آموزشگواهینامه اس اس المطالب کاربردی

گواهینامه SSL چیست و چه کاربردی دارد؟

?What is SSL Certificate

گواهینامه SSL یکی از مهم ترین ملزومات هر وبسایتی است. فرض کنید می‌خواهید از سایتی کاملا ناشناخته، خرید آنلاین داشته باشید. اولین چیزی که به آن توجه می‌کنید چیست؟ طراحی وبسایت؟ نوع محصول؟ قیمت آن؟ همه‌ی این موارد درست می‌باشد. اما موقع پرداخت چطور؟

مطمئنا امنیت اطلاعاتی که به وبسایت مورد نظر منتقل می‌کنید، مهم و ضروری است. اطلاعات بین شما و وبسایت مربوطه باید بصورت کاملا امن و بدون دسترسی شخص خارجی رد و بدل شود. اطلاعاتی مانند شماره کارت یا حساب، cvv2 و یا حتی رمز کارت وارد شده. اما چطوری از امن بودن اطلاعاتمان در سایتی که می‌خواهیم از آن خرید آنلاین انجام دهیم مطمئن شویم؟. با ما همراه باشید.

گواهینامه اس اس ال (SSL) چیست؟

SSL خلاصه شده‌ی کلمات Secure Socket Layer و به معنای “لایه‌ی ورودی امن” می‌باشد. بدین معنی که هنگام ورود به وبسایتی، موقع خرید آنلاین و یا ورود به پنل کاربری، اطلاعات مهم امن بماند. این اطلاعات که شامل password ها و اطلاعات بانکی هستند، میان شما و وبسایت مقصد، بصورت امن باقی می‌ماند. حتی شخص سومی نمی تواند از این اطلاعات استفاده کند.

اما سوالی که پیش می‌آید این است که چگونه این اطلاعات توسط SSL بصورت امن باقی می‌ماند؟

عملکرد گواهینامه SSL به چه صورتی است؟

فرض کنید که می‌خواهید از سایتی که با  //:HTTP شروع می‌شود، خرید کنید. کالای موردنظر انتخاب و سبد خرید تکمیل شده و حالا نوبت به پرداخت هزینه‌ی کالا می‌باشد.

حال تصور کنید همزمان با شما شخص دیگری (ترجیحا هکر!) وارد همین شبکه ی اینترنتی می‌شود. این شخص کمین کرده تا اطلاعات کارت بانکی شما را دزدیده و به قولی حساب شما را خالی کند.

شما اطلاعات کارت بانکی خود را وارد می‌کنید. در این لحظه هکر مورد نظر اطلاعات کارت شما را به ترتیب و با وضوح کامل مشاهده می‌کند. در نهایت پس از تکمیل خرید، هکر گرامی شروع به خالی کردن حساب بانکی شما می‌کند. زیبا نیست؟

اما اگر سایت مورد نظر با //:HTTPS شروع شود، هکر مورد نظر همچنان به اطلاعات شما دسترسی دارد. اما به صورت کاراکترهای ناخوانا. یعنی شماره کارت 16 رقمی شما به صورت عبارتی با کدنگاری SHA-256 قابل مشاهده است. اما رمزیابی این کد غیرممکن می‌باشد و دسترسی به اطلاعات بانکی به صورت کاملا امن خواهد بود.

چگونه یک گواهینامه SSL را فعال کنیم؟

اگر شما صاحب کسب و کار اینترنتی و فروشگاه آنلاین می‌باشید به این نکته‌ی مهم دقت کنید که

“هر وبسایت فروشگاهی نیاز به SSL دارد! “

وجود SSL اول از همه، جهت جلب رضایت و تامین امنیت کاربران و خریداران لازم و ضروری می‌باشد!

مرورگرهایی مانند Chrome و Firefox به سرعت عدم وجود SSL را تشخیص می‌دهند. همچنین این مرورگرها از ورود کاربر به وبسایت‌هایی که امن نیستند جلوگیری می‌کند.

درضمن، برای دریافت ای-نماد دوستاره وجود گواهینامه SSL مهم و ضروری می‌باشد.

علاوه بر این، طبق گفته‌های متخصصین سئو، وجود گواهینامه SSL، یکی از موارد مهم و تاثیرگذار در رتبه‌ی سایت در جستجو‌های گوگل می‌باشد.

چگونه می‌توانم روی سایتم SSL داشته باشم؟

خوشبختانه نت افراز ارائه دهنده‌ی سرویس SSL از شرکت لهستانی Certum می باشد که می‌توانید هم اکنون از طریق لینک سفارش SSL اقدام به خرید آن نمایید.

اگر در مورد نصب و راه اندازی آن، نگرانی دارید، می‌توانید از طریق آموزش‌های ما، به صورت کاملا آسان اقدام به نصب SSL نمایید. درصورتیکه همچنان در این خصوص نیاز به راهنمایی دارید، پشتیبانی‌ نت‌افراز به صورت 24 ساعته در خدمت شما بوده و این خدمات را به صورت رایگان در اختیار شما قرار خواهند داد.

 

شاد و پیروز باشید.

5 2 رای ها
امتیازدهی به مقاله

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا