نماد سایت نت افراز بلاگ

آموزش نصب گواهینامه‌ی اس اس ال در سی پنل

آموزش نصب گواهینامه‌ی اس اس ال در سی پنل

آموزش نصب گواهینامه‌ی اس اس ال در سی پنل

شرکت Cpanel، یکی از محبوب‌ترین ارائه دهندگان پنل هاست در دنیا می‌باشد که امکان نصب اس اس ال در آن وجود دارد.  سی پنل به صورت رسمی از قوانین کشور آمریکا پیروی کرده و مطابق با شرایط و ضوابط خود، کشور ایران را جزو کشورهای تحریم شده نام برده است.

البته بسیاری از شرکت‌های هاستینگ در ایران، با دور زدن قوانین بین المللی، پنل هاست سی‌پنل را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهند. به دلیل پرطرفدار بودن این پنل، در این آموزش نیز قصد داریم به شما نحوه‌ی نصب گواهینامه‌ی SSL در Cpanel را آموزش دهیم. پس با ما همراه باشید.

آموزش ویدیویی نصب گواهینامه‌ی SSL در Cpanel:

آموزش ثبت سفارش گواهینامه‌ی SSL

 

آموزش تصویری نصب گواهی اس اس ال در سی پنل:

مشاهده‌ی گواهینامه‌ی SSL سفارش داده شده:

پس از تکمیل سفارش گواهینامه‌ی SSL شرکت سرتوم در پنل کاربری، از بخش سرویس‌ها، بر روی گواهینامه‌ی SSL مورد نظر کلیک کنید (وارد صفحه‌ی سرویس SSL شوید). سپس در منوی سمت راست بر روی نمایش گواهینامه کلیک کنید.

بر روی نمایش گواهینامه ی اس اس ال کلیک کنید

در این بخش، کدهای مختلف زیر که تشکیل دهنده‌ی یک گواهینامه اس اس ال می‌باشند را مشاهده می‌کنید.

همچنین از منوی سمت راست نیز، می‌توانید کلید خصوصی را دریافت کنید.

نصب گواهی اس اس ال در سی پنل:

حال وارد Cpanel می‌شویم. از بخش Security بر روی SSL/TLS کلیک می‌کنیم.

این صفحه از 4 بخش تشکیل شده که مدیریت هر یک از موارد زیر را می‌توان در هر بخش انجام داد.

در مرحله‌ی سفارش گواهینامه‌ی SSL که در پنل کاربری انجام شد، کدهای Private Key، CSR و CRT ایجاد شده و نیازی به تولید مجدد آن‌ها نداریم.

پس بر روی بخش چهارم یعنی Install and Manage SSL for your site (HTTPS) کلیک می‌کنیم.

در بخش Domain، دامنه‌ای که قصد نصب گواهینامه‌ی SSL بر روی آن را داریم انتخاب می‌کنیم.

در بخش certificate (CRT) ، در پنل کاربری گواهی X.509 را به صورت کامل کپی و در این بخش وارد می‌کنیم. توجه داشته باشید که هیچ گونه فاصله در میان کدهای کپی شده وجود نداشته باشد.

در بخش Private Key (KEY) ، لازم است تا کلید خصوصی را در این بخش وارد کنیم. پس در پنل کاربری، از منوی سمت راست بر روی دریافت کلید خصوصی کلیک کنید. سپس متن مربوطه را کپی و در بخش Private Key (KEY) وارد کنید.

در بخش Certificate Authority Bundle (CABUNDLE) لازم است تا به ترتیب، کدهای گواهی‌ میانی (یا گواهی غیرمستقیم) و کدهای گواهی Root (یا ریشه‌ها) را از پنل کاربری در این بخش وارد کنید.

سپس بر روی Install Certificate کلیک کنید.

با کلیک بر روی OK، گواهینامه‌ی SSL شما به درستی نصب می‌شود. پس از حدودا 10 دقیقه می‌توانید از طریق وب‌سایت‌هایی مانند SSLSHOPPER یا SSLLABS ، نسبت به بررسی درستی نصب گواهینامه‌ی خود اقدام کنید.

امیدوارم که این آموزش برای شما مفید بوده باشد.

شاد و پیروز باشید.

خروج از نسخه موبایل