آموزشهاست

دلایل بلاک شدن آی‌پی (IP) چیست و چگونه می‌توان آن را برطرف کرد؟

Why an IP address is blocked and how to unblock it

در بسیاری از مواقع، مثلا هنگامی که رمز عبور ایمیل خود را چندین بار اشتباه می‌زنیم، دسترسی ما به وب‌سایت و حتی پنل دایرکت ادمین یا اکانت ایمیل به صورت کامل قطع می‌شود. بطوریکه فکر می‌کنیم وب‌سایت ما از دسترس خارج شده و دیگر کار نمی‌کند. اما هنگامی که با یک اتصال اینترنت دیگر مانند اینترنت خط موبایل، وب‌سایت را فراخوانی می‌کنیم، به درستی وب‌سایتمان لود می‌شود. دلیل این اتفاق ممکن است بلاک شدن ip شما توسط سرورهای نت‌افراز باشد.

در این مقاله به صورت کامل به این موضوع می‌پردازیم.

دلیل بلاک شدن IP چیست؟

اول از همه بگذارید درباره‌ی یکی از چندین روش هک با شما صحبت کنیم. یکی از راه‌های هک کردن و بدست آوردن رمزعبور، brute force attack می‌باشد. این نوع حمله بدین صورت است که شخص هکر توسط یک نرم افزار مخصوص شروع به امتحان کردن رمزعبورهای مختلف می‌کند تا رمزعبور شما را پیدا کرده و وارد سیستم شما شود. به همین دلیل است که پیشنهاد می‌شود رمزعبورهای طولانی همراه با کاراکترهای خاص و اعداد استفاده کنید.

حال اگر شما نیز شروع به امتحان رمزعبورهای مختلف کنید، سرورهای ما شما را به عنوان یک هکر شناسایی کرده و IP شما را بلاک می‌کند. پس دلیل بلاک شدن آی‌پی حفظ امنیت اطلاعاتتان است.

یکی دیگر از دلایل بلاک کردن IP، مقابله با روش‌های دیگر اختلال در سرویس مانند DDoS Attack می‌‌باشد.

همچنین در صورت آپلود فایل‌های مخرب روی هاست و یا حتی تلاش برای دسترسی به منابع حساس، این گونه اقدامات به عنوان یک خطر برای سرور شناخته شده و منجر به بلاک شدن IP می‌شود.

نت‌افراز همواره تلاش بسیاری برای حفظ اطلاعات کاربران داشته و از این نظر اقدامات امنیتی بسیاری را بر روی سرورهای خود اعمال کرده است.

چه کنیم تا IP ما بلاک نشود؟

مطابق با بررسی‌هایی که توسط کارشناسان پشتیبانی نت‌افراز انجام شده، یکی از دلایل اصلی بلاک شدن IP، وارد کردن رمزعبور نادرست بیش از حد مجاز در بخش‌های مختلف می‌باشد.

یعنی دلایل بلاک شدن IP:

  • وارد کردن مکرر اطلاعات ورودی نادرست اکانت ایمیل
  • وارد کردن مکرر اطلاعات ورودی نادرست اکانت FTP
  • وارد کردن مکرر اطلاعات ورودی نادرست پنل دایرکت ادمین
  • وارد کردن مکرر اطلاعات ورودی نادرست phpMyAdmin
  • وارد کردن مکرر اطلاعات ورودی نادرست سیستم های مدیریت محتوا (مانند وردپرس)

می‌باشد. در این بخش، به شما آموزش می‌دهیم در صورت فراموشی هرکدام از بخش‌های فوق چه کاری انجام دهید.

– فراموشی رمزعبور ایمیل:

در صورتیکه رمزعبور ایمیل خود را فراموش کرده‌اید، کافیست پس از ورود به دایرکت ادمین، از بخش “اکانت‌های ایمیل” بر روی گزینه‌ی Change” در مقابل اکانت ایمیل مربوطه، کلیک کنید. آموزش کامل تغییر رمزعبور ایمیل در لینک زیر قرار دارد.

آموزش تغییر رمز عبور اکانت ایمیل

– فراموشی رمزعبور اکانت FTP:

در صورتیکه رمزعبور اکانت FTP خود را فراموش کرده‌اید، می‌توانید پس از ورود به دایرکت ادمین، از قسمت “مدیریت FTP”، در مقابل اکانت مربوطه بر روی “Change” کلیک کنید. آموزش کامل تغییر رمزعبور اکانت FTP پایین قرار گرفته است.

فراموشی رمز عبور FTP

– فراموشی رمز عبور دایرکت ادمین:

برای تغییر رمز عبور دایرکت ادمین، می‌توانید پس از ورود به پنل کاربری و انتخاب سرویس مورد نظر، در منوی سمت راست بر روی “تغییر کلمه عبور” کلیک کنید. آموزش کامل تغییر رمزعبور دایرکت ادمین در لینک زیر قرار دارد.

آموزش تغییر رمز عبور دایرکت ادمین

– فراموشی رمزعبور phpMyAdmin:

نام کاربری و رمزعبور مربوط به phpMyAdmin، همان رمزعبور مربوط به دیتابیس آن می‌باشد. برای تغییر رمزعبور دیتابیس، پس از ورود به دایرکت ادمین، بر روی “مدیریت MySQL” کلیک کنید. سپس با کلیک بر روی دیتابیس موردنظر، می‌توانید از قسمت “modify password” نسبت به تغییر رمزعبور خود اقدام کنید.

آموزش تغییر رمز عبور phpMyAdmin و دیتابیس

– فراموشی رمزعبور سیستم مدیریت محتوای WordPress:

در صورت فراموشی رمز عبور وردپرس، امکان بازیابی رمزعبور از طریق خود لینک ارائه شده در همان صفحه امکان پذیر می‌باشد. بطوریکه با کلیک بر روی “رمزعبورتان را گم کرده‌اید؟” می‌توانید با وارد کردن ایمیل، رمزعبور جدید را دریافت کنید.

رمزعبور وردپرس را فراموش کرده ام

همچنین درصورتیکه به این بخش دسترسی نداشته باشید، با استفاده از ابزار “WP Quick Fix” که توسط نت‌افراز ارائه شده است، می‌توانید نسبت به تغییر رمزعبور خود به صورت مستقیم اقدام کنید. آموزش کار با ابزار WP Quick Fix را می‌توانید از لینک زیر مشاهده کنید.

آموزش تغییر رمز عبور وردپرس با استفاده از ابزار WP Quick Fix

چگونه IP خود را از حالت بلاک بودن خارج کنیم؟

در صورتیکه آی‌پی شما توسط سرورهای نت‌افراز بلاک شده باشد، می‌توانید از طریق پنل کاربری نسبت به خارج کردن آن از لیست سیاه اقدام کنید.

بدین ترتیب که ابتدا وارد پنل کاربری می‌شوید. سپس وارد بخش “سرویس‌های من” می‌شوید.

از بخش سرویس‌ها، سرویس‌های من را انتخاب کنید

سرویس مورد نظر که آی‌پی آن بلاک شده را انتخاب کنید.

هاستی که می خواهید آی پی آن آنبلاک شود را انتخاب کنید

اگر آی‌پی شما توسط سرورهای نت‌افراز بلاک شده باشد، به راحتی می‌توانید بر روی “رفع مسدودیت IP” کلیک کرده و آی‌پی خود را از لیست سیاه خارج کنید. البته توجه داشته باشید که لازم است برای امنیت بیشتر، قبل از آنبلاک شدن آی‌پی، احراز هویت شوید.

آنبلاک کردن آی پی نت افراز

پس از کلیک کردن بر روی گزینه “رفع مسدودیت IP” علت دقیق بلاک شدن آی‌پی نمایش داده می‌شود. بنابراین توصیه می‌شود که قبل از آنبلاک کردن آی پی، حتما موضوع را بررسی نموده و اقدامات لازم جهت جلوگیری از بلاک شدن آی پی را انجام دهید.

توجه داشته باشید که در صورت تکرار، آی‌پی شما به صورت دائمی مسدود شده و برای رفع آن باید از طریق تیکت پشتیبانی در ارتباط باشید.

امیدوارم که این آموزش برای شما مفید واقع شده باشد.

شاد و پیروز باشید.

3.7 9 رای ها
امتیازدهی به مقاله

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

8 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
صدرا
2 سال قبل

سلام خوبین ببخشید من الان دادم واس اکانت سی پی گرفتن و گفتن تا ۷ساعت وارد اکانت نشوید و اگه من وارد اکانت شوم چقدر بن میشود ؟اگه میشه ترور خدا بگید

آجر نسوز امیران
1 سال قبل

سلام باز نشدن ادمین سایت با ف ی ل ت ر شکن دلیل خاصی داره؟

Maedeh
11 ماه قبل

چرا دسترسی از IP یا منطقه‌ی جغرافیایی شما، به دلیل برخی تنظیمات امنیتی وب‌سایت، محدود شده است.

زکی
10 ماه قبل

سلام من چند پیج اینستاگرام دارم که اینستاگرامم و حذف کردم و آخرین اپدیتش و دانلود کردم وقتی دانلود کردم سه تا از پیج هام به سختی بالا اومد هرچند ارور میداد ولی آخری بالا نمیاد همشون پیج کاری هستن و مثل بقیه میزنه Error sorry there was a problem with your request ولی هرکار میکنم بالا نمیاد ، توی گوگل سرچ کردم که ایراد کجاست نوشت IP شما Ban شده الان از مقاله شما متوجه نشدم چی شده

دکمه بازگشت به بالا