سئوآموزش

بروزرسانی پست های قدیمی و تاثیر آن در سئو سایت و گوگل

بروزرسانی پست های قدیمی و تاثیر آن در سئو : چطور از پست­های قدیمی استفاده مجدد کنیم ؟

آیا واقعا نیاز داریم که پست های قدیمی خود را سر و سامان دهیم؟

جواب این سوال ها بسیار ساده و واضح است: بله

به گفته کاترین مار، وبلاگ شما نمایانگر بیزینس و کسب و کار شماست. این موضوع، سطح آگاهی شما را از کسب و کارتان نشان می­ دهد، اطلاعات ارزشمندی را برای حفظ توجه مشتریان به شما فراهم می­ کند و یکی از فاکتورهای کلیدی در استراتژی موفقیت آمیز SEO می­ باشد. بنابراین اگر شما برای مدتی هیچ پستی را نگذاشته­ اید و اطلاعات و پست­ های شما نیز آپدیت نشده است واقعا خود را از یک ابراز بسیار ارزشمند و کارا محروم کرده ­اید. همچنین، بسته برنامه و نوع سایت شما، این موضوع می تواند منجر به کاهش رتبه سایت شما در موتورهای جستجو شود.

بروزرسانی پست های قدیمی و تاثیر آن در سئو سایت و گوگل

تصور کنید اگر یک کاربر با سایت شما مواجه شود و بر روی پست­های قدیمی که حاوی اطلاعات قدیمی باشد، کلیک کند. آیا واقعا توقع دارید که این بازدید کننده در دفعات بعدی نیز از سایت شما دیدن کند ؟

اگر کاربری متوجه غلط و قدیمی بودن اطلاعات سایت شما شود ممکن است این طور فرض کند که دانش شما در حوزه فعالیت تان ناقص و ناکافی است و یا اینکه شما به کیفیت اطلاعات ارائه شده به مشتریان خودتان اهمیت نمی ­دهید.

یکی از ویژگی­های کاربران اینترنت، عدم توجه آنها به محتویات سایت هاست. ممکن است این کاربران با توجه به سرچ اینترنتی که انجام داده ­اند با برخی پست­ ها و محتویات قدیمی مواجه شوند. اگر این پست ها دیگر دقیق و قابل اتکا نباشند، ممکن است بازتاب دهنده ویژگی­های منفی سایت شما باشد. توجه داشته باشید پست­های قدیمی می­توانند تاثیر منفی بر ذهنیت بازدیدکنندگان از سایت شما داشته باشد و مشکلات دراز مدتی را برای سایت شما به وجود بیاورد.

دلیل دیگر برای آپدیت منظم سایت شما این موضوع است که محتویات قدیمی می­توانند تاثیر منفی بر سئو سایت شما داشته باشند. به طور کلی گوگل بیشتر تمایل به نشان دادن سایت­ ها با سابقه طولانی مدت و با محتویات ثابت را دارد و از این منظر پست­های قدیمی می­توانند برای سئو سایت سودمند باشند که لازم به ذکر است این موضوع تنها در صورتی است که محتویات ارزشمند بسیاری داشته باشید و همچنین به خوبی بهینه شده باشند. بطور کلی سه سناریو در رابطه با تاثیر منفی پست­های قدیمی درمورد سایت شما وجود دارد:

  1. اگر وبلاگ شما قدیمی است و برای مدت زیادی آپدیت نشده است، گوگل با توجه به اهمیت به روز رسانی سایت­ها، وبلاگ شما را در رده­ های پایین نتایج جستجو قرار می­دهد. به همین دلیل آپدیت کردن پست­های قدیمی و نوشتن محتویات جدید بطور پیوسته بسیار مهم است.
  2. پست­های قدیمی شما می ­توانند با توجه به استانداردهای منسوخ شده سئو بهینه شوند که البته این نوع از استانداردهای قدیمی منجر به آسیب­هایی می شود.برای مثال قبل از سال 2011، اضافه کردن تعداد زیادی کلمه کلیدی با توجه به محتویات پست های شما می­توانست مفید باشد، اما این اقدام امروزه می­تواند منجر به در نظرگیری مجازات­هایی از سوی گوگل شود.
  3. ممکن است بخواهید بر روی پست­های قدیمی خود، کلمات کلیدی متفاوتی قرار دهید. با توجه به این مورد، گوگل می تواند تعداد زیادی از پیچ های سایت شما را نشان دهد و بعضی از این موارد را در رنک بالای موتور جستجوی خود قرار دهد که می­تواند امکان قرار دادن پست­های مورد نظر شما را در بالای نتایج جستجو را بسیار مشکل کند.

همیشه در نظر داشته باشید به روز رسانی محتوا بسیار مقرون به صرفه تر از ایجاد محتوای جدید است

ایجاد محتوای جدید بسیار پرهزینه است و از این رو باید پست های قدیمی را به عنوان یک سرمایه و دارایی تجاری به حساب آورد و به مانند هر کسب و کار تجاری دیگر، پست­های قدیمی باید حفظ شود.

اشتباه رایج در این مورد این است که مدیران سایت ها گمان می­ کنند هر چه مطالب بیشتری داخل سایت خود قرار دهند، مفیدتر و بهتر است و به همین دلیل است که این گونه افراد توجه لازم را به پست­ های قدیمی نمی­ کنند.

اما حقیقت این است که همیشه کیفیت بر کمیت ارجحیت دارد

ممکن است در مورد محتویات بازاریابی این گونه تصور شود که هر چه بیشتر پست کنید ترافیک بیشتری را بدست می آورید. هر چند ممکن است این استراتژی برای 5 سال پیش موثر بوده باشد و ممکن است تا امروز نیز موثر و کارا باشد، اما کیفیت لازم را ندارند.

کاربران بیشتر درگیر کمیت محتوا هستند و مسلما بهترین راه ایجاد یک برند قابل اعتماد و دوست داشتنی برای همه است. مطمئن ترین راه برای بقا در بازار رقابتی آنلاین، ایجاد شرایطی است که نشان دهد شما به کاربران خود اهمیت می­ دهید و به همین دلیل است که به آپدیت محتوای خود توجه لازم را دارید.

لازم به ذکر است، کیفیت مستلزم گذر زمان است و تنها راه کسب اطمینان از اینکه همه محتوای شما بهترین کیفیت را دارا است، تمرکز بر حجم کمتری از محتویات است

و در ادامه با موارد زیر بیشتر آشنا می شوید :

تا چه حدی نیازمند بروزرسانی پست های قدیمی هستید ؟

جواب به این سوال می تواند با توجه به نوع فعالیتی که شما در نظر دارید و طبیعت سایت شما متفاوت باشد، اما مسلما یک روش قابل اعتماد و مفید می­ تواند بازدید کامل و مرور سالانه باشد.

سم وارن متخصص بازاریابی RankPay این طور تاکید کرده است که مدیران باید سالانه محتویات کلی سایت خود را ادیت و چک کنند و فهرستی را از این محتویات ایجاد کنند و هر چه این فهرست بزرگتر باشد، احتمالا بخواهید فرآیند آپدیت را توسعه دهید.
اگر شما کسب و کار رقابتی و مستلزم سرعت عمل بالا و نوآوری دارید ممکن است نیازمند آپدیت محتویات خود به خصوص در موضوعاتی از قبیل قانون، تجارت و اقتصاد و بازاریابی باشید.
باید به سازوکار گوگل و موتور جستجوی این شرکت دقیق تر نگاه کرد، هنگامی که شما در مورد موضوعی جستجو می کنید، امکانات زیادی در دسترس دارید و مطمئنا بیشتر تمایل دارید بر روی گزینه­ ها با رنک بالای موتور جستجوی گوگل و آپدیت شده کلیک کنید. همچنین در صورت یک اتفاق و تحول خاص در کسب و کارتان حتما سایت و محتویات خود را در ماه جاری آپدیت کنید.

نحوه انتخاب پست های قدیمی برای بروزرسانی

شاید آپدیت کردن یک پست فرآیندی زمان بر و پیچیده به نظر برسد، که این میزان با توجه به زمان اولیه که صرف تولید پست خود کرده ­اید متفاوت است. گاهی اوقات این آپدیت می­تواند تنها با چند جمله و یا عکس جدید همراه باشد.

تجزیه و تحلیل پست های قدیمی

شما ممکن است چیزی بیشتر از چند پست انگشت شمار در سایت خود داشته باشید و در این گونه موارد آپدیت کردن همه محتوای سایت واقعا دور از ذهن به نظر می­ رسد. به جای این کار شما باید با تجزیه و تحلیل پست های خود مواردی که در صدر موتور جستجو هستند را جداسازی کنید. منظور پست­ هایی هستند که بیشترین ترافیک را برای سایت شما جذب می­ کنند و پتانسیل بازدهی در آینده را نیز دارند.
شما می ­توانید تجزیه و تحلیل داده ­های خود را با استفاده گوگل انجام دهید، اطمینان حاصل کنید به مواردی که مورد بررسی قرار می­ دهید حتما تغییرات لازم را اعمال کنید. همچنین از آپدیت پست­هایی که هم اکنون نیز در رنک­های بالای گوگل قرار دارند غافل نشوید، تا از باقی ماندن آنها در بالای جدول جستجو اطمینان حاصل کنید.

تحقیق درباره کسب و کارتان

حتما درباره تازه ­های فضای کسب و کار خود تحقیق کنید و زمان بگذارید. توجه داشته باشید هر خبری از این دست می­تواند سوژه خوبی برای آپدیت کردن محتوای مورد نظر شما باشد. بعد از تحقیق کافی در مورد فضای کاری خود، همیشه این سوال را بپرسید که آیا محتوای جدید توانایی بالا رفتن در رنکینگ گوگل را دارد یا نه؟

معیارهای مورد نظر خود را مورد بررسی قرار دهید

به نحوه تعامل کاربران با پست ­های خود توجه داشته باشید که شامل مدت زمان صرف شده بر روی صفحات و سرعت پرش بین پست ­ها است که البته تمام این موارد را می توان با کمک ابزار تجزیه و تحلیل گوگل انجام داد. اگر میزان بازدید کم باشد می­ توانید با آپدیت کردن آن را بهبود دهید، همچنین می­ توانید با چک کردن کامنت­ های کاربران و اضافه کردن به سوالات احتمالاتی آنها به نوعی پست های خود را آپدیت کنید. همچنین می­توانید از معیارهای کاربران خود برای بهبود پست ها استفاده کنید. این معیارها و استانداردها می تواند به شما کمک کنند که متوجه چرایی عدم بهبود عملکرد سایت حتی بعد از آپدیت شوید.

انجام تجزیه و تحلیل سئو

حتما از آپدیت و به روز بودن سئو خود با چک کردن کلمات کلیدی اطمینان حاصل کنید، چرا که استفاده از کلمات کلیدی به جا و مناسب می­تواند تضمینی بر عملکرد خوب و ترافیک بالای سایت شما باشد. حتما توجه داشته باشید که این کلمات کلیدی متناسب با تغییر عادات و علایق کاربران در گذر زمان باشند. از سیستم جستجوی گوگل برای آشنایی با آخرین کلید واژه هایی که کاربران درباره آن جستجو می کنند استفاده کنید.

بهترین راه برای آپدیت پست های قدیمی چیست؟

توجه داشته باشید همیشه آپدیت به تنهایی نتیجه مناسبی نمی­ دهد. برخی از پست ها نیازمند توجه و صرف زمان بیشتری هستند و در این راه می­توانید از نتایج تحقیقات خود برای تعیین اینکه چه چیزی باید دقیقا استفاده شود تا نتیجه مناسب را به بار بیاورد استفاده کنید. همیشه از تجاربی که در حین بهبود پست ها، مطالب و عکس های خود بدست آورده اید استفاده کنید.

می­توانید از رویکردها و روش­های ذیل برای بازیابی محتویات قدیمی استفاده کنید:

  • پست های خود را تبدیل به اینفوگرافی کنید: از محتویات پست­ های خود برای ایجاد یک اینفوگرافی جذاب و ساده استفاده کنید. این مورد روشی بسیار موثر برای انتقال پیام شما به مخاطبان است.
  • از داده­ های جدید استفاده کنید: پست­های قدیمی را با داده­های جدید مثل آمار و اخبار به روز، آپدیت کنید.
  • به روز کردن پست ها در شبکه­ های اجتماعی : می توان پست ها را با توجه به خواست و علایق کاربران در شبکه اجتماعی آپدیت کرده و بهبود ببخشید.
  • همیشه باید از خودتان  بپرسید : آیا پست­ های من هنوز تازگی خود را حفظ کرده ­اند؟ چه چیزی می­توانم به آن اضافه کنم؟ آیا داده­ های بیشتری وجود دارد که بتواند پست من را بهبود ببخشد؟ آیا پست من می تواند تاثیر مثبتی بر کاربران داشته باشد؟ آیا ما هر آنچه که برای بهبود سایت لازم است را در اختیار داریم؟
  • همیشه به دنبال ایجاد بهترین پست­ها باشید: همیشه پست مورد نظر خود را به عنوان ویترین سایت و بهترین پست خود در نظر بگیرید. این مورد روشی مناسب برای جمع آوری پست­های قدیمی و بازیابی و به روز کردن آنها به بهترین روش ممکن است.
  • می­ توانید برای پست ­های قدیمی از ویدئو استفاده کنید: این روش بخصوص برای موارد آموزشی و سایر پست­ های مشابه بسیار موثر و کاربردی است. با ضبط یک ویدئو می­ توانید توجه کاربران خود را به پست های قدیمی تر جلب کنید و میزان شانس اشتراک گذاری آنها را در شبکه های اجتماعی بالا ببرید.
  • از روش­های بازسازی موضعی و جزئی استفاده کنید: اگر واقعا داده ­های جدیدی که به منظور آپدیت در نظر گرفته ­اید کاملا مناسب پست های شما نیستند در نظر داشته باشید در اکثر موارد توجه کاربران به عکس و عناوین پست جلب می­ شود و می­ توانید با اصلاح و جایگذاری این بخش ها تا حدود زیادی پست خود را بهبود ببخشید.
  • از جزئیات با ارزش در بهبود سایت خود غافل نشوید: می­ توانید با اضافه کردن برخی اطلاعات جانبی بطور مثال “درباره نویسنده ”و سایر موارد، علاوه بر بهبود سئوی سایت، توجه کاربران را نیز جلب کنید.

چطور می توانیم از پست های قدیمی برای بهبود سئوی سایت استفاده کنیم؟

به روز رسانی پست­ های قدیمی می­ تواند به میزان ایجاد یک پست جدید ارزشمند و مفید باشد. توجه داشته باشید برای داشتن یک استراتژی خوب و کارآمد سئو، شما نیاز به پست ­های مداوم و با کیفیت بالا دارید. سپس باید آنها را با کلید واژه های مرتبط بهینه سازی کنید و در صورت نیاز به آنها عکس و…نیز اضافه کنید. همچنین می­ توانید با استفاده از پست ­های بهینه شده میزان ترافیک سایت خود را از طریق شبکه­ های اجتماعی و یا از طریق بازاریابی ایمیلی افزایش دهید.

توجه داشته باشید گاهی اوقات ممکن است کلمات کلیدی شما قابلیت خود را از دست بدهد و تاثیر مثبتی بر رنک گوگل نداشته باشند. برای این منظور باید همیشه با کلید واژه­ های به روز مرتبط با پست آشنا باشید و آنها را آپدیت کنید.

سایر روش های افزایش سئو پست های قدیمی

  • زیاد کردن طول پست
  • اضافه کردن عناوین و توصیف­ های بهینه شده
  • اجتناب از استفاده کلید واژه­ های قدیمی و غیرکاربردی
  • لینک کردن پست های مرتبط به هم برای جلب توجه کاربران و ارجاع آنها به سایر محتویات
  • اضافه کردن تصاویر مرتبط و…

همه این موارد می تواند موجب بهبود وضعیت سایت شما در موتور جستجو گر شود.

به منظور اطمینان از تعامل پذیر بودن محتویات شما، باید از ارزشمندی و به روز بودن آنها اطمینان حاصل کنید و بدین معنی که شما نیاز دارید تا یک متن تقریبا بلند بالا در رابطه با آنچه می خواهید راجب آن صحبت کنید بنویسید.
محتویات شما باید ساده و قابل فهم باشند، از کلمات راحت و محاوره ایی استفاده کنید و جملات و پاراگراف ها استفاده شده نیز کوتاه باشند. همیشه به شگفت زده کردن و سورپرایز کاربران اهمیت ویژه بدهید، چرا که صرفه نظر از تغییر الگوریتم ها در موتور جستجوگر گوگل، این اقدام موجب افزایش شانس بالا بردن رنک سایت می شود.

از کاه کوه بسازید (اهمیت بزرگنمایی را دست کم نگیرید)

بالافاصله بعد از اینکه پست­های قدیمی شما آپدیت شدند، نیاز به ارتقا آنها دارید. شما می­توانید با قرار دادن پست­ های قدیمی در همان پلن ارتقای مورد نظر برای پست­های جدید، ترافیک زیادی را به سایت خود سرازیر کنید.
اینکه چگونه مطالب به روز شده خود را ارتقا دهید، به میزان زیادی وابسته به کانال مورد استفاده شما دارد. برای شبکه­ های اجتماعی، می­توان به همان روشی که محتویات جدید ارتقا می­ یابند، پست های آپدیت شده قدیمی را ارتفا داد. با توجه به اینکه مخاطبین شبکه اجتماعی شما مرتب در حال تغییر هستند، احتمال اینکه بسیاری از دنبال کنندگان شما پست های قدیمی را ندیده باشند بسیار زیاد است. سایر کاربرانی که آنها را دیده اند نیز بسیار پیش می آید که این دست پست ­ها را فراموش کرده باشند و یا حتی از بازنشر آن خوشحال شوند.

روش های انتشار پست های قدیمی

  • پست­ های قدیمی و جدید خود را به هم وصل کنید.
  • با نویسندگان و وبلاگ نویسانی که تمایل زیادی به اشتراک محتویات خود دارند در ارتباط باشید و از آنها نیز استفاده کنید.
  • می­توانید پست­ هایی که برای سایت های دیگر نوشته اید، را به نوشته های مورد نظر خود لینک کنید.
  • همیشه آلبومی از بهترین پست ­های ارتقا داده شده و بهبود یافته از پست ­های قدیمی درست کنید.

فرقی نمی­کند پست قدیمی باشد یا جدید، شما همیشه مایل به جذب ترافیک حداکثری با توجه به مخاطبین هدف خود هستید. به منظور اطمینان از اینکه محتویات شما نظر مخاطبین مارکت شما را جلب می­کنند، باید تحلیل ­های مرتبط با پست های خود را چک کنید و از خود بپرسید که کاربران پست های شما را به جه شکلی پیدا خواهند کرد؟
در صورتی که متوجه بازدید بسیار بالای محتویات خود شده باشید، ممکن است مایل باشید کلمات کلیدی سرچ شده توسط مخاطبین را جستجو کنید. اگر این کلید واژه ­ها با محتویات و خدمات شما غیر مرتبط باشند، شما نیاز به بهبود سئو سایت خود دارید.

چطور می توانید طول عمر نوشته های وبلاگ خود را افزایش دهید؟

چند ترفند برای جلوگیری از آپدیت محتویات وجود دارد. اگر شما محتویات بهبود یافته و ارتقا یافته ایجاد کنید، دیگر نیازی به نگرانی در مورد اینکه چقدر به آپدیت محتویات بها می­ دهید نیست. همیشه از اینکه محتویات شما بهترین پست ­ها برای عنوان مورد نظر شما هستند اطمینان حاصل کنید. نگاهی به پست ها بیاندازید و از خود بپرسید از چه طریقی می­توان این پست ها را بهبود داد؟

به منظور افزایش عمر و کارایی محتویات، از گذاشتن پست­های فصلی یا محتویات کوتاه مدت خودداری کنید

به این فکر کنید که در 5 سال گذشته مردم تمایل به خواندن چه نوع پست های داشته اند؟ همیشه برای ایجاد پست­ های با کیفیت که بعدها از وجود آنها در سایت به خود ببالید وقت کافی بگذارید.

در اغلب اوقات، به روز بودن با توجه به محتویات شما می تواند موجب ارتقا سایت شود. می­ توانید با حذف برخی منابع محبوب، تاریخ ­ها، و سایر موارد به افزایش عمر محتویات خود کمک کنید.

هر چند بسیاری از مالکین سایت ­ها تمایل چندانی به آپدیت محتویات خود ندارند. با این حال باید توجه داشت که آنچه از دید پدید آورندگان سایت قدیمی به نظر می رسد، برای کاربران و بازدیدکنندگان ممکن است جدید باشد. هر چند ممکن است در دسترس ترین راحت حل حذف پست های قدیمی باشد، اما باید در هنگام حذف پست­ های قدیمی به اثر آنها بر رنکینگ پست­های قدیمی نیز توجه کرد.

شما همچنین باید تنها به حذف پست­هایی اقدام کنید که دیگر کارایی خود را از دست داده و مرتبط با موضوع کسب و کار شما نیستند و ترافیک اندکی جذب می­ کنند و در مجموع اثرات منفی بیشتری دارند و در اغلب اوقات هنگامی که کالا و خدمات شما تغییر می­ کند بهترین راه آپدیت و بازتولید محتویات قدیمی است.

لازم به ذکر است که همیشه باید یک دلیل قانع کننده برای حذف پست های قدیمی خود داشته باشید.

یکی از مهم­ترین مواردی که می توان به آن تاکید کرد، اعمال تغییرات همه پست های سایت شما با توجه به یک استراتژی و روش جامع است. پست های مورد نظر خود را با توجه به پلن و راه و روش کار و کسب خود بازیابی کنید. برای مثال یک ویدئو ممکن است توجه مخاطبین شما را جلب نکند اما یک اینفوگرافیک ممکن است به میزان قابل توجهی به خوبی عمل کند.

نتیجه گیری : تا زمانی که به اندازه کافی پست های قدیمی بازیابی شده داشته باشید، نیازی به پست­های جدید ندارید. همچنین باید از کاربرد و تاثیر خوب پست ­های موجود نیز اطمینان حاصل کنید که این موضوع نیازمند صرف وقت و هزینه بوده و می تواند نتیجه دلخواه را برای شما به همراه داشته باشد.

5 1 رای
امتیازدهی به مقاله

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

4 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
mifamusic
3 سال قبل

خیلی خیلی عالی بود ….تو این زمان کرونا برای سایت های موزیک که فعالیت خوانند ها کم شده بنظرم بهترین کار آبدیت پست های قدیمی هست .ممنون از آموزش کاملی که قرار دادین.

قالب سازی
3 سال قبل

سلام ممنون از مطلب مفیدتون، برای به روز رسانی مطالب قدیمی اگر در تایتل ها یا H1 – H2 و … دست ببریم باعث افت رتبه این مقالات نمیشه؟ اگر کلید واژه های قدیمی را حذف و کلید واژه های جدید اضافه کنیم کاهش رتبه را به دنبال ندارد؟

سید حمزه طباطبایی
مسئول بلاگ
پاسخ به  قالب سازی
3 سال قبل

باسلام و تشکر از نظر شما دوست عزیز.
توجه داشته باشید که مسائل مربوط به سئو، همگی بر حسب تجربه و مشاهده تغییرات در سرچ کنسول، قابل بررسی است.
اما به صورت کلی، گوگل با تغییرات مشکلی ندارد و اتفاقا ارزش بیشتری را قائل می‌شود.
البته لازم است تا تگ‌های مناسب و بهتری را به کار ببرید، بطوریکه باعث افت رتبه نشود.
با تشکر.

هادی عظیمی
1 سال قبل

سلام مطالبتون بسیار عالی و مفید بود خسته نباشید

دکمه بازگشت به بالا