سئوآموزش

بررسی تخصصی ابزارهای سئو در وردپرس

بررسی تخصصی ابزارهای سئو در وردپرس : اگر به دنبال ابزارهای سئو در وردپرس هستید و قصد دارید به صورت تخصصی با این ابزارها آشنا شوید در ادامه  با همراه باشید :

معرفی وب سایت سئو Ahrefs

Ahrefs ابزاری بسیار قدرتمند است، که تقریبا هر کاری که در سئو لازم باشد را می‌توان با آن انجام داد. این ابزار به شما بینشی مناسب در رقابت خواهد داد، پیوندهای ورودی به سایت شما را پیدا کرده و کلیدواژه‌های مؤثر را به شما معرفی خواهد کرد. همچنین این ابزار برای پیدا کردن کلیدواژه‌هایی که رقیبان هنوز از آنها استفاده نکرده‌اند نیز مناسب است.

معرفی وب سایت سئو Ahrefs
معرفی وب سایت سئو Ahrefs

همانطور که در تصویر بالا می‌بینید، Ahrefs چارت‌ها و گراف‌هایی به شما نمایش می‌دهد که در آن کلیدواژه‌ها و دامنه‌هایی که به شما ارجاع داده‌اند را مشاهده می‌کنید. قیمت این ابزار کمی زیاد است (پایین‌ترین قیمت آن ماهی 99 دلار برای یک کاربر است). با این حال، فروشندگان در تجارت الکترونیک می‌توانند سود زیادی را با استفاده از این ابزار عاید خود کنند.

Ahrefs در سایت‌هایی که از وردپرس استفاده نمی‌کنند هم کاربرد دارد. زیرا این ابزار جستجوگر سایت و داشبورد جداگانه‌ای برای خودش دارد.

چه چیز Ahrefs را به یک ابزار مفید در سئو تبدیل کرده است؟

  1. با قطعیت می‌توان گفت که Ahrefs بهترین ابزار برای جستجوی کلیدواژه‌ها است.
  2. یکی از بزرگترین پایگاه داده‌های پیوندهای ورودی در اختیار این ابزار قرار دارد و داده‌های آن به دلایل متعدد قابل اطمینان هستند.
  3. رنکینگ شما را مرتبا بررسی می‌کند تا ببیند شما در رقابت با سایرین چه عملکردی داشته‌اید.
  4. شما می‌توانید با این ابزار عناوین مختلفی را که به کار شما مربوط می‌شود، جستجو کرده و بر اساس آنها به تولید محتوا برای سایت خود بپردازید.
  5. سایت‌هایی را که به شما لینک داده‌اند را پیدا می‌کنید و سپس به جستجوی سایت‌های مشابه آن خواهید پرداخت.
  6. این ابزار نشان می‌دهد که چه کسانی در شبکه‌های اجتماعی با تجارت شما ارتباط دارند.
  7. این امکان وجود دارد که هر زمانی لینکی به سایتتان داده شد، آن را به شما گزارش دهد.

معرفی ابزار Accuranker

این افزونه  به شما در ردگیری کلیدواژه‌ها کمک می‌کند. به این معنی که رنکینگ سئو شما را بررسی و مشخص می‌کند که کدام کلیدواژه‌ها باعث بهبود سئو در سایت شما شده است. قیمت این ابزار کمی کمتر از Ahrefs است، ولی باید توجه داشته باشید که این دو، کار مشابهی انجام نمی‌دهد. در واقع Ahrefs برای جستجوی کلیدواژه‌ها و پیوندهای ورودی به سایت شما است.

معرفی ابزار Accuranker
معرفی ابزار Accuranker

قیمت Accuranker از 44.95 دلار در ماه شروع می‌شود و با آن می‌توانید 600 کلیدواژه را ردگیری کنید. همچنین می‌توانید از آن در تعداد نامحدودی دامنه استفاده کنید. در بسته‌های agency و enterprise با پرداخت هزینه بیشتر کلیدواژه‌های بیشتری را ردگیری خواهید کرد. این ابزار هم گوگل هم بینگ را ردگیری می‌کند.

