آموزش

رفع خطای The Site Ahead Contains Harmful Programs در وردپرس

How to Fix “The Site Ahead Contains Harmful Programs” in WordPress

برای رفع خطای The Site Ahead Contains Harmful Programs یا Deceptive site ahead ، که جزو خطا هایی هستند که توسط مرورگر به شما نمایش داده می‌شود، می‌توان اقداماتی را انجام داد.

البته گاهی اوقات در Search Console نیز می‌توانید این نوع خطا را مشاهده کنید.

به صورت معمول، این ارور به دلیل وجود ویروس یا فایل مخرب (یا هک شدن وب‌سایت) که توسط مرورگر (و گوگل) در سایت شما تشخیص داده شده است، ظاهر می‌شود. بنابراین مرورگر از ورود کاربران جلوگیری کرده و اجازه‌ی ورود نخواهد داد.

البته گاهی اوقات به دلیل ویروسی بودن وبسایت در گذشته، ممکن است این خطا همچنان در سرچ کنسول وجود داشته باشد. که می‌توان با درخواست بررسی مجدد، این مشکل را برطرف کرد.

به دلیل وجود مشکلاتی که در قالب‌ها و پلاگین‌های نال شده و دستکاری شده‌ی وردپرس وجود دارد، این مشکل در وردپرس متداول‌تر است.

در این آموزش سعی داریم نحوه‌ی رفع خطای The Site Ahead Contains Harmful Programs یا Deceptive Site Ahead در وردپرس را آموزش دهیم.

خطای The Site Ahead Contains Harmful Programs مربوط به چیست؟

به صورت معمول، این خطا به دلیل هک شدن وب‌سایت شما نمایش داده می‌شود. یعنی شخصی با استفاده از حمله‌ی BackDoor ، وارد وب‌سایت شما شده و کدهای مخربی را داخل آن قرار داده است.

این نوع حملات معمولا از طریق قالب یا پلاگین نامعتبر بر روی وب‌سایت انجام می‌شود. بنابراین ما به شدت به شما توصیه می‌کنیم که از قالب‌ها و پلاگین‌های معتبر (که به صورت مداوم بروزرسانی می‌شوند.) استفاده کنید.

متاسفانه ( یا خوشبختانه!) گوگل توانایی تشخیص این نوع حملات را داشته و به کاربران اجازه نمی‌دهد تا وارد وب‌سایت شما شوند. بنابراین لازم است تا نسبت به رفع این خطا اقدام کنید.

البته گاهی اوقات خطای دیگری به شکل “Deceptive Site Ahead” نیز مشابه به این خطا ایجاد می‌شود که خطر کمتری داشته و مربوط به وجود کدهای مخرب در وب‌سایت شما می‌باشد. این خطا ممکن است به شکل‌های دیگری مانند:

“This page is trying to load scripts from unauthenticated sources”

“The site ahead contains malware”

نیز ظاهر شود.

چگونه خطای “Deceptive Site Ahead” را برطرف کنیم؟

برای رفع این خطا یا خطای this site contains harmful programs لازم است تا مراحل زیر را به ترتیب انجام دهیم.

البته توجه داشته باشید که حتما از سرویس هاست خود، بک‌آپ تهیه کرده باشید.

مرحله 1: پیدا کردن خطای مربوط به Contains Harmful Programs

برای پیدا کردن خطا، روش‌های مختلفی وجود دارد. در این بخش ما سه روش را به شما معرفی می‌کنیم:

Google Transparency Report:

این ابزار که توسط خود گوگل معرفی شده است، برای یافتن خطاها و ارورهای وب‌سایت استفاده می‌شود. در بخش “Check Site Status” آدرس وب‌سایت خود را وارد کرده و نسبت به وجود یا عدم وجود خطای مربوطه اقدام کنید.

استفاده از Google Transparency Report برای رفع خطای contains harmful

در صورتیکه خطای موردنظر مشاهده شد، لازم است تا با مشورت با طراح وب‌سایت خود نسبت به رفع اون خطا یا کدمخرب اقدام کنید.

توجه داشته باشید که روش Google Transparency Report روش اصلی می‌باشد. روش‌های بعدی به صورت دلخواه و برای اطمینان بیشتر می‌باشد.

استفاده از Sucuri:

ابزار Sucuri ، یکی از بهترین ابزار برای پیداکردن ویروس و فایل مخرب در وب‌سایت می‌باشد. بدین منظور ابتدا وارد وب‌سایت Sucuri شده و آدرس وب‌سایت خود را وارد کنید. سپس بر روی “Scan Website” کلیک کنید.

استفاده از Sucuri برای رفع خطای contains harmful

این پلتفرم به صورت کامل تمامی Malware ها و ویروس‌های وب‌سایت شما را مشخص و به شما نشان می‌دهد. بنابراین لازم است تا پس از پیداکردن خطای موردنظر، با مشورت با متخصص طراحی وب، نسبت به رفع آن اقدام کنید.

استفاده از پلاگین Wordfence:

این پلاگین باعث استفاده بیش از حد از منابع سرویس هاست شما می‌شود. بنابراین پیشنهاد می‌شود تا حد ممکن از این پلاگین استفاده نکنید.

این پلاگین که یکی از قدتمندترین پلاگین‌های وردپرس برای یافتن ویروس و خطا در وب‌سایت می‌باشد، به صورت کامل وب‌سایت شما را بررسی و ویروس‌های آن را نمایش می‌دهد. البته توجه داشته باشید که اگر امکان ورود به پیشخوان وردپرس را نداشته باشید، استفاده از این پلاگین امکان‌پذیر نیست.

استفاده از پلاگین wordfence برای رفع خطای contains harmful

پس از نصب و فعالسازی این پلاگین، با کلیک بر روی گزینه‌ی Scan، می‌توانید فایل‌های مخرب را پیدا و نسبت به حذف آن اقدام کنید.

مرحله2: استفاده از Google Search Console برای بررسی دوباره

بعد از آنکه خطای مربوطه را حذف کردید، برای سریع‌تر شدن فرآیند بررسی وب‌سایت، بهتر است تا مالکیت دامنه‌ی خود را در Search Console تایید کنید.

اگر که هنوز مالکیت دامنه‌ی خود را در گوگل سرچ کنسول تایید نکرده‌اید، از طریق آموزش زیر نسبت به انجام آن اقدام کنید.

تایید گوگل سرچ کنسول از طریق Domain

تایید گوگل سرچ کنسول از طریق URL Prefix

پس از آنکه با بررسی توسط ابزارهای گفته شده، مشکلی در وب‌سایت خود پیدا نکردید، می‌توانید از طریق لینک زیر؛ نسبت به بازبینی وب‌سایت خود توسط گوگل اقدام کنید:

درخواست بازبینی وب‌سایت توسط گوگل

نتیجه‌گیری:

در این آموزش به صورت کلی، دلایل وجود خطاهای The Site Ahead Contains Harmful Programs یا Deceptive Site Ahead را بررسی کردیم. همانطور که گفته شد، علت اصلی وجود این خطاها، هک شدن وب‌سایت و وجود ویروس و فایل‌های مخرب است.

البته توجه داشته باشید که در نت افراز، اطلاعات سرویس هاست شما به صورت منظم اسکن می‌شود. بنابراین اگر محتوای مخرب توسط آنتی ویروس قابل مشاهده باشد، این محتوا توسط نت افراز شناسایی شده و به شما اطلاع داده می‌شود.

همچنین برای بررسی آن جهت رفع، وب‌سایت‌های مختلفی را معرفی کردیم. و برای آنکه سریع‌تر تغییرات اعمال شود، گفته شد تا از طریق Google Search Console ، این اتفاق انجام شود.

امیدوارم که این آموزش برای شما مفید بوده باشد.

شاد و پیروز باشید.

5 4 رای ها
امتیازدهی به مقاله

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا