سئومقالات

راهنمای نمایش وب‌سایت، در نتایج سرچ گوگل

How to Show My Website in Google Search Results

مسلما اولین و مهم ترین مسئله برای تمامی صاحبان وب‌سایت‌های اینترنتی، نمایش وب‌سایت در گوگل و کسب رتبه برتر در نتایج این موتور جستجوی محبوب است. ما دراین مقاله تصمیم داریم که نمایش وب‌سایت در گوگل را از ابتدایی ترین مرحله بررسی کنیم. شاید بد نباشد با این سوال آغاز کنیم که، “چگونه وب‌سایت خود را به گوگل معرفی کنیم؟”

 

روش معرفی وب‌سایت، به موتور جستجوی گوگل

بر اساس جدیدترین مقاله منتشرشده در وب‌سایت رسمی گوگل، این کار به صورت کاملا اتوماتیک و توسط خود گوگل صورت می‌پذیرد!

گوگل در این مقاله اعلام می‌دارد که نمایش وب‌سایت شما در نتایج سرچ گوگل، به صورت کاملا رایگان صورت می‌گیرد. این کیفیت محتوای وب‌سایت شماست، که تعیین کننده جایگاه شما در هر صفحه از نتایج جستجو است. برای اینکه محتوای وب‌سایت هر کاربر در نتایج جستجو دیده شود، نیاز به انجام هیچ کار خاصی نیست.

گوگل اعلام کرده است که ورود وب‌سایت‌های جدید به پایگاه داده این شرکت که اصطلاحا با عنوان “ایندکس (Index) شدن” شناخته می‌شود؛ از طریق نرم افزاری به نام Web Crawlers صورت می‌پذیرد. خزنده‌های وب یا همان Web Crawlers، ربات‌های هوشمند شرکت گوگل هستند. این ربات‌ها در بازه‌های زمانی متفاوت اقدام به بررسی شبکه اینترنت جهانی می‌کنند. در این شرایط چنانچه با وب‌سایت جدیدی مواجه شوند، آن را به پایگاه داده خود اضافه می‌کنند.

گوگل در ادامه می‌گوید: حجم زیادی از وب‌سایت‌هایی که امروزه در نتایج جستجوهای خود می‌بینیم، حاصل جستجوی خزندگان وب است. حجم زیادی از مدیران این وب‌سایت‌ها به صورت دستی اقدام به معرفی وب‌سایت خود به موتور جستجوی گوگل نکرده‌اند.

آیا سایت من در پایگاه داده گوگل Index شده است؟

پیش از هرچیز لازم است بدانیم که آیا Web Crawlers، توانسته است که وب‌سایت ما را پیدا کند و آن را در پایگاه داده گوگل ذخیره کند، یا خیر؟

برای بررسی این مسئله، تنها کافیست که آدرس سایت خود را به شکل زیر در گوگل سرچ نمایید.

site:yourdomain.com

به عنوان مثال، اگر بخواهیم ببینیم که آیا وب‌سایت نت افزار در نتایج جستجوی گوگل به نمایش در می‌آید، تنها کافیست که عبارت site:netafraz.com را در وب‌سایت Google.com سرچ کنیم.

آیا سایت من در گوگل ثبت شده است؟

همان طور که می‌بینید، بررسی ما موفقیت آمیز بود و نتایج به دست آمده نشان می‌دهد که گوگل وب‌سایت نت افراز را به رسمیت می‌شناسد و محتوای وب‌سایت ما در پایگاه داده گوگل به ثبت رسیده است. این بدین معناست که محتوای وب‌سایت نت افراز، با توجه به کیفیت آن در سیستم رتبه بندی گوگل مورد بررسی قرار می‌گیرد و در نتایج سرچ مرتبط با هر مطلب، محتوای وب‌سایت ما به نمایش درخواهد آمد.

اگر پس از انجام این مرحله توانستید که محتوای وب‌سایت خود را در نتایج گوگل مشاهده نمایید، به شما تبریک می‌گوییم!
سایت شما در حال حاضر توسط گوگل ایندکس شده است و محتوای شما با توجه به کیفیت آن در لیست نتایج جستجوی گوگل به کاربران نمایش داده خواهد شد.

سایت من در نتایج سرچ گوگل نمایش داده نمی‌شود!

نمایش سایت در موتور جستجوی گوگل

اگر نتیجه مرتبطی با سایت خود در نتایج گوگل ندیدید و تصویری مشابه با تصویر بالا برای شما به نمایش درآمد، بدین معناست که سایت شما در موتور جستجوی گوگل ایندکس نشده است. در این حالت، باید اقداماتی را برای معرفی وب‌سایت خود به گوگل انجام دهید.

گوگل می‌گوید که Web Crawlers، روزانه میلیاردها وب‌سایت را مورد بررسی و بازبینی قرار می‌دهند و اگر وب‌سایت شما از دید آن‌ها خارج مانده، می‌تواند به خاطر یکی از دلایل زیر باشد:

  1. وب‌سایت شما به تازگی در دسترس قرار گرفته است و Web Crawlers هنوز به سایت شما سر نزده‌اند. بهتر است حداقل به مدت دو هفته پس از راه اندازی وب‌سایت خود منتظر بمانید.
  2. طراحی و ساختار وب‌سایت، به شکلی است که جستجوی محتوای وب‌سایت را برای Web Crawlers سخت می‌کند.  ربات‌های گوگل در این شرایط نمی‌توانند به طور اثربخشی به بررسی محتوای وب‌سایت بپردازند.
  3. گوگل در زمان بررسی محتوای وب‌سایت شما با خطایی مواجه شده است.

در ادامه، گوگل حداقل تاییدیه‌هایی که وب‌سایت شما برای نمایش در نتایج جستجو باید داشته باشد را مشخص کرده است.

می‌توانید به این بخش به چشم یک چک‌لیست نگاه کنید و آن را در ساختار وب‌سایت خود به کار ببرید.

  • محتوای باکیفیت ارائه کنید.

اولین اولویت برای مدیر هر وب‌سایت، باید کیفیت محتوای وب‌سایتش باشد. سعی کنید که از طریق ارائه محتوای خوب، تجربه ایده‌آلی را برای بازدیدکنندگان وب‌سایت خود فراهم آورید. به این فکر کنید که چه محتوایی وب‌سایت شما را خاص و ارزشمند می‌سازد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در این رابطه، می‌توانید به صفحه “Webmaster guidelines” که توسط شرکت گوگل ارائه شده است، مراجعه نمایید.

  • با استفاده از ابزار Google My Business، کسب وکار خود را به گوگل معرفی کنید.

اگر صاحب  یک کسب و کار محلی هستید، حتما خود را از طریق سرویس My Business، به گوگل معرفی نمایید. این ابزار کاملا رایگان است و کسب و کار شما را به سرویس Maps (نقشه) گوگل اضافه می‌کند. حضور شما در سرویس My Business موجب می‌شود که وب‌سایت شما راحت‌تر توسط گوگل شناسایی شود. علاوه بر این، سابقه حضور فعال شما در این سرویس، موجب می‌شود که کسب و کار شما به شکل برجسته‌تری به نمایش درآید.

  • وب‌سایت خود را برای نمایش در موبایل، بهینه سازی کنید.

بر اساس گزارشات گوگل، اکثر کاربران، مایلند که از طریق تلفن همراه خود به گشت و گذار در اینترنت بپردازند. در همین راستا لازم است که از عملکرد مناسب وب‌سایت خود در سیستم عامل‌های همراه مطمئن شوید. به عنوان یک مدیر وب‌سایت، باید همواره در پی ارتقای رابط کاربری سایت خود در دستگاه‌های همراه باشید.
محتوای شما باید در ابعاد مناسب بر روی تمامی دستگاه‌ها به نمایش درآید. سرعت بارگذاری وب‌سایت نیز بسیار مهم است و نباید بیش از حد استاندارد باشد.

ما در وبلاگ نت افراز، مقاله‌ای در رابطه با افزایش سرعت سایت در تلفن‌های همراه آماده کرده‌ایم. چنانچه مایل به دریافت اطلاعات بیشتری در این زمینه هستید، بر روی دکمه پایین کلیک کنید.

افزایش سرعت سایت برای صفحات موبایل

  • امنیت وب‌سایت خود را تضمین کنید.

تمامی کاربران، سایتی که در حال استفاده از پروتکل HTTPS  است را به سایتی که از پروتکل HTTP استفاده می‌کند؛ ترجیح می‌دهند. سعی کنید که همواره امنیت سایت خود را در ایده‌آل ترین حالت ممکن حفظ نمایید. با این کار علاوه بر حفاظت از وب‌سایت خود، امنیت خاطر کاربران خود را نیز فراهم می‌‌کنید.

  • با رعایت اصول SEO، ارزش سایت خود را در نزد گوگل ارتقا دهید.

سئو (SEO) یا بهینه سازی وب‌سایت برای موتورهای جستجو، گام دیگری از اقدامات لازم برای نمایش وب‌سایت شما در نتایج جستجوی گوگل است. با رعایت اصول سئو و به کارگیری آخرین اصول SEO در وب‌سایت خود می‌توانید سایت خود را همواره در بالاترین نتایج گوگل مشاهده نمایید.

علاوه بر این، می‌توانید با معرفی وب‌سایت خود به ابزار گوگل Search Console، به طور دقیق‌تری سئو وب‌سایت خود را بررسی نمایید. این ابزار به شما این امکان را می‌دهد که به راحتی کلمات کلیدی پر بازدید (Keywords) خود را مشاهده کنید. صفحاتی از وب‌سایت خود که Web Crawlers در آن‌ها با خطا مواجه شده‌اند را بررسی نمایید. نقشه سایت خود را در اختیار موتور جستجوی گوگل قرار دهید و نهایتا آمار ورودی وب‌سایت خود از نتایج جستجوی گوگل را مشاهده کنید.

 

در این مقاله از وبلاگ نت افراز، نگاهی ابتدایی به مبحث نمایش وب‌سایت در گوگل داشتیم. شما کاربران گرامی می‌توانید در آینده به شکل کامل‌تری این مبحث را از طریق وبلاگ ما مشاهده نمایید. مباحثی همچون کار با نقشه سایت، استفاده از ابزار Google Search console و یا ویرایش فایل Robots.txt، از جمله برنامه‌های بعدی ما برای کامل‌تر شدن مبحث نمایش سایت در گوگل می‌باشد.

موفقیت همراه راهتان باد

4.1 11 رای ها
امتیازدهی به مقاله

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

6 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
نمایندگی ABB
2 سال قبل

ممنون از مقاله خوبتون

سید حمزه طباطبایی
مسئول بلاگ
پاسخ به  نمایندگی ABB
2 سال قبل

با تشکر بسیار فراوان از دیدگاه شما دوست عزیز

Ontaustu
2 سال قبل

سایت UptimeControl.net را به مقاله اضافه کنید، زیرا فقط آنها 3 دقیقه فاصله بررسی در دسترس بودن سایت در طرح رایگان دارند.

سید حمزه طباطبایی
مسئول بلاگ
پاسخ به  Ontaustu
2 سال قبل

با سلام خدمت شما دوست عزیز
با تشکر از پیشنهاد شما
با توجه به این قضیه که این آموزش مربوط به نمایش وبسایت در نتایج گوگل است، بنابراین این وب‌سایت (که مخصوص مانیتورینگ و بررسی دسترسی به وبسایت است) مناسب این مقاله نیست!
مطمئنا در آموزش‌های بعدی از این وب‌سایت استفاده خواهیم کرد.
با تشکر فراوان

هادی عظیمی
1 سال قبل

سلام خسته نباشید مطالبتون بسیار جالب و خوب بود

آزاد
4 ماه قبل

دستتون درد نکنه واقعا خلاصه مفید و باکیفیت بود ممنون از راهنمای های خوبتون دمتون خیلی خیلی گرمه

دکمه بازگشت به بالا