نماد سایت نت افراز بلاگ

آموزش نصب گواهینامه SSL رایگان Let’s Encrypt

آموزش نصب گواهینامه SSL رایگان Let's Encrypt

آموزش نصب گواهینامه SSL رایگان Let's Encrypt

گواهینامه SSL امروزه یکی از مهم‌ترین بخش‌های هر وب‌سایت می‌باشد. بطوریکه بسیاری از مرورگرها در صورت عدم نصب این گواهینامه، اجازه ورود به وب‌سایت را به شما نمی‌دهند. در سال‌های اخیر شرکت‌هایی مانند Let’s Encrypt اقدام به ارائه گواهینامه SSL رایگان کرده‌اند. این گواهینامه‌ها از لحاظ اعتبار مقداری از گواهینامه غیر رایگان پایین‌تر می‌باشند اما مطمئنا نصب آن‌ها بهتر از نداشتن SSL است! نصب این گواهینامه شرایطی دارد که می‌توانید مشاهده کنید.

شرایط استفاده از گواهینامه Let’s Encrypt

نت‌افراز ارائه دهنده گواهینامه SSL به صورت رایگان و غیررایگان می‌باشد. همچنین با استفاده از دایرکت‌ادمین اختصاصی نت‌افراز، شما می‌توانید در سریع‌ترین زمان ممکن نسبت به نصب گواهینامه SSL خود اقدام کنید. در این آموزش قصد داریم به صورت ویدیویی و تصویری این آموزش را در اختیار شما قرار دهیم. پس با ما همراه باشید.

آموزش ویدیویی نصب گواهینامه اس اس ال رایگان Let’s Encrypt

آموزش تصویری نصب گواهینامه SSL رایگان

فعال کردن اس اس ال رایگان در دایرکت ادمین

برای فعال کردن اس اس ال رایگان، در صفحه اصلی دایرکت ادمین، بخش “گواهینامه های SSL” را انتخاب کنید.

بعد از ورود به این بخش، گزینه “ایجاد یک گواهینامه جدید” را فعال کنید. سپس به ترتیب، گزینه “گواهینامه رایگان و خودکار Let’s Encrypt را فعال کنید. سپس در بخش بعدی نام دامنه یا ساب دامین هایی که می‌خواهید اس اس ال آنها فعال شود را انتخاب کرده و در نهایت تغییرات را “ذخیره” کنید.

در پایان پیامی مبنی بر ذخیره صحیح گواهینامه به شما نمایش داده می شود.


 

سپس در سمت راست -> اولین گزینه، بر روی “دریافت گواهینامه خودکار از ACMI Provider” کلیک کنید.

 

در این بخش می‌توانید ساب‌دامین‌هایی که قصد نصب SSL رایگان بر روی آن‌ها را دارید انتخاب کنید. سپس بر روی “ذخیره” کلیک کنید.

 

 

اگر با پیغام زیر مواجه شوید، بدین معناست که گواهینامه SSL به درستی نصب شده است!

 

 

برای اینکه سایت شما به https لود شود ابتدا باید لینک مربوط به “private_html” را فعال کنید. سپس دامنه را به https ریدایرکت کنید.

برای استفاده از آموزش مربوط به “فعال کردن لینک Private_html برای لود سایت با https” و “نحوه ریدایرکت دامنه به https” از لینک‌ زیر استفاده کنید.

تنظیمات Private_html برای دامنه

پس از نصب گواهینامه‌ی SSL، ممکن است تصاویر و لینک‌هایی همچنان با http لود شوند، که با ارور Not Secure مواجه شوید. برای رفع این خطا می‌توانید از آموزش زیر استفاده کنید:

رفع مشکل Not Secure بعد از نصب گواهینامه SSL

درضمن توجه داشته باشید گواهینامه‌ اس اس ال غیر رایگان و رایگان نیز باهم تفاوت‌های بسیاری دارند. می‌توانید جهت اطلاع از این تفاوت‌ها از لینک زیر استفاده کنید.

تفاوت SSL رایگان و پولی

همچنین توجه داشته باشید که نت‌افراز، ارائه دهنده‌ی گواهی SSL از شرکت معتبر Certum می‌باشد. جهت خرید این گواهینامه می‌توانید از لینک زیر استفاده نمایید.

خرید گواهینامه SSL نت افراز

در این آموزش سعی کردیم آموزش نصب گواهینامه SSL رایگان Let’s Encrypt را به شما آموزش دهیم.

امیدواریم که این آموزش برای شما مفید بوده باشد.

شاد و پیروز باشید.

خروج از نسخه موبایل