چه چیز Accuranker را به یک ابزار مفید در سئو تبدیل کرده است؟

  1. به شکل پیشفرض ردگیری کلیدواژه‌ها به طور روزانه انجام می‌شود. ولی می‌توانید آن را تغییر داده تا عملیات ردگیری در هر بازه زمانی دیگری انجام شود. این امکانی است در ابزارهای مشابه کمتر دیده می‌شود.
  2. می‌توانید عملیات ردگیری را در یک شهر، ایالت یا مناطق پستی مختلف انجام دهید تا ببینید کسب و کار شما در آن مناطق چطور بوده است.
  3. با این ابزار می‌توانید به گذشته خود نگاه کنید و تاثیر کلیدواژه‌ها را در پیشرفت سایتتان بررسی کنید.
  4. نتیجه ردگیری کلیدواژه‌ها همراه با داده‌های تحلیلی دیگر در اختیار شما قرار داده می‌شود. این داده‌ها شامل پتانسیل ترافیک، ترافیک برای هر کلیدواژه و حجم جستجو (search volume) می‌باشد.
  5. این ابزار دارای قسمتی برای گزارش‌های اتوماتیک است که شما می‌توانید آیتم‌هایی را به آن اضافه کنید.
  6. این ابزار به شما نمایش می‌دهد که کلیدواژه‌ها در موبایل جستجو شده یا کامپیوتر.

این ابزار رابط نسبتا ساده‌ای دارد و برای کسانی که می‌خواهند تازه کار بر روی سئو را آغاز کنند مناسب است. قیمت این ابزار هم مانند Ahrefs زیاد است و از 99.95 دلار در ماه شروع می‌شود. ولی با ثبت نام در سایتشان می‌توانید چند متریک تحلیل دامنه را به طور رایگان مشاهده کنید.

SEMRush بر روی سئو، ترافیک پولی، رسانه‌های اجتماعی و محتوا تمرکز کرده است. شما می‌توانید اطلاعات زیادی را در قسمت بازرسی پیشرفته سئو مشاهده کنید. ردگیری مکان در اینجا با مکانیزمی شبیه به Accuranker انجام می‌شود.

ابزار تخصصی سئو و بک لینک SEMRush
ابزار تخصصی سئو و بک لینک SEMRush

شاید مهمترین دلیل کاربران برای استفاده از SEMRush، بخش تحلیل این ابزار باشد. این قسمت یک مقایسه بسیار جالب بین ترافیک طبیعی و ترافیک پولی انجام می‌دهد. همچنین استفاده از استراتژی تبلیغاتی این ابزار برای ما جالب بوده است. چون با استفاده از این استراتژی یاد گرفتیم که چطور کارایی تبلیغات در گوگل را بالا ببریم.

چه چیز SEMRush را به یک ابزار مفید در سئو تبدیل کرده است؟

  1. رابط آن برای یک کاربر در سطح متوسط ساده است.
  2. ابزارهای لازم برای سئو در کسب و کارهای کوچک و متوسط را داراست. آنالیز رقبا بسیار دقیق انجام می‌شود.
  3. این ابزار برای تهیه و تحلیل گزارش بسیار مناسب است.

جستجوی تخصصی کلمات کلیدی با KWFinder

قیمت این ابزار (حداقل) 29.08 دلار در ماه است که نسبتا قیمت کمی است. این ابزار برای تحلیل کلیدواژه‌ها، صفحات نتایج جستجو، بررسی رنکینگ و تحلیل پیوندهای ورودی مناسب است. حداکثر قیمت این ابزار 79.08 دلار در ماه است که با پرداخت آن امکانات بیشتری (از جمله ردگیری تعداد بالایی از کلیدواژه‌ها) در اختیار شما قرار می‌گیرد. همچنین می‌توانید تا 24 بار در روز از این ابزار استفاده کنید.

جستجوی تخصصی کلمات کلیدی با KWFinder
جستجوی تخصصی کلمات کلیدی با KWFinder

رابط KWFinder رنگی و جذاب است و رنکینگ‌ها طوری نمایش داده شده که برای یک کاربر تازه وارد قابل فهم باشد. کار اصلی این ابزار معرفی کلیدواژه‌ها به شما و مقایسه این کلیدواژه‌ها با کلیدواژه‌هایی است که رقیب شما استفاده می‌کند.

چه چیز KWFinder را به یک ابزار مفید در سئو تبدیل کرده است؟

  1. این ابزار دارای بهترین رابط کاربری در میان سایر ابزارها است.
  2. به نظر می‌آید KWFinder، نسبت به ابزارهای مشابه، حجم جستجو را دقیق‌تر حساب می‌کند.
  3. قیمتش بسیار خوب و همچنین امکانات زیادی از این ابزار به شکل رایگان در اختیار کاربر قرار دارد.

آشنایی با ابزار Google Keyword Planner

اگر نمی‌خواهید برای جستجوی کلیدواژه‌ها پول خرج کنید ولی می‌خواهید سئوی قدرتمندی داشته باشید، Google Keyword Planner برای شما مفید خواهد بود. این ابزاری است که بسیاری از فروشگاه‌های آنلاین از آن استفاده می‌کنند.

حجم جستجوی hyper-local در این ابزار طوری طراحی شده که برای کسب و کارهای کوچک محلی بسیار مفید و حتی ضروری است. با این ابزار می‌توانید جامعه هدف خود را طبق آمار سرشماری تعیین کنید، که این باعث می‌شود Google Keyword Planner در تجارت الکترونیک کارایی بالایی داشته باشد.

آشنایی با ابزار Google Keyword Planner
آشنایی با ابزار Google Keyword Planner

مشکل اصلی Google Keyword Planner این است که نتایج خود را بر پایه میانگین‌ها به دست می‌آورد. برای رفع این اشکال بهتر است از این ابزار در کنار Google Trends استفاده کنید. در این صورت کلیدواژه‌های مناسب را پیدا کرده و کارایی آنها را امتحان خواهید کرد. گرچه برای دسترسی به اطلاعات دقیق‌تر باید از نسخه پریمیوم استفاده کنید.

چه چیز Google Keyword Planner را به یک ابزار مفید در سئو تبدیل کرده است؟

  1. ابزارهای جغرافیایی جذابی برای کسانی که کسب و کار محلی دارند در نظر گرفته شده است.
  2. ارجاع متقابل داده‌ها به سایر ابزارها.
  3. Google Keyword Planner برای شرکت گوگل است. بنابراین این ابزار با متداول‌ترین موتور جستجوگر ارتباط مستقیم دارد.
  4. رایگان است.

معرفی امکانات سایت موز Moz Tools

این ابزار بیشتر به خاطر بررسی اعتبار دامنه (domain authority metric) شهرت دارد. از آنجایی که گوگل رتبه‌بندی صفحات (PageRank) را متوقف کرده، ابزارهای سئو از متریک‌های دیگری مانند اعتبار دامنه و رتبه‌بندی دامنه استفاده می‌کنند و به این طریق قدرت و اعتبار صفحات را می‌سنجند.

Moz Open Site Explorer  رایگان است. ولی تا زمانی که نسخه پولی آن را خریداری نکنید، روی مقدار داده‌های نمایش داده شده محدودیت می‌گذارد. با این ابزار می‌توانید صفحات برتر سایت خود را پیدا کرده و لینک‌های موجود در آن را آنالیز کنید. این ابزار همچنین دارای بخشی است که به شما نمایش می‌دهد کدام کلیدواژه‌ها باعث ارتقای سایت شما می‌شود.

معرفی امکانات سایت موز Moz Tools
معرفی امکانات سایت موز Moz Tools

اگر بخواهید داده‌های بیشتری برای شما نمایش داده شود باید نسخه Moz Pro را با حداقل قیمت 149 دلار در ماه خریداری کنید. اگرچه این قیمت بالاست ولی امکانات زیادی در ازای پرداخت این پول در اختیار شما قرار داده می‌شود. این امکانات در ابزار جستجوی کلیدواژه (keyword explorer tool) که توسط سایت Moz عرضه شده نیز وجود دارد.

Moz مهمترین ابزارهای لازم در سئو را داراست. از تحلیل دامنه گرفته تا تحلیل رقیب و ردگیری کلیدواژه‌ها. این ابزار تقریبا بی‌مشکل است.

چه چیز Moz Open Site Explorer and Pro را به یک ابزار مفید در سئو تبدیل کرده است؟

  1. برای کسب و کارهای محلی آپشن Moz Local در نظر گرفته شده است.
  2. در نسخه رایگان، امکانات زیادی برای سئو جای داده شده است.
  3. با اضافه کردن ابزار رایگان MozBar، اعتبار دامنه سایت‌ها برای شما نمایش داده می‌شود.
  4. با اینکه به اعتقاد بعضی از کاربران‌، رابط این ابزار پیچیده است، ولی در بعضی از قسمت‌ها، داده‌ها و تحلیل‌ها به شکل ماهرانه‌ای به نمایش در می‌آیند.

اددان سئو برای مروگر SEOquake

روش کار این ابزار کاملا با ابزارهای دیگر متفاوت است چون در اینجا بیشتر عملیات در یک اددان کروم (Chrome extension) و یا اددان فایرفاکس انجام می‌شود. بنابراین، کافیست به صفحات سایت خود بروید و در همان صفحه، بدون احتیاج به داشبوردهای پیچیده، سئو را ارزیابی کنید. همچنین می‌توانید لینک‌های ورودی و خروجی را بررسی کرده و دامنه‌های مختلف را با هم مقایسه کنید.

اددان سئو برای مروگر SEOquake
اددان سئو برای مروگر SEOquake

علاوه بر این، SEOquake داده‌هایش را در قالب یک فایل در اختیار شما قرار داده که می‌توانید از آنها در برنامه‌های دیگر استفاده کرد یا برای یک همکار ارسال کرد. ممکن است فکر کنید یک اددان برای کار بر روی سئو کافی نباشد، ولی توانایی‌های این ابزار بسیار زیاد است.

چه چیز SEOquake را به یک ابزار مفید در سئو تبدیل کرده است؟

  1. این ابزار بسیار ساده و رایگان است. هر چند برای دستیابی به بعضی داده‌ها باید یک حساب در آن باز کنید.
  2. یکی از آسان‌ترین و سریع‌ترین روش‌ها برای به دست آوردن اطلاعات سئو است.
  3. این ابزار در مرورگر فایرفاکس هم قابل اجراست.
  4. می‌توان اطلاعات مربوط به سئو را پرینت کرده یا آنها را به شخص دیگری انتقال داد.

بررسی محتوای تکراری در وب با Copyscape

متاسفانه در دنیایی زندگی می‌کنیم که وقتی با زحمت محتوای مناسبی برای سایت خود تهیه می‌کنیم، بعضی از افراد سودجو از آنها برای منافع خود استفاده می‌کنند. اگر نمی‌دانید کسی محتوای شما را کپی کرده است یا نه، Copyscape به شما کمک خواهد کرد.

این ابزار کل وب را جستجو می‌کند تا ببیند متنی مشابه با متن سایت شما وجود دارد یا خیر. گرچه گوگل در مورد متن‌های کپی شده و اصلی بسیار هوشمندانه رفتار می‌کند، شما خودتان هم نباید اجازه دهید که کسی از کارهای شما سوء استفاده کند.

بررسی محتوای تکراری در وب با Copyscape
بررسی محتوای تکراری در وب با Copyscape

نسخه رایگان این ابزار به شکل دوره‌ای وب را برای پیدا کردن محتوای کپی شده جستجو می‌کند. ولی با خرید نسخه پریمیوم این جستجو به شکل منظم‌تری خواهد بود.

چه چیز Copyscape را به یک ابزار مفید در سئو تبدیل کرده است؟

  1. اگر می‌خواهید از سایت خود محافظت کنید، از این ابزار برای جستجوی فایل نقشه سایت خود استفاده کنید.
  2. این ابزار از سال 2007 در حال کار است و با اختلاف بهترین ابزار برای بررسی آنلاین دزدی ادبی می‌باشد.
  3. کار با آن حتی برای مبتدیان نیز آسان است. کافیست متن یا URL سایت خود را در ابزار وارد کرده، سپس ابزار کل وب را جستجو می‌کند تا متن‌ها مشابه را (در صورت وجود) پیدا کند.

 

در کلیه سرویس های نت افراز دسترسی بات های ابزارهای معرفی شده از اهمیت بالایی برخودار هستند و می توانید یکی از هاست های نت افراز به صورت رایگان تا ۷ روز تست کنید
5 2 رای ها
امتیازدهی به مقاله

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا