آموزشنرم افزار های کاربردی

مقایسه ماژول Imagemagick و ماژول WebP

در این مقاله به مقایسه ماژول Imagemagick و ماژول WebP  پرداخته ایم. با بررسی نقاط ضعف و  قوت هر کدام از ماژول ها و توجه به حیطه فعالیت خود می توانید ماژول مناسب خود را انتخاب کنید پس با ما همراه باشید:

مقایسه دو ماژول imagic با webp
ویژگی هاماژول Imagemagickماژول WebP
کیفیت

عالی

ماژول Imagemagick می تواند تصاویری شفاف, واضح و دقیق ایجاد کند. تصاویر تولید شده توسط lmagemagick از کیفیت بهتری نسبت به تصاویر تولید شده توسط پرستاشاب برخوردار است. شما می توانید در یک مدت زمان طولانی با نمایش تصاویر دقیق و با کیفیت مشتریان بیشتری جذب کرده و در نهایت سود بیشتری داشته باشید.

خوب

تصاویر در webp از کیفیت معمولی برخوردار هستند. به همین دلیل این تصاویر برای وب سایت ها مناسب هستند؛ زیرا تعادل خوبی میان کیفیت، اندازه و حجم فایل برقرار است. (عکس با کیفیت خوب و حجم کم )

سرعت بارگذاری

سریع

تصویر تولید شده توسط Imagemagick حاوی داده های بیشتری است، بنابراین حجم این فایل ها کمی بزرگتر است.

خیلی سریع

WebP فشرده سازی عالی بی ضرر و زیان آور را برای تصاویر موجود در وب فراهم می کند. تصاویر webp بدون از دست دادن کیفیت, از تصاویر png 26 درصد حجم کمتری دارند.

تصاویر معیوب WebP، 25 الی 34 درصد کوچک تر از تصویر JPEG هستند و قابل مقایسه در شاخص کیفیت معادل SSIM می باشند، بنابراین با استفاده از WebP می توانید اندازه محتوا را کاهش دهید تا زمان بارگذاری در صفحه کمتر شود.

فضای ذخیره سازیافزایش 5 الی 15 درصد در مقایسه با تصاویر تولید شده به وسیله GD

تصاویر تولید شده با Imagemagick حدود 5 الی 15 درصد بزرگتر هستند.

حدود 60 تا 90 درصد افزایش

تصاویر WebP کوچک تر از jpg هستند، با استفاده از WebP می توانید سایز محتوا را برای بارگیری سایت خود کاهش دهید، محتویات کمتر برای بارگیری به معنی زمان بارگیری کوتاه تر است. اما برای حفظ بهترین سازگاری با دستگاه های مختلف و ماژول های بخش سوم، تصاویر با فرمت jpg قابل حذف نیستند، این بدان معناست که همان تصویر را باید در دو فرمت ذخیره کنید، بنابراین استفاده از WebP باعث افزایش فضای ذخیره سازی می شود.

نتیجهکیفیت و حجم بالاسرعت و لود بالا
در نت افراز امکان استفاده از هر دو ماژول وجود دارد اما پیشنهاد ما استفاده از ماژول WebP می باشد

کدامیک را انتخاب کنیم؟

اگر کیفیت تصاویر و وضوح آنها برای شما حائز اهمیت است می بایست از ماژول Imagic استفاده کنید اما اگر سرعت بارگذاری صفحات و سئو برای شما مهمتر است می بایست از ماژول Webp استفاده کنید.

منبع: sunnytoo

3.6 5 رای ها
امتیازدهی به مقاله

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

2 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
حمید
2 ماه قبل

قربان الان اگه بنده بخوام برای هاست استاندارد خودم ماژول WebP رو فعال کنم باید چکار کنم؟

سید حمزه طباطبایی
مسئول بلاگ
پاسخ به  حمید
2 ماه قبل

با سلام و وقت بخیر
لطفا با پشتیبانی نت افراز در تماس باشید
با تشکر فراوان

دکمه بازگشت به بالا