازی موتور های جستجو ( SEO )

این موتور جستجو به عنوان یک پروژه تحقیقی توسط سرجی برین و لری پیج، درسال 1999 ساخته شد. آنها خواستار فروش موتور خود به شرکت اکسایت درسال 1999 با مبلغی هنگفت معادل 750 هزار دلار بودند. اما این پیشنهاد پذیرفته نشد و گوگل را درصدر جدول بدنام ترین بیزنس ها قرار داد. شرکت مادر گوگل یعنی آلفابت، امروزه معادل 650 میلیارد دلار، ارزش دارد.

جدا از ارائه نتایج سرچ مربوط به خود، گوگل نتایج سرچ تعداد بسیاری از موتورهای جستجو دیگر را فراهم می کند، برای مثال: مورد با سابقه ای چون  Ask.com.

مزایا و معایب

یکی از دلایلی که در رتبه بندی گوگل در صدر جدول موثر بوده، پتانسیل ترافیک حجیمی است که گوگل ایجاد می کند. اما این مسئله یک مشکل هم دارد و آن این است که همه خواستار این ترافیک هستند، از این رو سرچ ارگانیک پر رقابت ترین، و سرچ های پرداختی از جاهای دیگر گران تر هستند.

در نت افراز و سرویس های هاست ( مثل هاست ارزان لینوکس) سرعت دسترسی موتورهای جستجو از اهمیت بالایی برخوردار است. رول های امنیتی و اختصاصی لحاظ شده در فایروال های نت افراز نیز جهت دسترسی سریع تر بات های موتور های جستجو لحاظ شده است.

بسیاری از افراد بر این باور هستند که گوگل، جست و جو گران را از کلیک روی سایت، رفع مستقیم نیازهایشان و دسترسی مستقیم به گوگل از طریق اسنیپت ها دور کرده است و  با کاهش تعداد نتایج سرچ در صفحه اول، باعث افزایش سرچ های پرداختی شده؛ برای مثال، افزایش تب و تاب رقابت و در مقابل کاهش ارزش پاداش رقابت پردازی.

2 . یوتیوب YouTube :

با شش موتور جستجوگر اینترنتی پرطرفدار در جهان آشنا شوید

یوتیوب در سال 2005 توسط کهنه کاران « PayPal » پایه گذاری شد و سال بعد توسط گوگل خریداری شد (  همین باعث شد تا گوگل روی دو موتور جستجو برتر لیست ما، کنترل کامل داشته باشد.)

یوتیوب بیشتر از یک و نیم میلیارد کاربر فعال در ماه داشته، و حدود یک میلیارد ساعت ویدئو دراختیار کاربران می گذارد

اگر کنجکاو هستید که بدانید چه ویدئویی برای اولین بار دریوتیوب به اشتراک گذاشته شد، باید بگوییم کلیپی 19 ثانیه ای از مدیر عامل یک باغ وحش است ( با حدود 41 میلیون تعداد بیننده. )

نکات مثبت و منفی

درست همانند گوگل، برای یوتیوب هم می توان ترافیک بالایی درنظر گرفت، همچنین می توان آن را به عنوان تله بازاریاب ها هم دانست!

استفاده از یوتیوب در تولید ترافیک را نمی توان برای دستیابی به موفقیت دست کم گرفت. البته با آپلود بیش از 300 ساعت ویدئو در دقیقه، قد علم کردن میان این همه ترافیک و تبلیغات، چالش برانگیز خواهد بود.

با وجود موقعیت های هزینه پرداز کلمات تبلیغاتی ( Adword ) گوگل، این پیشرفت و موفقیت می تواند هزینه نسبتا هنگفتی را به شما تحمیل کند.

با وجود این، اگر که بتوانید جوامع و گروه هایی را که در یوتیوب تحت پوشش کمپین های فوق العاده ای مثل GoPro و BlendTec هستند بیابید، می توانید با هزینه بسیار پایین تر، بصورت فوق العاده مورد توجه و دید همگان قرار بگیرید.

3 . آمازون Amazon :

با شش موتور جستجوگر اینترنتی پرطرفدار در جهان آشنا شوید

آمازون یکی از شش موتور جست جو پر طرفدار است که در سال 1995 راه اندازی شد از این رو به عنوان یکی از اولین کمپانی های بزرگی که توانست محصولات را بصورت آنلاین بفروشد، شناخته می شود. در ابتدا، آنها کار خود را با فروش کتاب شروع کردند ولی کسب و کارشان سریعا گسترش یافت. در سال 1999، پایه گذار ” جف بزوس “، جایزه شخص سال مجله تایمز را برای گسترش و عمومی سازی خرید آنلاین، از آن خود کرد.

سال قبل هم اعلام شد که نیمی از تمام سرچ های مربوط به خرید آنلاین، بدون استفاده و دخالت گوگل، در آمازون انجام شده است.

در این شرایط از یک چیز می توان مطمئن بود و آن افزایش آمار و ارقام روز افزون آمازون در حال و آینده است.

نکات قوت و ضعف

نکات قوت آن همانند گوگل، در مقیاس مشخص و نسبتا برابری است. آمازون بهترین مکان برای معرفی کسب و کار است.

در واقع، بعضی افراد پیشنهاد می دهند که اینکار را درگوگل، با استفاده از هزاران محتوا و توضیحات در مورد محصولتان انجام دهید، ولی زمانی که شما این کار را در آمازون انجام می دهید، دیگر نیازی به تبادل اطلاعات و آن همه معرفی و محتوا ندارید.

 

4 . بینگ Bing :

با شش موتور جستجوگر اینترنتی پرطرفدار در جهان آشنا شوید

بینگ به عنوان پاسخ مایکروسافت به گوگل در سال 2009، با سرچ MSN، تعویض شد.

بعد از شروع با در اختیار داشتن تنها 8.4 درصد سهم سرچ در بازار، توانست به رشد 10 درصدی برسد و هنگام تقویت سرچ یاهو، تا 28.1 درصد هم ارتقا یافت. در سال 2016، آنها قابلیت استفاده از AOL را در اختیار سایت هایی  که نتایج سرچ هایشان را تامین می کردند، گذاشتند.

این اقدامات آنها را به  یکی از مدعیان واقعی در این زمینه تبدیل کرد، به علاوه داده های جدیدی از سوی مایکروسافت ارائه داد که نشان می دهند آن ها 33 درصد از سرچ های کل ایالات متحده آمریکا را تحت پوشش خود دارند.

بینگ اقدامات زیادی را در زمینه تبلیغات برای رقابت با گوگل انجام داده است، برای مثال اضافه کردن ویژگی های جدیدی به تبلیغات مخصوص به خود یعنی ” تبلیغات بینگ ” ( تغییر ورودی  Adword ها به کیووردهای مرتبط به هم )، همچنین بهبود گزارشات برای حفظ استانداردهای سیستم ها و دریافت کمک از برخی مدیرانی که در زمینه Adword ها مطالعه داشته اند

مزایا و معایب

درحالی که بینگ حجم اشتراک گذاری کمتری نسبت به گوگل دارد، اما در بازارهای زیادی قابل احترام است.

در واقع الگوریتم های بینگ مانند گوگل پیچیده نیستند و این ویژگی باعث درک بهتر، پیش بینی بهتر، و بهینه سازی آسان تر آنها خواهد شد. هر چند نمی توان این موضوع را  برای بینگ نقطه قوت در نظر بگیریم، اما مطمئن هستیم که این ویژگی ها تا چند سال آینده، در بینگ باقی خواهند ماند.

بدلیل حجم کم ترافیک، تعداد متخصصانی که در زمنیه بهینه سازی موتور جستجو (SEO) فعالیت می کنند و در لیست 10 عنوان برتر رنکنگ قرار دارند هم کم است.

از لحاظ تبلیغاتی، تعداد سیستم های پیچیده کمتری برای سروکارداشتن با آنها وجود دارد، اگر چه که بینگ همواره درحال تلاش برای رسیدن به گوگل است. بدلیل حجم کمتر و آسان بودن استفاده از گروه و مجموعه Adword ها، اگر CPC کمتری داشته باشید، به راحتی میزان ترافیک شما کاهش خواهد یافت.

 

5.  بایدو Baidu :

با شش موتور جستجوگر اینترنتی پرطرفدار در جهان آشنا شوید

بایدو درسال 2000 راه اندازی شد. بایدو موتور جستجو داخلی چینی است که در چین بیش از 82 درصد سهم سرچ ها را شامل می شود. درحالی که گوگل با 0.61 درصد، و بینگ با 0.37 درصد در صدر جدول قرار می گیرند.

آنها سرمایه گذاری های بزرگی در زمینه هوش مصنوعی و طراحی ساختار انجام داده اند. ( بسیاری از افراد باید ازآنها تقلید کرده و یا با آنها رقابت کنند تا بتوانند بیشترین پتاسنیل رقابت پردازی و پول سازی کمپانی را به اجرا درآورند)

بیرون از چین، بایدو جلوه خاصی ندارد. در خود کشور چین، بیدو حدود 3.3 میلیارد سرچ را در روز پشتیبانی می کند.

مزایا و معایب

یکی از مشکلات بیدو این است که با استفاده از آن تنها به یک بازار یا مارکت دسترسی خواهید داشت. اما نقطه قوت آن این است که بازاری بزرگ و وسیع را در اختیار شما می گذارد.

با این حال،  بسیار مهم است که بدانید دسترسی به بازار چین مانند هیچ یک از مارکت های دیگر نیست ( که این نفرین SEO بین المللی است! ). شکل و شمایل، متون و سلایق، همگی متفاوت اند در رابطه با این مشتری ها دیگر و گوگل ترنسلیت نمی تواند کمکی به شما کند.

برای دسترسی به بازار چین از طریق بایدو، در تیم خود به کسی نیازمندید که هم به این زبان صحبت کند، و هم مارکتینگ را  در فرهنگ چین از  بر باشد ( نه کسی که تنها دو یا سه ترم کلاس زبان چینی رفته باشد).

درکل، الگوریتم های اصلی آن بسیار ساده تر از گوگل هستند و استفاده از سیستم های پرداخت بایدو زمانی که وارد چین شدید می توانند آسان تر باشند، البته اگر در خارج از کشور چین باشید، معامله های سختی در انتظار شماست.

6 . یاندکس  Yandex :

با شش موتور جستجوگر اینترنتی پرطرفدار در جهان آشنا شوید

یاندکس ریشه در پروژه ای برای ثبت اختراع دو توسعه دهنده روسی در سال 1990، توسط شرکت آرکادیا دارد.

عبارت یاندکس در سال 1993 طراحی و دامنه Yandex.ru درسال 1997 راه اندازی شد.

درسال 2011 در سازمان بورس نیویورک، آنها با عرضه سهام اولیه خود، توانستند پولی معادل با 1.3 میلیارد دلار دست و پا کنند که درآن زمان دررتبه دوم ( بعد از فروش سهام گوگل ) قرار می گرفتند. درحال حاضر، یاندکس حدود نیمی از سرچ های روسیه را تحت پوشش خود دارد.

نکات مثبت و نکات منفی

همانند بقیه موتورهای نسبتا کوچک ( در مقایسه با گوگل )، در یاندکس ترافیک کمتری مشاهده می کنید اما رقابت، چه از نظر ارگانیک و چه پرداختی، در این موتور جستجو آمار کمی دارد. الگوریتم های مورد استفاده در یاندکس نسبت به گوگل، پیچیدگی کمتری دارند و همین امر باعث می شود تا بهینه سازی آن آسان تر باشد.

و حالا اخبار منفی:

درحالیکه الگوریتم های یاندکس پیچیدگی کمتری دارند، اما بدلیل در نظر گرفتن عناصری مانند موقعیت جغرافیایی، فعالیت در آن را برای افراد خارجی ( غیر روسی ) دشوار کرده است.

سیستم پرداختی آنان برای هرکلیک، نسبت به گوگل، فیسبوک، و بینگ ارزان تر و انعطاف پذیری بیشتری دارد. برای مثال، برای هرکلیک روی کیوورد ” نت افراز” :d که در صدر نتایج قرار دارد، باید هزینه ای معادل با 55 دلار درگوگل خرج کنید،، اما در یاندکس این مقدار به 0.80 دلار می رسد. درست است که نت افراز کلمه ای فارسی است، اما معادل روسی همین کلمه تنها 1.02 دلار هزینه درپی خواهد داشت.

3.7 3 رای ها
امتیازدهی به مقاله
منبع
searchenginejournal

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا