آموزشگواهینامه اس اس ال

آموزش ایجاد گواهینامه و کد CSR در دایرکت ادمین

Generating CSR code in DirectAdmin tutorial

برای نصب SSL چه به صورت رایگان و چه به صورت غیر رایگان، ایجاد کد رمزنگاری شده CSR ضروری می‌باشد. اما سوالی که پرسیده می‌شود این است که کد CSR چیست و چه استفاده ای دارد؟ با ما همراه باشید.

Certificate Signing Request (CSR code) یک متن کد شده شامل اطلاعات مربوط به شرکت و یا سایتی است که می‌خواهد SSL را تهیه کند. این کد در اصل فایلی است که شما برای تهیه SSL به آن نیاز دارید.

با ایجاد کد CSR با کلید عمومی (public key)، کلید خصوصی RSA مربوط به آن نیز تولید می‌شود. اغلب کلیدهای CSR و RSA به صورت همان زمان تولید می‌شود.

کلیدهای عمومی و خصوصی یک گواهینامه به هم مرتبط هستند. بطوری که تنها با استفاده از کلید عمومی می‌توان پیام ها را رمزنگاری و فقط به وسیله کلید خصوصی مربوط به همان گواهینامه میتوان آنها را رمزگشایی کرد.

به منظور صدور گواهینامه اس اس ال، میبایست پس از ایجاد کد CSR  (و کلید RSA که همزمان با ایجاد CSR به صورت خودکار ایجاد میگردد) کد CSR ایجاد شده را در هنگام صدور گواهینامه اس اس ال وارد نمایید.

آموزش ساخت کد CSR در دایرکت ادمین

برای ایجاد کد CSR ابتدا وارد دایرکت ادمین شده و بخش “گواهینامه های اس اس ال” را انتخاب کنید.

سپس گزینه “ایجاد یک گواهینامه جدید” را انتخاب بعد گزینه “ایجاد یک درخواست صدور گواهینامه” را فعال و در ادامه اطلاعات خواسته شده را وارد کنید.

توجه داشته باشید که اطلاعات “نام عمومی”، نام دامنه‌ای است که می‌خواهید روی آن گواهینامه SSL نصب کنید. همچنین برای “آدرس ایمیل” نیز، آدرس ایمیل خود را وارد کنید.

ایجاد کد CSR در دایرکت ادمین

بعد از ذخیره تغییرات، کد CSR به شما نمایش داده می شود. می‌توانید آن را کپی کرده و برای سفارش SSL مورد استفاده قرار دهید.

این کد بدست آمده قابل استفاده جهت SSL رایگان و SSL غیر رایگان می‌باشد.

در لینک‌های زیر نحوه استفاده از SSL رایگان، نحوه ایجاد سفارش خرید اس اس ال و همچنین تفاوت SSL رایگان و پولی توضیح داده شده است.

ایجاد گواهینامه SSL رایگان

ایجاد سفارش SSL

تفاوت SSL رایگان و پولی

شاد و پیروز باشید.

5 1 رای
امتیازدهی به مقاله

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا