آموزشسیستم مدیریت محتواوردپرس
جدیترین ها

آموزش تنظیم فایل کانفیگ وردپرس wp-config.php

چگونگی پیکربندی وردپرس به صورت حرفه ای

فایل wp-config.php : یکی از مهم­ترین فایل­ ها در نصب وردپرس فایل پیکربندی آن است. فایل پیکربندی در شاخه اصلی وردپرس قرار دارد و شامل تعاریف ثابت و دستورالعمل­ های php است که موجب می­ شود وردپرس مطابق خواست شما کار کند.

فایل wp-config.php داده­ هایی مثل جزئیات اتصال به پایگاه داده، پیشوند جدول پایگاه داده، مسیرهایی به دایرکتوری خاص و بسیاری از تنظیمات مربوط به ویژگی­ های خاص که ما می ­خواهیم در این مطلب به آنها بپردازیم را شامل می‌شود.

در این مقاله به موارد زیر خواهیم پرداخت :

  • اطلاعات اولیه
  • پیکر بندی پیش فرض: ویرایش سیستم فایل
  • فعال کردن حالت تعمیر و بهینه سازی وردپرس
  • تنظیمات محتوای وردپرس در فایل  wp-config.php
  • اندازه حافظه مجاز
  • به روز رسانی خودکار
  • تنظیمات امنیتی
  • سایر تنظیمات پیشرفته
  • قفل کردن wp-config.php

اطلاعات اولیه فایل wp-config.php

وقتی برای اولین بار وردپرس نصب می ­کنید از شما خواسته می ­شود که اطلاعات موردنیاز مثل جزئیات پایگاه داده و شاخص جدول را وارد کنید. برخی اوقات وردپرس شما به وسیله میزبانتان تنظیم خواهد شد و نیازی به اجرای تنظیمات به صورت دستی نخواهید داشت.

اما وقتی در حال اجرا کردن نصب 5 دقیقه ­ای به صورت دستی هستید، از شما خواسته می شود که بعضی از داده­ های ذخیره شده در wp-config را وارد کنید.

 چگونگی پیکربندی وردپرس با فایل wp-config.php

در زیر محتوای پایه این فایل نوشته شده است :

define('DB_NAME','database_name_here');


define('DB_USER','username_here');

define('DB_PASSWORD','password_here');

define('DB_HOST','localhost');

define('DB_CHARSET','utf8');

define('DB_COLLATE', '');

define('AUTH_KEY','');
define('SECURE_AUTH_KEY','');
define('LOGGED_IN_KEY','');
define('NONCE_KEY','');
define('AUTH_SALT','');
define('SECURE_AUTH_SALT','');
define('LOGGED_IN_SALT','');
define('NONCE_SALT','');

$table_prefix  = 'wp_';

معمولا، هنگام اجرا تنظیمات، این فایل به طور اتوماتیک ایجاد می‌شود، اما بعضی اوقات وردپرس دسترسی لازم برای نوشتن در پوشه نصب را ندارد. در این وضعیت شما باید یک فایل wp-config.php خالی بسازید و محتوا را از wp-config-sample.php کپی کرده و مقادیر مناسب برای تمامی ثابت­ های تعریف شده را تنظیم کنید. وقتی این کارها را انجام دادید، فایلتان را به پوشه اصلی انتقال داده و وردپرس را اجرا کنید.

توجه:

تعاریف ثابت و دستورالعمل­ های php در یک فرمان خاص می ­آیند، هرگز نباید آن را تغییر داد یا پایین خط توضیحات محتوا اضافه کرد.

نخست باید تعاریف ثابت های پایگاه داده را از میزبان خود دریافت کنید:

  • DB-NAME (نام پایگاه داده)
  • DB-USER (نام کاربر پایگاه داده)
  • DB-PASSWORD (رمز کاربر پایگاه داده)
  • DB-HOST (میزبان)

در جزئیات پایگاه داده، هشت کلید امنیتی، سایت را در برابر هکرها محافظت می­کند. هنگامی که فایل نصب را اجرا می­کنید، وردپرس به طور خودکار کلیدهای امنیتی و salt را ایجاد می­کند، البته امکان تغییر آن ها در هر زمانی وجود داشته و می توانید  رشته دلخواه خود را اضافه کنید.

متغیر Stable-prefix پیشوند همه­ جداول وردپرس را ذخیره می­کند. متاسفانه همه ارزش پیش­ فرض آن را می­دانند و این می‌تواند پایگاه داده وردپرس را آسیب پذیر کند، به آسانی می­توان با تنظیم یک مقدار سفارشی برای متغیر $table-prefix در هنگام اجرای راه اندازی، آن را تصحیح کرد.

برای تغییر دادن پیشوند جدول در یک وب سایت فعال، باید چندین کوئری در پایگاه داده اجرا کنید، سپس فایل wp-config.php را بطور دستی ویرایش کنید. اگر به پایگاه داده دسترسی ندارید یا دانش لازم برای تغییر پیشوند جداول وردپرس را ندارید، می­ توانید افزونه­ایی مثل Brozzme DB Prefix را نصب کنید تا نام­ های جداول پایگاه داده و زمینه آن‌ها را تغییر داده و فایل پیکربندی را بدون خطر بروز رسانی کند.

توجه:

قبل از انجام این تمرین حتما یک پشتیبان­ از فایل­ ها و پایگاه داده‌های وردپرس تهیه کنید، حتی اگر پیشوندهای جدول را با یک افزونه تغییر می دهید.

همانطور که می دانید در سرویس های ما افزونه ای به نام AXFilePro توسط برنامه نویسان خبره نت افراز نوشته شده است که می توانید جهت مدیریت فایل ها در دایرکت ادمین از آن استفاده کنید
افزونه AXFilePro
افزونه AXFilePro

پیکر بندی پیش فرض: ویرایش سیستم فایل

سیستم فایل‌های وردپرس به خوبی توسط کاربران و هکرها شناخته شده است. به این دلیل بهتر است شما تغییراتی ساختاری در فایل‌ها را از طریق تغییر مکان پوشه­ هایی خاص و تنظیم URLs مربوطه و ثبت مسیرها در فایل wp-config، ایجاد کنید.

ابتدا می­ توان پوشه­ محتوا را از طریق تعریف دو ثابت، تغییر مکان داد.

اولین مورد مسیر دایرکتوری کامل را تعیین می کند

define ( ‘WP_CONTENT_DIR’, dirname(__FILE__) . ‘/site/wp-content’ );

دومین مورد URL دایرکتوری جدید را تنظیم می ­کند

define ( ‘WP_CONTENT_URL’, ‘http://example.com/site/wp-content’ );

 

می ­توان پوشه پلاگین را صرفا با تعریف ثابت­ های زیر تغییر مکان داد:

define ( ‘WP_PLUGIN_DIR’, dirname(__FILE__) . ‘/wp-content/mydir/plugins’ );

define ( ‘WP_CONTENT_URL’, ‘http://example.com/site/wp-content’ );

به همان شیوه می­ توانیم پوشه آپلودها را با تنظیم مسیر جدید دایرکتوری، تغییر مکان دهیم.

define('UPLOADS','wp-content/mydir/uploads');

پس از اتمام کار، پوشه ­ها را مرتب کرده و وردپرس را مجددا بارگذاری کنید.

 چگونگی پیکربندی وردپرس با فایل wp-config.php

امکان تغییر مکان پوشه wp-content/theme وجود ندارد. اما می‌توان یک دایرکتوری قالب جدید را در یک پلاگین یا یک فایل توابع قالب، ثبت کرد.

فعال کردن حالت تعمیر و بهینه سازی وردپرس

اگر یک توسعه دهنده هستید، می­ توانید وردپرس را وادار به نمایش خطاها و اخطارهایی کنید که به شما در اشکال زدایی قالب و پلاگین کمک خواهد کرد. برای فعال کردن حالت اشکال زدایی فقط باید مقدار WP-DEBUG را به true (صحیح) تنظیم کنید، همانطور که در زیر نشان داده شده است:

define( 'WP_DEBUG', true );

wp-DEBUG به طور پیش فرض false (غیر فعال) تنطیم شده است. اگر مجبور به غیرفعال کردن حالت اشکال زدایی هستید، فقط می­ توانید مشخصات را حذف کرده یا مقدار ثابت را به false تنظیم کنید.

هنگامی که شما در یک سایت فعال کار می­کنید، باید حالت اشکال زدایی را غیرفعال کنید. هرگز نباید خطاها و اخطارها به بازدید کنندگان سایت نشان داده شود زیرا این مسئله می­تواند اطلاعات ارزشمندی در اختیار هکرها قرار دهد. اما اگر مجبور به اشکال زدایی شدید باید چکار کنید؟

در چنین شرایطی می­ توانید وردپرس را مجبور کنید حافظه را از خطاها و اخطارهایی که در فایل debug.log از پوشه wp-content قرار گرفته، حفظ کنید. برای فعال کردن این ویژگی، کد زیر را در فایل wp-config.php تان، کپی و جایگذاری کنید:

define('WP_DEBUG', true);
define('WP_DEBUG_LOG', true);
define('WP_DEBUG_DISPLAY', false);
@ini_set('display_errors', 0);

برای اینکه این ویژگی موثر واقع شود ابتدا نیاز به فعال کردن حالت اشکال زدایی داریم. سپس WP-DEBUG-LOG را به true تنظیم کنید ما وردپرس را مجبور به ذخیره­ پیام­ها در فایل debug.log می ­کنیم، در حالیکه با تعریف WP-DEBUG-DISPLAY به false آنها را از صفحه­ نمایش پنهان می ­کنیم.

درنهایت مقدار متغیر PHP خطاهای صفحه نمایش یا display-errors را روی صفر تنظیم کرده و بنابراین پیغام خطا روی صفحه ­ی سایت نمایش داده نمی­ شود.

wp-config هرگز کش نمی شود و به همین دلیل، جای خوبی برای لغو تنطیمات php.ini است.

یکی دیگر از ثابت ­های اشکال زدایی ورژن اسکریپت ها و سبک ­ها را تعیین می­کند تا بارگیری شوند. اگر می ­خواهید نسخه­ های غیرفشرده را بارگیری کنید SCRIPT-DEBUG را به true تغییر دهید:

define( 'SCRIPT_DEBUG', true );

اگر قالب یا پلاگین شما داده ­های بازیابی شده از پایگاه داده را نشان دهد، ممکن است بخواهید جزئیات جستار را برای بازبینی های بعدی ذخیره کنید.

ثابت SAVEQUERIES (ذخیره جستارها) وردپرس را مجبور به ذخیره­ اطلاعات جستارها در آرایهqueries  $wpdb- می ­کند. این جزئیات با افزودن کد زیر به الگو پاورقی نشان داده خواهد شد.

if (current_user_can('administrator'))
 {
        global $wpdb;
        echo '<pre>';
        print_r( $wpdb->queries );
        echo '</pre>';
}

تنظیمات محتوای وردپرس در فایل  wp-config.php

هنگامی که وب سایتتان توسعه می ­یابد ممکن است بخواهید تعداد پیش نویس های پست های سایت را کاهش دهید. به طور پیش فرض، وردپرس به طور خودکار هر 60 ثانیه پیش نویس های پست ها را ذخیره می­ کند. ما می­ توانیم این مقدار را با تنظیم فاصله زمانی سفارشی در wp-config همانند زیر تغییر دهیم:

define( 'AUTOSAVE_INTERVAL', 160 );

البته همچنین می ­توانید مدت زمان ذخیره­ خودکار را کاهش دهید.

هر بار که پیش نویس هایمان را ذخیره کنیم وردپرس یک ردیف به جدول پست­ ها اضافه می­کند بطوریکه می ­توانیم پیش نویس های قبلی پست­ ها و صفحات را ذخیره کنیم. اینکار یک کارآیی مفید است اما هنگامی که سایت توسعه یابد می­ توان به یک مشکل تبدیل شود. خوشبختانه می­ توان حداکثر تعداد پیش نویس ها را کاهش داد.

اگر می­ خواهید پیش نویس ها پست را غیرفعال کنید، ثابت زیر را تعریف کنید:

define( 'WP_POST_REVISIONS', false );

یا اگر می ­خواهید حداکثر تعداد پیش نویس ها را محدود کنید، خط زیر را اضافه کنید:

define( 'WP_POST_REVISIONS', 10 );

وردپرس به طور پیش فرض پست­ ها، صفحات، فایل­ های پیوست و نظرات حذف شده (سطل زباله یا بازیافت) را به مدت 30 روز ذخیره می ­کند و سپس آنها را بطور دائمی حذف می­کند. می­ توانیم این مقدار را با ثابت زیر، تغییر دهیم:

define( 'EMPTY_TRASH_DAYS', 10 );

حتی می­ توان  trash (سطل زباله) را غیر فعال کرد، برای اینکار مقدار آن را روی صفر تنظیم کنید.

اندازه حافظه مجاز

گاهی اوقات ممکن است پیامی مشابه زیر دریافت کنید:

Fatal error: Allowed memory size of xxx bytes exhausted

حداکثر اندازه حافظه به پیکربندی سرور بستگی دارد. در صورتی که به فایل php.ini دسترسی ندارید، می­ توانید اندازه حافظه را تنها برای وردپرس افزایش دهید با تنظیم ثابت wp-memory-limit در فایل wp.config. به طور پیش فرض وردپرس تلاش می­کند 40 مگابایت از حافظه را به PHP برای سایت­ های تک کاره و 64 مگابایت برای سایت­ های چندکاره ( وردپرس گروهی) اختصاص دهد. البته اگر حافظه­ اختصاص یافته به PHP بیشتر از 40 یا 64 مگابایت است، وردپرس بیشترین مقدار را اتخاذ خواهد کرد.
به این ترتیب می ­توانید مقدار دلخواه را طبق خط زیر تنظیم کنید:

define( 'WP_MEMORY_LIMIT', '128M' );

همچنین در صورت نیاز می­توانید حداکثر اندازه حافظه را طبق عبارت زیر تنظیم کنید:

define( 'WP_MAX_MEMORY_LIMIT', '256M' );

بروز رسانی خودکار

از وردپرس 3.7 به بعد قابلیت بروزرسانی خودکار به وردپرس اضافه شد. این یک ویژگی مهم است که به مدیران سایت امکان امن نگه داشتن سایتشان را می دهد.

می­ توانید تمامی بروز رسانی­ های خودکار را با تعریف ثابت زیر غیر فعال کنید:

define( 'AUTOMATIC_UPDATER_DISABLED', true );

شاید این ایده­ خوبی برای غیر فعال کردن بروز رسانی­ های امن نباشد، اما در هر صورت انتخاب با شماست.

به طور پیش فرض بروز رسانی­ های خودکار با نسخه ­های اصلی کار نمی ­کند، اما می­ توانید هر گونه بروز رسانی حافظه را با تعریف WP-AUTO-UPDATE-CORE فعال کنید به شرح زیر:


define( 'WP_AUTO_UPDATE_CORE', false );

define( 'WP_AUTO_UPDATE_CORE', true );

مقدار پیش فرض minor است:

define( 'WP_AUTO_UPDATE_CORE', 'minor' );

تنظیمات امنیتی

می­ توان از فایل wp-config برای بالا بردن امنیت سایت استفاده کرد. علاوه بر تغییرات در ساختار فایل که در بالا مشاهده کردید، می­ توان برخی از ویژگی­ هایی را که آسیب­ پذیری­ های غیر ضروری را آشکار می کند را قفل کرد. اول از همه باید ویرایشگر فایل ارائه شده در پنل مدیریت را غیر فعال کرد. ثابت زیر صفحه ویرایشگر ظاهر را مخفی خواهد کرد:

define( 'DISALLOW_FILE_EDIT', true );

توجه: در نظر داشته باشید اگر این ثابت true تعریف شده باشد، برخی از پلاگین­ ها نمی ­توانند به درستی کار کنند.

مدیریت روی SSL یک ویژگی امنیتی است. اگر یک گواهی نامه SSL خریداری کرده ­اید که به درستی پیکربندی شده، می توانید وردپرس را با استفاده از ثابت زیر وادار به انتقال داده روی SSL در هر جلسه ورودی و مدیریتی کنید:

define( 'FORCE_SSL_ADMIN', true );

دو ثابت دیگر که امکان مسدود کردن درخواست­ های خارجی و لیست میزبان­ های پذیرفته شده را فراهم می­ کنند:

define('WP_HTTP_BLOCK_EXTERNAL',true);
define('WP_ACCESSIBLE_HOSTS', 'a.com,*.a.com');
@ini_set('session.cookie_httponly', true);
@ini_set('session.cookie_secure', true);
@ini_set('session.use_only_cookies', true);

در این مثال، ابتدا تمام دسترسی ­ها از میزبان­ های خارجی را غیرفعال کردیم، سپس میزبان­ های مجاز را لیست کرده، آن ها را با کاما جدا کردیم .

تنظیمات پیشرفته

اگر WP-CACHE (حافظه پنهان) را به  true تنظیم کنید اسکریپت wp-content/advanced-cache.php فعال می گردد.

define('WP_CACHE', true);

از نسخه 2.9، وردپرس به طور خودکار بهینه سازی پایگاه داده را پشتیبانی می­ کند. با تشکر از این ویژگی، با تنظیم WP-ALLOW-REPAIR به true، وردپرس به طور خودکار پایگاه داده خراب را اصلاح می­ کند.

define('WP_ALLOW_REPAIR', true);
http://domain/wp-admin/maint/repair.php

هر بار که یک تصویر را ویرایش می کنید وردپرس یک مجموعه تصاویر جدید را ایجاد می ­کند. اگر می­ خواهید تصویر اصلی به محل اولیه­ خود برگردانده شود، تمام مجموعه ­های ایجاد شده بر روی سرور باقی می­ ماند. شما می­ توانید این عمل را با تنظیم IMAGE-EDIT-OVERWRITE به true جانویسی کنید، به طوری که با بازیابی تصویر، تمام ویرایش­ ها از سرور حذف خواهند شد.

 define( 'IMAGE_EDIT_OVERWRITE', true );

قفل wp-config.php

اکنون می ­دانیم که چرا wp-config.php یکی از مهم­ترین فایل­ های وردپرس است. پس چرا آن را از هکرها مخفی نمی­کنیم؟ اول از همه می­ توان wp-config را به یک سطح بالاتر از پوشه پایه وردپرس انتقال دهیم (تنها یک سطح). با این حال این تکنیک کمی بحث برانگیز است، بنابراین من پیشنهاد می­ کنم راهکارهای دیگری برای محافظت از سایت انتخاب کنید. اگر وب سایت شما در حال اجرا بر روی Apache Web Server  است، می ­توانید دستورالعمل (فرمان) زیر را به فایل htaccess.  اضافه کنید:

<files wp-config.php>
order allow,deny
deny from all
</files>

اگر وب سایت در حال اجرا بر روی Nginx است، می­ توانید دستور زیر را به فایل پیکربندی اضافه کنید:

location ~* wp-config.php { deny all; }

توجه: این دستورالعمل باید صرفا پس از آن که تنظیمات کامل شد، اضافه شود.

اگر وب سایت شما چندین انتقال را پشت سر گذاشته یا آن را از شخص دیگری خریداری کرده ­اید، توصیه می­ شود یک مجموعه تازه از کلیدهای امنیتی وردپرس را ایجاد کنید.

تا کنون وردپرس  چهار کلید متفاوت داشته است:

  • AUTO-KEY
  • SECURE-AUTO-KEY
  •  LOGGED-IN-KEY
  • NONCE-KEY

از لینک زیر می توانید کلید های مد نظر را تولید کنید و سپس به راحتی می­توانید کلیدهای فعلی خود را که در فایل wp.config.php ذخیره شده اند، بروز رسانی کنید.

https://api.wordpress.org/secret-key/1.1/salt

به طور معمول فایل­ها در دایرکتوری پایه وردپرس با مقدار 644 تنظیم می­ شود، به این معنی که فایل­ها قابل خواندن و نوشتن توسط صاحب فایل، قابل خواندن توسط کاربران در گروه صاحب آن فایل و قابل خواندن توسط هر شخص دیگری، هستند. طبق اسناد وردپرس مجوزها در فایل wp.config.php باید برای جلوگیری از خواندن آن توسط سایر کاربران در سرور، به 440 یا 400 تنظیم شوند. شما به راحتی می­ توانید این مجوزها را با استفاده از بخش FTP برای کاربرانتان تغییر دهید.

 چگونگی پیکربندی وردپرس با فایل wp-config.php

سایر تنظیمات :

define ( ‘DB_HOST’, ‘127.0.0.1:/var/run/mysqld/mysqld.sock’ );

define ( ‘WP_SITEURL’, ‘http://example.com/wordpress’ );

define ( ‘WP_SITEURL’, ‘http://’ . $_SERVER[‘SERVER_NAME’] . ‘/path/to/wordpress’ );

define ( ‘WP_HOME’, ‘http://example.com/wordpress’ );

define ( ‘WP_CONTENT_URL’, ‘http://example/blog/wp-content’ );

define ( ‘WP_PLUGIN_URL’, ‘http://example/blog/wp-content/plugins’ );

define ( ‘UPLOADS’, ‘wp-content/media’ );

define ( ‘COOKIE_DOMAIN’, ‘www.example.com’ );

define ( ‘WP_ALLOW_MULTISITE’, true );

define ( ‘NOBLOGREDIRECT’, ‘http://example.com’ );

define ( ‘CONCATENATE_SCRIPTS’, false );

@ini_set ( ‘log_errors’, ‘Off’ );

define ( ‘DISALLOW_UNFILTERED_HTML’, true );

define ( ‘FORCE_SSL_ADMIN’, true );

define ( ‘WP_HTTP_BLOCK_EXTERNAL’, true );

define ( ‘WP_ACCESSIBLE_HOSTS’, ‘api.wordpress.org,*.github.com’ );

define ( ‘DISALLOW_FILE_EDIT’, true );

define ( ‘DISALLOW_FILE_MODS’, true );

define ( ‘DO_NOT_UPGRADE_GLOBAL_TABLES’, true );

define ( ‘CUSTOM_USER_TABLE’, $table_prefix.’my_users’ );

define ( ‘CUSTOM_USER_META_TABLE’, $table_prefix.’my_usermeta’ );

define ( ‘WPLANG’, ‘de_DE’ );

define ( ‘WP_LANG_DIR’, dirname(__FILE__) . ‘/wordpress/languages’ );

define ( ‘SAVEQUERIES’, true );

define ( ‘ALTERNATE_WP_CRON’, true );

define ( ‘DISABLE_WP_CRON’, true );

!defined (‘SAVE_QUERIES’) && define (‘SAVE_QUERIES’, WP_DEBUG);

!defined (‘ACTION_DEBUG’) && define (‘ACTION_DEBUG’, WP_DEBUG);

خلاصه

در این پست بسیاری از ثابت­ های وردپرس را لیست کردیم که می ­توان آن ها را در فایل پیکربندی  wp-config تعریف کرد. بعضی از این ثابت­ ها کاربردی مشترک دارند و درک عملکرد آنها آسان است. ثابت­ های دیگر ویژگی­ های پیشرفته را فعال می ­کنند که نیاز به دانش عمیق از وردپرس و مدیریت سایت دارند.

4.8 6 رای ها
امتیازدهی به مقاله

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

14 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
نـــــــــNedaـــــــدا
4 سال قبل

سلام ، ممنونم از توضیحات خوب و دقیقی که دادید مخصوصا قسمتی ک مربوط به کش و کد کش میشد کلی گشتم هیچ جا نزده بود ک این کد برای چیه تازه فهمیدم سکریپت ادوانس رو فعال میکنه مرسی ازتون

ثبت برند
3 سال قبل

خیلی عالی
ممنون

سامان
2 سال قبل

سلام با چه نرم افزاری فایل های وردپرس باز کنیم من روی هر فایلی کلید میکنم باز نمیشه

سید حمزه طباطبایی
مسئول بلاگ
پاسخ به  سامان
2 سال قبل

با سلام خدمت شما
اگر از طریق هاست تمایل به مشاهده‌ی اطلاعات مربوط به فایل‌های php را دارید، کافیست تا بر روی فایل موردنظر راست کلیک و بر روی “Edit” کلیک کنید.
اگر از طریق کامپیوتر تمایل به مشاهده‌ی اطلاعات هاست دارید، کافیست تا از نرم‌افزارهای ادیتور متن مانند Notepad یا Notepad++ استفاده کنید.

باتشکر.

موسوی
2 سال قبل

باسلام ووقت بخیر
با توجه به پیام بالا
>>در این وضعیت شما باید یک فایل wp-config خالی بسازید و محتوا را از wp-config-sample کپی کرده و مقادیر مناسب برای تمامی ثابت­ های تعریف شده را تنظیم کنید. وقتی این کارها را انجام دادید، فایلتان را به پوشه اصلی انتقال داده و وردپرس را اجرا کنید<<

بعد از این کار این پیغام رو داده

پروندهٔ wp-config از پیش موجود است. اگر می‌خواهید مواردی را در تنظیمات این پرونده تغییر دهید، ابتدا آن را پاک کنید. اکنون می‌توانید فرآیند نصب را آغاز کنید.

سید حمزه طباطبایی
مسئول بلاگ
پاسخ به  موسوی
2 سال قبل

با سلام خدمت شما دوست عزیز
همانطور که توضیح داده شد، لازم است تا فایل wp-config را به wp-config-sample تغییر دهید.

ammarloo
1 سال قبل

عالی بود.

سید حمزه طباطبایی
مسئول بلاگ
پاسخ به  ammarloo
1 سال قبل

با تشکر بسیار فراوان از شما

صفورا
10 ماه قبل

سلام وقت بخیر من سوالی داشتم من برنامه المن پک را دانلود کردم وسایت تداخل ایجاد کرد وبالا نیامد و در قسمت فایل wp-config-phpودر لاین definer wpDEBGدر قسمت flase lمن کدی را در سایت دیباگ کدرا کپی کردم ور اینجا پیست می کنم پیست نمیشه ایا علت از چیست

سید حمزه طباطبایی
مسئول بلاگ
پاسخ به  صفورا
10 ماه قبل

با سلام خدمت شما دوست عزیز
لطفا برای بررسی دقیق‌تر مسئله، لطفا با پشتیبانی نت افراز در تماس باشید
با تشکر

حارث
7 ماه قبل

با سلام و احترام وب سایت من به نسخه بالاتراز نظر پی اچ پی ارتقا پیدا نمی کنه الان نسخه 7.4 هست میخوام به نسخه ها ی بالاتر مثلا 8.1 یا 8.2 ارتقا بدم ولی ارور http 500 میده می تونید راهنمایی کنید ممنون میشم و مشکل از فایل wp-config هست.

سید حمزه طباطبایی
مسئول بلاگ
پاسخ به  حارث
7 ماه قبل

با سلام و درود
احتمالا اسکریپت وب‌سایت یا افزونه یا قالب شما با ورژن جدید PHP سازگار نیست.
برای اطلاعات بیشتر لطفا با پشتیبانی فنی در تماس باشید
با تشکر

حمیدرضا
4 ماه قبل

سلام وقتتون بخیر امروز در پیشخوان سلامت وردپرس ، این پیغام زیر مدام میاد که نمیدونم چکارش باید کرد و برای چی هست؟ ممنون میشم راهنمایی بفرمایید 1 مشکل بحرانی سایت شما جهت گزارش‌کردن خطاها در یک فایل با حالت عمومی تنظیم شده است امنیت حالت اشکال‌زدایی بیشترمواقع برای جمع‌آوری جزییات بیشتر درباره یک خطا یا خرابی سایت فعال می‌شود، اما ممکن است حاوی اطلاعات حساسی باشد که نباید در سایت عمومی در دسترس باشد. مقدار WP_DEBUG_LOG، به پرونده پیکربندی این وب‌سایت اضافه شد. به معنای این است که هر خطایی در این سایت رخ دهد در پک پرونده که به‌طور بالقوه در دسترس همه کاربران است نوشته می‌شود.

سید حمزه طباطبایی
مسئول بلاگ
پاسخ به  حمیدرضا
4 ماه قبل

با سلام

بنظر می‌رسد که مود دیباگ وردپرس را فعال کرده‌اید.
لازم است تا نسبت به غیرفعال کردن آن اقدام کنید.

این آموزش میتونه بهتون کمک کنه:
https://www.netafraz.com/blog/wordpress-debug-tutorials/

با تشکر

دکمه بازگشت به بالا