آموزشامنیت اطلاعاتمقالاتوردپرس

امنیت ویژه در نصب وردپرس بر روی هاست نت‌افراز

Wordpress Special Security in Netafraz

امروزه به دلیل استفاده فراوان از وردپرس در میان تمامی وب‌سایت‌ها و امکانات فوق‌العاده آن، افراد بسیاری به نصب این CMS تشویق شده‌اند. این سیستم مدیریت محتوا، با اینکه طرفداران بسیاری دارد، اما از لحاظ امنیت، ممکن است مشکلاتی را برای کاربران ایجاد کند. شرکت نت‌افراز با استفاده از تدابیر ویژه، توانسته است امنیت در وردپرس را تا حد بسیار زیادی تامین کند.

در این بخش قصد داریم درباره‌ی تدابیر امنیتی نت‌افراز که برای نصب وردپرس روی سرورها ایجاد شده است صحبت کنیم. پس با ما همراه باشید.

چرا برای نصب وردپرس نیاز به امنیت ویژه‌ای داریم؟

در سال‌های اخیر، به دلیل تمایل بیشتر افراد به کسب و کارهای آنلاین، تقاضا برای راه اندازی وب‌سایت و فروشگاه اینترنتی بسیار زیاد شده است.

همچنین با توجه به اینکه افراد بسیار کمی به برنامه نویسی تحت وب آشنایی دارند و با در نظر گرفتن هزینه‌‌های بالای طراحی سایت، افراد بسیاری به استفاده از CMS (سیستم مدیریت محتوا) متمایل شده‌اند.

سیستم‌های مدیریت محتوا ، با ارائه‌ی قالب‌ها و پلاگین‌های آماده و بسیار مفید، بدون نیاز به دانش برنامه‌نویسی، نیاز‌های کاربران برای ساخت یک وب‌سایت را مرتفع کرده‌اند.

یکی از معروف‌ترین سیستم‌های مدیریت محتوا که امروزه بسیار فراگیر شده و تعداد زیادی از وب‌سایت‌های دنیای اینترنت را دربر گرفته است، وردپرس می‌باشد.

این سیستم مدیریت محتوا، به دلیل سهولت در بارگزاری و همچنین وجود قالب‌ها و پلاگین‌های رایگان و متنوع توانسته است افراد زیادی را به ساخت وب‌سایت تشویق کند.

همین قضیه باعث شده تا افراد هکر و سودجو نیز به فکر دسترسی غیرمجاز به اطلاعات اشخاص افتاده و شروع به جستجو برای یافتن راه‌های نفوذ جهت دسترسی به اطلاعات کاربران نمایند.

با توجه به اینکه وردپرس سعی در جلوگیری از نفوذ اشخاص متهاجم داشته و همیشه از امنیت بالایی برخوردار بوده، اما با وجود تمامی این تمهیدات بازهم افرادی پیدا می‌شوند تا راه نفوذ به وب‌سایت‌ها را پیدا کنند.

بنابراین نت‌افراز با ایجاد امنیت بیشتر در وردپرس ، سعی داشته تا بستری را فراهم کند تا کاربران با خیالی آسوده اطلاعات خود را در این سیستم مدیریت محتوا و بر روی سرورهای نت‌افراز نگهداری کنند.

در این بخش، به چند مورد از این تدابیر امنیتی در نت‌افراز اشاره می‌کنیم:

دفاع در مقابل هکر ها

 

  • جلوگیری از حملات بر روی بخش لاگین – Brute Force Attack

یکی از بخش‌های بسیار مهم در وردپرس، بخش لاگین و فایل  wp-login.php/ می‌باشد.

این فایل که برای هویت سنجی در برنامه وردپرس می‌باشد، به صورت عمومی در دسترس همگان است. این موضوع باعث شده که این فایل در برابر حملات هکری موسوم به Brute Force Attack آسیب پذیر باشد. در این حملات، معمولا هکرها توسط یک ربات، لیستی از یورزنیم و پسوردهای مختلف را برای این فایل ارسال می‌کنند تا در نهایت بتوانند از آن طریق به بخش داشبورد یا پنل مدیریت دسترسی پیدا کنند. خوشبختانه سرورهای شرکت نت‌افراز همگی در برابر اینگونه حملات مقاوم می‌باشند. بطوریکه در صورت بروز اینگونه حملات، سرورهای نت‌افراز دسترسی آن شخص را قطع کرده و آی‌پی او را بلاک می‌کند.

البته برای پیشگیری از هرگونه مشکل احتمالی، پیشنهاد می‌شود از رمزعبورهای طولانی با کاراکترهای مختلف همراه با حروف بزرگ و کوچک انگلیسی و اعداد و … استفاده کنید.

همچنین برای نام کاربری، از نام کاربری admin استفاده نکنید. باور کنید اولین گزینه‌ای که هکرها برای ورود به پیشخوان شما امتحان می‌کنند، گزینه‌ی admin و administrator است.

  • جلوگیری از استفاده از پسوردهای ساده

استفاده از رمزعبورهای ساده، باعث می‌شوند رمزعبور شما سریع‌تر لو رفته و در نتیجه حملات Brute Force Attack در زمان کمتری به موفقیت برسند.

با توجه به اینکه وردپرس به این قضیه توجه کمتری دارد، بنابراین نت‌افراز تصمیم گرفته تا از سمت سرور، ایجاد پسوردهای آسان را محدود کرده و به کاربران چنین اجازه‌ای ندهد. بنابراین درصورتی که شما از پسوردهای ساده جهت دسترسی به بخش مدیریت استفاده کنید، امکان دسترسی به بخش مدیریت برای شما فراهم نخواهد بود.

بنابراین لازم است تا قبل از ورود، پسورد خود را به یک پسورد قوی تغییر دهید.

توجه داشته باشید که امنیت اطلاعات کاربران، مهم‌ترین اصل برای نت‌افراز بوده و چنین سخت‌گیری‌هایی مطمئنا برای حفظ هر چه بیشتر امنیت اطلاعات شما می‌باشد.

  • جلوگیری از آپلود فایل‌های مخرب و آلوده

سیستم امنیتی شرکت نت افراز تمامی فایل‌های آپلود شده بر روی سرویس شما را به صورت لحظه‌ای بررسی می‌کند، بنابراین در صورتی که یک هکر از طریق یک باگ امنیتی بدون اطلاع شما اقدام به آپلود یک فایل مخرب کند، سریعا بلاک می‌شود و جزییات کامل آن از طریق ایمیل به اطلاع شما خواهد رسید.

 

  • بررسی فایل های آلوده به صورت هفتگی

با وجود اینکه در قسمت قبل ذکر کردیم که نت‌افراز به صورت لحظه‌ای تمامی فایل‌های مخرب را چک می‌کند، اما باید توجه داشته باشیم که احتیاط شرط اول امنیت است. بنابراین نت‌افراز برای بالا بردن ضریب اطمینان، به صورت هفتگی نیز با قوی‌ترین آنتی‌ویروس‌ها، تمامی فایل‌های موجود بر روی سرورهای خود را بررسی می‌کند.

در نتیجه، در صورتی که فایل‌های شما به هر طریقی شامل برنامه‌های مخرب باشد، فایل‌های مخرب در نهایت شناسایی و قرنطینه خواهند شد.

علاوه بر این، در صورتی که اطلاعات شما از شرکت دیگری به نت افراز منتقل شده باشد و روند انتقال توسط بخش فنی این شرکت انجام گردد، تمامی اطلاعات شما به لحاظ وجود فایل‌های مخرب بررسی خواهند شد.

بنابراین می‌توانیم بگوییم که با خیالی آسوده، از آپلود هرگونه فایل مخربی جلوگیری می‎شود.

 

  • محدودیت در لاگین کردن به بخش مدیریت در کشورهای با سابقه هک

با توجه به اینکه حملات هک در کشورهایی نظیر چین، ترکیه، اکراین و … بیشترین آمار در جهان را تاکنون داشته‌اند، بنابراین امکان ورود به صفحه‌ی لاگین از طریق آی‌پی این کشورها، عملی بسیار پرریسک است.

شرکت نت‌افراز با محدود کردن آی‌پی کشورهایی با سابقه‌ی هک زیاد به پنل مدیریت، امکان وجود حمله‌ی احتمالی را نیز برطرف کرده است و امنیت وردپرس شما را افزایش می‌دهد.

البته توجه داشته باشید، در صورتیکه شخص ادمین از آی‌پی کشورهای فوق قصد ورود به پنل مدیریت را دارد، می‌تواند با تماس با پشتیبانی نت‌افراز، به راحتی آی‌پی خود را در لیست سفید قرار دهد.

  • سیستم انحصاری ضد دی داس

حمله‌ی دی داس (DDos Attack)، نوعی حمله‌ی متداول در بین هکرها می‌باشد. ماهیت کلی این حمله بدین صورت است که شخص متهاجم، با آی‌پی‌های مختلف، اقدام به فراخوانی وب‌سایت به صورت پی در پی و در طی فاصله‌های زمانی کم می کند و با استفاده از مصرف بالای منابع، دسترسی به وب سایت کاربران را مختل می‌کند.

نت‌افراز با استفاده از سیستم انحصاری آنتی دی‌داس، توانسته است این گونه حملات را کنترل و تنها به درخواست های واقعی پاسخ دهد.

این سیستم انحصاری، جدای از سیستم‌های آنتی دیداس در سطح سخت افزاری بوده و از امنیت بسیار بالایی برخوردار می‌باشد.

امیداوریم که موارد گفته شده در این مقاله برای شما مفید بوده باشد و موجب احساس امنیت خاطری برای شما شده باشد.

شما می‌توانید هم اکنون با سفارش سرویس از نت‌افراز و همچنین استفاده از قابلیت نصب آسان سیستم مدیریت محتوا در هاست نت‌افراز، به راحتی و در کمترین زمان نسبت به نصب وردپرس اقدام کنید.

نصب خودکار وردپرس در دایرکت ادمین

همچنین برای امنیت بیشتر، پیشنهاد ما استفاده از گواهینامه‌ی SSL است. نت‌افراز ارائه دهنده‌ی گواهینامه SSL به صورت رایگان و غیر رایگان می‌باشد که می‌توانید تفاوت این دو را در مقاله زیر مشاهده کنید.

تفاوت گواهینامه SSL رایگان و غیر رایگان

همچنین برای سفارش گواهینامه‌ی SSL از شرکت لهستانی و معتبر Certum می‌توانید از طریق لینک زیر اقدام کنید.

خرید گواهینامه SSL معتبر

شاد و پیروز باشید.

 

4.7 3 رای ها
امتیازدهی به مقاله

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا