گواهینامه اس اس الآموزش

همه چیز درباره گواهینامه اس اس ال OV که باید بدانید.

در این مطلب به معرفی گواهینامه اس اس ال OV می پردازیم؛ گواهینامه اس اس ال OV: که نام کامل آن Organization Validation بوده و به معنای اعتبار سنجی سازمان است. برای کسب اطلاعات بیشتر از این گواهینامه تا ادامه این مقاله همراهمان باشید.

گواهینامه اس اس ال OV چیست؟ و چه ویژگی هایی دارد؟

🔶 این گواهینامه اس اس ال امنیت سایت شما را تامین می کند، علاوه‌ براین اعتبار گواهینامه OV بسیار بالا بوده که می‌توان یک کسب و کار اینترنتی که از اعتبار بالاتری نسبت به گواهینامه اس اس ال DV دارد بهره برد.

🔶 در واقع بازدیدکنندگان وب‌سایت هایی که از گواهینامه OV استفاده می کنند با اطمینان از خدمات این سایت ها بهره می برند.

🔶 گواهینامه اعتبار سنجی سازمان (OV) اطلاعاتی از مالک سایت دریافت می کند تا در قسمت جزییات گواهینامه به نمایش گذاشته شود. گواهینامه های OV به اشخاص حقوقی و صاحبان کسب و کارها با ارائه مدارک مورد نیاز قابل واگذاری است و خرید آن نیاز به تایید هویت درخواست کننده دارد.

🔶 شرکت‌ها و سازمان‌ ها از طریق فعال‌ سازی امکان SSL/TLS بر روی وب‌ سایت و امضاء کد یا Code Signing مانند بقیه گواهینامه‌‌ها، از این اعتبارسنجی استفاده می‌کنند.

🔶 خرید گواهینامه اس اس ال OV احتیاج به تایید کامل از درخواست کننده داشته و فقط برای شرکت‌ ها، سازمان های دولتی، بانک‌ ها، وزارتخانه‌ ها و به طور کلی برای اشخاص حقوقی صادر می شود.

🔶 اگر وبسایتی این گواهینامه رو داشته باشد علاوه بر این که اینکه نوار ابزار سبز نمایش داده می شود. می توانید بر روی گواهینامه ssl کلیک کرده و سپس گزینه View Certificate، تا به خوبی نام سازمان یا شرکت کاملا نمایش داده شود و کاربران اطمینان حاصل کنند، که شما وب سایت معتبری هستید به همین دلیل اختلاف قیمت بیشتری با گواهینامه اس اس ال DV دارد و از لحاظ زمان صدور هم بیشتر طول می کشد تا احراز هویت کامل انجام گردد.

برای دریافت گواهینامه اس اس ال OV به چه نکاتی باید توجه کرد؟

گواهینامه اس اس ال OV

🔴  قبل از صدور گواهینامه باید مالکیت نام دامنه و ثبت تجاری برند شما بررسی شود، این دو مورد در گواهینامه ذکر خواهد شد، به همین دلیل بازدیدکنندگان اطمینان بیشتری از صحت هویت شما کسب می کنند؛ چون اطلاعات مالک گواهینامه در مرورگر بازدیدکننده قابل مشاهده است.

🔴 برای دریافت گواهینامه درخواست‌کننده باید مدارک کاملا قانونی و هویتی شرکت یا سازمان، با فرم‌های درخواست و معرفی یک فرد مسئول همراه مدارک در مرحله اول به صورت اینترنتی ارسال و پس از ثبت درخواست از طرف صادرکننده نسخه ترجمه شده تمام مدارک مهر شده از طریق پست بین‌المللی DHL به صادر کننده ارسال می شود.

🔴 برای دریافت گواهینامه اس اس ال OV فقط نیاز به احراز هویت با وب سایت کافی نیست، چون همه مدارک حقوقی سازمان یا شرکت باید ترجمه و بصورت ایمیلی ارسال شود تا مراحل اولیه احراز هویت انجام شود، به همین دلیل باید کپی اصل مدارک را برای شرکت صادر کننده گواهینامه پست کنید تا آنها مطمئن شوند که شخصیت حقوقی می باشد.

🔴 در صورت تهیه و فعال کردن گواهینامه اس اس ال OV، اطلاعات تایید شده هویت آن سازمان در قسمت اس اس ال نمایش داده می‌شود که مخصوص آن سازمان یا شرکت می‌باشد.

🔴 تهیه این گواهینامه برای سازمان‌های ایرانی هم اکنون توسط شرکت سرتوم (Certum) با زمان حدود ۱۴ روز انجام می شود اما گاهی اوقات نیاز به تایید تلفنی است.

چه کسانی متقاضی گواهینامه اعتبار سنجی هستند؟

اکثر درخواست کنندگان گواهینامه OV شرکت های خصوصی، سازمان های دولتی، بانک ها و شرکت های مالی هستند. چون علاوه بر داشتن مدارک کامل، احتیاج دارند که اطلاعات خود را مربوط به امنیت سایت ارسال کنند.

فرایند اعتبار سنجی برای OV چند مرحله است؟

فرآیند اعتبار سنجی سازمان شامل پنج مرحله است:

  • احراز هویت سازمان
  • حضور در محل
  • تأیید تلفن
  • تأیید دامنه
  • تماس تأیید نهایی

مزایای استفاده از اعتبار سنجی سازمان SSL چیست؟

مزایای بی شماری برای اس اس ال OV وجود دارد، که به چند مورد آن اشاره می کنیم:

  • دارای رمزگذاری قوی 256 بیتی
  • قابلیت شاخص های ویژوال اس اس ال را فعال می کند
  • دارای اطلاعات تأیید شده در هویت کسب و کار
  • امکان نصب آسان
  • به مدت چند روز صادر می شود

سوالات متداولی که ممکن است برایتان پیش بیاید:

بهترین مورد برای استفاده از اس اس ال OV چیست؟

ما به طور معمول آن را به عنوان گزینه ای برای مشتریان شرکت های بزرگتر که تأمین امنیت، برایشان مشکل است را پیشنهاد می کنیم. آنها احراز هویت کافی را برای اهداف داخلی و بدون هزینه های مربوط به EV ارائه می دهند.

آیا فرد می تواند گواهینامه اس اس ال OV را دریافت کند؟

می تواند اما بسیار دشوار است. برای ثبت نام خود به عنوان یک تجارت، باید چندین مراحل را پشت سر بگذارد. صادقانه بگویم، اگر می خواهید مشکل را پشت سر بگذارید بهتر است از اعتبار سنجی Extended استفاده کنید.

آیا سازمان اعتبار سنجی اس اس ال رمزگذاری بهتری نسبت به DV ارائه می دهد؟

رمزگذاری در هر سه سطح اعتبار سنجی DV ، OV و EV دقیقاً یکسان است. آنچه فرق می کند میزان احراز هویت شما قبل از صدور می باشد. اعتبار بیشتر به معنای راه های بیشتر برای ایجاد اعتماد با گواهینامه SSL است، اعتبار کمتر به معنای اعتماد کمتر است.

چند نکته درباره گواهینامه اس اس ال OV که باید بدانید:

⭐️ این گواهینامه ها با توجه به مدارک مورد نیاز فقط به اشخاص حقوقی و صاحبان کسب و کار که دارای مدارک رسمی و دولتی هستند قابل واگذاری می باشد.

⭐️ پس از تأیید هویت شغلی، گواهینامه OV SSL صادر می شود. برای مشاغل کوچک و متوسط که با تجارت الکترونیکی سر و کار دارند، خرید یک گواهینامهSSL مقرون به صرفه ترین گزینه برای اثبات وجود و هویت آنلاین آنها است.

⭐️ اگر با تعدادی از گواهینامه های اس اس ال OV آشنایی دارید و برای انتخاب آن ها دچار سردرگمی شده اید. برای تصمیم گیری آسان تر ما چندین گواهی نامه را در پست های خود ذکر می کنیم تا اول شما را در مورد آنها آگاه کنیم سپس  می توانید با انتخاب و استفاده از آن ها احساس امنیت کنید.

5 4 رای ها
امتیازدهی به مقاله

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا